Aangezien ik het ook altijd heel fijn heb gevonden om de verhalen van anderen te lezen plaats ik die van mij ook ff! Omdat m'n ukkies niet uit zichzelf kwamen, en ik het lichamelijk met 38 weken toch wel helemaal gehad had werd er besloten dat ik zou worden ingeleid. Vrijdag 18 maart was het zover. We moesten om 8 uur in het ziekenhuis zijn en om ongeveer 9 uur werden de vliezen gebroken (dat kon omdat ik al 2 cm ontsluiting had vantevoren) en werd ik aan het infuus gelegd. In eerste instantie was het nog heel rustig, en om precies 10.03 kreeg ik m'n eerste wee. Deze viel nog erg mee maar het werd wel snel erger. Heel snel kwamen ze al ongeveer om de 3 minuten en werd het voor mij steeds moeilijker om ze weg te ademen. Ik had een erg leuke verpleegkundige (NOT ) en die vertelde me dat deze weeën nog niet zoveel voorstelden en het nog wel een stuk erger zou worden. Daar had ze inderdaad gelijk in want kort daarna kwamen ze zo ongeveer 1,5 minuut en wist ik niet meer hoe ik daarmee om moest gaan. Ik ademde helemaal verkeerd waardoor ik in paniek raakte en een soort van hyperventilatie kreeg. Ik vond dat heel eng herinner ik me nog. Rond 12 uur kwam de arts kijken of de ontsluiting al opschoot en toen bleek ik nog maar 3 cm ontsluiting te hebben, dat icm die heftige weeën die ik niet kon opvangen werd me teveel en heb toen verzocht om pijnmedicatie. Ik kreeg een medicatie die je met een pompje kunt toedienen (ben de naam ff vergeten) maar het duurde nogal lang voordat dat allemaal geregeld was. Infuus wou niet, spul moest nog klaargemaakt worden en ik was pas de 4e in het ziekenhuis die dit type medicatie zou krijgen dus dat was allemaal erg vervelend. Tijdens het wachten kwam er een andere verpleegster binnen die zag dat ik totaal verkeerd aan het ademen was (erg fijn dat die andere verpleegster me daar helemaal niet op gewezen heeft, die zei alleen maar: doe nou rustig en je moet ook naar me luisteren, je luistert niet etc. etc. ) en vertelde me hoe ik de weeën het beste weg kon puffen. Dit tezamen met de medicatie die begon te werken bracht een beetje rust. De pijn werd er niet minder om maar ik kon er iets beter mee omgaan. Vanaf dat moment kreeg ik al heeeel snel persdrang (kwartiertje?), de arts kwam weer kijken en ik bleek volledige ontsluiting te hebben. Snel werd de gynaecoloog erbij gehaald en kreeg ik nog een catheter om wat laatste urine weg te werken. Grappig genoeg zag ik heel erg tegen die catheter op van tevoren maar met weeën boeit het je echt niets meer Toen ik mocht gaan persen vond ik dat erg eng. Ik las overal dat eenmaal persen een opluchting is maar zo ervoer ik dat niet. Het kostte veel kracht die ik bijna niet durfde te zetten en het voelde heel naar (wel minder pijn, maar gewoon..tja, naar). Jennifer werd toch al snel geboren, ik denk na zo'n 4 of 5 persweeën? Ik had gehoopt een heel gelukzalig moment te hebben toen de kleine op m'n buik werd gelegd maar door de weeën heb ik er helaas niet zoveel van meegekregen. Toen moest de tweede er nog uit, dat ging iets minder makkelijk dan verwacht, de kleine raakte een beetje in de stress waardoor ze me wat mee moesten helpen. Lees: een verpleegkundige die met haar hele lijf op m'n bovenlichaam duwde en de gynaecoloog die met z'n hele hand in m'n baarmoeder zat te wroeten Een kwartiertje later was ook Yasmine eruit en gelukkig deden ze het allebei prima! Achteraf is het toch wel een heel vlotte bevalling geweest, in totaal zo'n 3,5 uur maar ik heb het toch wel als zeer zwaar ervaren door de snelle heftigheid van de weeën en de vreselijke verpleegkundige
