Wanneer en hoe vertellen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Barbabintje, Mar 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Ik ben hier nieuw en hopelijk stel ik mijn vraag in het goede (sub) forum. Zelf had ik verwacht dat mijn vraag al eens aan bod zou zijn geweest, maar ik kan het niet vinden :oops:

Anyways, de vraag is dus: wanneer (met hoeveel weken) hebben jullie verteld dat je zwanger bent? En heb je het nog op een speciale manier gedaan?

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    De ene verteld het meteen en de ander pas na de 12 weken. Ik zelf heb het meteen aan iedereen verteld, maar als je wat meer zekerheid wil hebben kan je wachten tot je de eerste 3 maanden door bent.
    De keuze is geheel aan jou.

Liefs,
    Duveldraakje

3. jeannet

jeannet Actief lid

Mar 4, 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    hai

wij hebben de test gewoon laten zien
    eiglijk meteen maar er zijn ook mensen die
    liever wachten tot ze 12 a 13 weken zijn
    jullie moeten het zelf weten wat jullie graag willen natuurlijk welkom hier !
    en succes met jullie keuze!

4. Ien

Ien Bekend lid

Aug 11, 2006
    935
    0
    0
    We hebben het onze ouders en broers en zussen al vrij snel verteld (met 7 weken ongeveer)
    Was met kerst en toen hebben we de ouders een fotolijstje gegeven met de volgende tekst:
    Je kunt me nog niet horen,
    Je kunt me nog niet zien,
    In augustus wordt ik pas geboren,
    mag mijn foto dan in dit lijstje misschien?

5. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    we hebben het maandag aan mijn ouders verteld. ik had voor mijn moeder een naaiboekje (ze is goed op de naaimachine) en een pot keel snoepjes (ze raakt altijd haar stem kwijt bij dit soort dingen), een sleutelhanger met de liefste oma en een kaart met een gedichtje erop. voor mijn vader had ik een rol behang en pak zakdoekjes, ook een sleutelhanger en een kaart. mijn moeder was heel ontroerd en mijn vader kon/kan het niet geloven. dit weekend gaan we het aan mijn schoonouders vertellen en dan volgende week aan mijn broers.

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    De eerste keer hebben we de positieve test meegenomen naar de beste vrienden van mijn vader(week 5). Mijn vader ging daar eten. Ik vond het belangrijk dat hij ook ergens zijn verhaal kwijt kon aangezien mijn moeder is overleden en het zijn eerste kleinkind was. Hij was superblij en die vrienden vonden het heel bijzonder dat zij er getuigen van mochten zijn. Een week later heb ik het op het strand aan mijn broer en zusje vertelt en aan mijn beste vriendinnen. Helaas liep deze zwangerschap mis, maar ik was heel blij dat mijn dierbaren er al vanaf wisten. Ze konden mij goed steunen.

Deze keer hebben we het weer meteen na de test aan onze dierbaren vertelt. Voor de rest (ooms, tantes, vrienden, vriendinnen, enz) wilden we het nog even geheim houden. Helaas lag ik met 7 weken in het ziekenhuis ivm uitdroging. Aangezien er drie tantes en een vriendin in het ziekenhuis werken, hebben we het toen aan iedereen vertelt. Zo lag ik tenminste ook niet elk bezoekuur alleen.

Mijn beste vriendin heeft op de verjaardag van haar man vlaggetjes in de kaas en worst gezet met de tekst 'Hoera, we zijn zwanger!'. Vond ik ook wel een hele leuke manier. Het duurde echt lang voordat sommige mensen het door hadden! :D

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ik hoef het niet meer te vertellen. Mijn moeder vertelt het aan de hele familie door. Grrrrr.... Vader vraagt het wel netjes of ie al wat kan zeggen enzo...

8. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Wij hebben het het alleen meteen aan onze ouders vertelt en met de rest van de familie en kennissen hebben we de 3 maanden afgewacht, want we hadden geen zin om als het mis zou gaan dat er dan meteen achter aan te kunnen gaan vertellen.

