Kan dit vruchtwater zijn of niet??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kitty07, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dames,

Even een dringend vraagje aangezien ik nog niet zo ver onderweg ben met m'n zwangerschap!

Ik stond net op van de bank en voelde echt hoe er een plasje vocht in m'n onderbroek liep...
    De plek in m'n onderbroek was zo groot als een poffertje zullen we maar zeggen. :)

Nu ben ik zo bang dat dit vruchtwater is!!
    Bij mijn zoontje heb ik ook wel wat meer last van afscheiding gehad maar nooit zoveel als dit....nooit echt een hele plons in 1x keer zullen we maar zeggen.
    Ik heb er even aan proberen te ruiken (sorry voor de details) maar het rook verder "gewoon" naar afscheiding..

Is dit normaal? Hebben jullie hier ook last van of zou dit ook vruchtwater kunnen zijn?

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Tip is: blaas hard op je handrug (wangen bol blazen, dan komt er druk op te staan), als er dan vocht uit komt kan het zo zijn.

Vruchtwater ruikt, volgens de VK, naar sperma en niet naar afscheiding ofzo, het is wat zoeter.

Vaak blijft het daarna ook nog wel af en toe lopen. Maar het kan ook echt gewoon urine zijn, er komt natuurlijk wel druk op je blaas te staan.

Maar als je het niet vertrouwd: BEL! Tis nog veeeeeel te vroeg voor je!!

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Bedankt voor de tip!

Ik heb net keihard zitten/staan blazen en er gebeurt niets...
    Dan is het dus geen vruchtwater...?

4. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik ga mee met bovenstaande reactie.

Blaas even op je hand... Als het dan blijft lopen kan het vruchtwater zijn, afscheiding kan natuurlijk ook...

En indien je het niet vertrouwt inderdaad gewoon bellen! Daar zijn ze voor! Beter een keer teveel dan te weinig!

5. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Denk dat het een heel kleine kans is! Al ben ik natuurlijk geen VK ;) Maar denk eerder dat het wat urine is. Ik heb wel eens met niezen ofzo dat ik wat urine verlies. Je organen hebben natuurlijk heel wat te verduren nu!

6. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

O gelukkig gebeurd er niks! Wel even in de gaten blijven houden...

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ja, helemaal gerust ben ik nog niet.
    Maar ik ben ook eigenlijk vergeten te "voelen" of het plakkerig was of niet.
    Maar heb nu al een paar keer heel hard zitten blazen op de rug van m'n hand en er gebeurt verder niets....

Pfffffffffffffff....schrikken hoor!!! :(

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Heb ook even snel een inlegkruisje gepakt.
    Als het nog een keer gebeurt dan heb ik tenminste "bewijs"..

9. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb dit ook gehad rond jouw termijn, was toen naar het ziekenhuis gegaan.. het was waterige afscheiding maar ik snap je gevoel want ik had ook een hele plek in mijn broek! hoe dan ook ik zou toch even bellen, t is toch fijn dat ze het dan checken :)

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ik heb net de VK gebeld en zij heeft me wel wat gerust gesteld. :)

Zij zei dat je rond deze termijn echt heel veel vruchtwater verliest als de vliezen gescheurd zouden zijn.
    Dus als je dan bv. heel hard hoest moet je minimaal IETS in je onderbroek hebben en dat is gelukkig niet het geval.
    Ook zou je dan elk uur een flink natte onderbroek moeten hebben.
    Als er nu bv. 2 uur lang niets gebeurt dan kon ik er zeker van zijn dat het geen vruchtwater is.

En idd ook die tip met blazen heeft ze genoemd!
    Je moet gewoon flink druk zetten en als er verder niets gebeurt is het of afscheiding of urine..

Ben wel wat opgelucht hoor, blij dat ik even gebeld heb!

11. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Gelukkig ben je een beetje gerustgesteld! Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent hoor! Ik hoop dat het lekker urine of afscheiding was!

12. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Ik heb dit zelfs al weken lang! Was eerst ook zo bang dat 't vruchtwater was, maar de vk stelde me gerust en zei dat 't vaker voorkomt. Alleen wel heel irritant met iedere keer een andere slip aan doen, wil liever ook niet de hele dag inlegkruisjes gebruiken... :)

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Klopt dit?!? Vk zei mij dat het heel zoet ruikt. Ik heb namelijk al heel lang dat ik mijn afscheiding naar sperma vind ruiken terwijl we toch echt geen seks hebben gehad:$

Deel Deze Pagina