Nou dat kan ik me voorstellen zeg. Fijn zon verpleegkundige. Die mensen zijn er toch om je gerust te stellen zou je denken. Maar je meiden zijn er .. Gefeliciteerd
Dat is inderdaad wel snel gegaan jou bevalling. Maar gatver je kunt eigenlijk wel een beetje voorstellen als iemand om medicatie vraagt dat het nog niet minuten moet gaan duren en misschien wel meer. En dan ook nog van die stugge verpleegsters die nog eens flink op je inhakken terwijl je al helemaal in paniek bent. Maar goed je hebt je 2 meisjes en zijn gelukkig kerngezond en las in je geboorte bericht dat ze ook nog best wel flinke op gewicht waren voor hun 2-tjes. Had ff in je album gekeken en zijn 2 mooie meiden!. Groetjes Anna
vreselijk hoe zo'n verpleegkundige zo'n nare smaak kan achterlaten. Bij mijn bevalling had ik ook zon muts. die gelukkig gauw vervangen werd Je hebt 2 prachtige meisjes om van te genieten! Geweldig toch!
Gefeliciteerd, geniet ervan. Op zich een redelijk snelle bevalling. Tuurlijk, wachten op medicatie duurt altijd lang, maar ik ken verhalen waarbij het uren duurt, dus dan valt het mee. Wel grappig, dat op het moment dat je goed ademde je ontsluiting ook snel ging. Het is dus echt zo dat ontspanning je dichterbij brengt!
Zo heftig hoor. Knap gedaan, Ja zo'n verpleegkundige kan de hele boel ophouden met dat negatieve gedrag. Gelukkig dat er nog een andere was. Op de samenbevallen cursus wordt aan de vaders ook steeds gezegt dat ze heel mondig moeten zijn en alles om de bevalling heen goed in de gaten moeten houden. Ademhaling, welzijn moeder enz.... Gefeliciteerd met je twee dochters,
Gefeliciteerd met je 2 meiden... ! Je hebt een een snelle bevalling gehad en ik herken veel in jou bevalling... Ik heb ook een snelle bevalling gehad (4 uur) maar mijn weeen waren ook heel heftig en ik kreeg net als jou ook hyperventilatie en dat is onzettend eng.. En ook ik vond mijn persweeen erg Naar... Maargoed je hebt er 2 mooie meiden voor terug en geniet lekker van ze....
Thnx meiden En ik heb hier wel van geleerd dat ik (ook tijdens de bevalling) echt voor mezelf moet opkomen. Hoop dat jullie het beter treffen met de VK of verpleegkundigen
Oh ipv 18 maart moet het 16 maart zijn *schaam* Wat ik ook nog vergeten ben is dat m'n vriend me goed gesteund heeft, mocht lekker in z'n hand knijpen
het begin klinkt als de bevalling die ik van mijn dochter had alleen duurde die 3 dagen maar goed ik teken ervoor 3,5 uur dus hihihi dat hyperen had ik toen ook hoop dat ik het strakies wel goed doe als ik tenminste naturlijk ga bevallen in elk geval gefeliciteerd met je 2 meiden
[/quote]. Lees: een verpleegkundige die met haar hele lijf op m'n bovenlichaam duwde en de gynaecoloog die met z'n hele hand in m'n baarmoeder zat te wroeten quote] als ik dat lees krijg ik wel kippevel wat een einde! maar gelukkig dat alles goed is gegaan! geniet van elkaar liefs rianne
@Caithlin79 Zo'n zeurderige verpleegkundige lijkt me echt waardeloos... En dan een verpleegkundige die met haar volle gewicht op je buik drukt en die gyn die aan het wroeten is Maar...je meiden mogen er zijn
wat een verhaal! gelukkig is het allemaal goed met de twee ukkies.. maar echt balen balen dat de hyper zelfs op dat moment kwam opzetten.. *knufffel*