9. mexico

mexico Actief lid

Mar 2, 2007
    340
    0
    0
    Ik heb al eerder 2 miskramen gehad..
    Bij de eerste heb k het na 8 weken al verteld heelaas ging het mis na 12 weken.
    Bij de 2de alleen mijn ouders en zusje maar na 12 weken ging het ook weer mis.
    En bij deze hebbe we bewust lang gewacht en pas met de 16 weken verteld en ook dat is wel leuk want ineens ben je best ver en lijkt het korter want nu weet nog nie iedreen het en ben al bijna op de helft.
    Maar iedreen zijn eigen keus wa jij je t prettigst bij voelt.

xxx

10. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is inderdaad je eigen keuze. Maar ik kan me voorstellen dat je door het dolle heen bent en het graag wenst te vertellen. Wat wij ons hebben afgevraagd is: "Mocht het misgaan, vertel je dan nog niets of wil je dan praten". Bij ons was het antwoord: "Wij willen er dan over kunnen praten met bep. mensen." Die mensen hebben we dus 'vroegtijdig' ingelicht.

11. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Fijn jullie ideetjes te horen. Ik (wij!) zijn er nog niet uit. Enerzijds wil ik het heel graag vertellen, maar anderzijds is een geheimpje houden ook wel bijzonder.
    Naja, het is nog wel heel pril bij me. Volgende week ga ik eens een afspraakje maken met de huisarts en ik denk dat we dan een besluit gaan nemen.

@Ien: ik vind jouw versje voor in een fotolijstje erg leuk! Misschien dat wij de wel pikken :oops:

Zoals ik er nu in sta, denk ik dat we volgende week de ouders en broers/zussen het vertellen (en een hele goede vriendin) en dan 'de rest' ergens tussen 8 en 12 weken. Spannende tijd, hoor :D

12. jumde

jumde Actief lid

Oct 5, 2006
    466
    0
    0
    Ik heb ook een fotolijstje gegeven met Kerst, met een foto van de test en met de tekst erop gezet, Rond 28 augustus 2007 zal iedereen het weten!
    Jullie gaan opa en oma heten!

13. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    alleen me schoonzusje en zwager weten het nu de rest krijgt het pas na 16 april te horen dan krijgen we een echo bij de gyn, als dan alles in orde is gaan we het de a.s. opa's en oma's vertellen.

als het aan me vriend lag gingen we het gister al vertellen maar ik wil er nog even mee wachten.
    moet eerst zelf nog aan het idee wennen

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Directe familie hebben wij het al heel erg snel verteld, temeer omdat mijn man heel veel in het buitenland zit, en er in geval van nood wel iemand voor mij zou zijn. De rest met 12 weken.

15. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

Jan 4, 2007
    454
    0
    0
    friesland
    ik heb het gelijk na de test tegen mn beste vriendin verteld die in zweden woont tegen mn ouders en onze kinderen toen we een week of 8 waren en net van de week tegen een aantal vrienden vriendinnen
    de zus van mn vriend krijgen het over twee weken te horen omdat ze en iets verder weg wonen en we het hun op een speciale manier willen vertellen ze krijgen een rompertje met de tekst erop van hoera ik word oom en tante

16. Phedre

Phedre Lid

Feb 27, 2007
    67
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben vorig weekend (dus met net 6 weken) mijn ouders ingelicht. Wij hebben ze het boek "vertel 's Oma" en "Vertel 's Opa" gegeven. Ze vonden het echt super! Al moet opa nog erg aan het idee wennen... die kon het echt niet geloven... Ze zijn allebei gelukkig erg blij :D

De boeken zijn erg leuk. Hierin kunnen opa en oma hun verhalen en herinneringen van vroeger kwijt. Leuk voor de kleine straks en ook voor mijzelf ;)

Persoonlijk vind ik het fijn dat zij het weten; mocht het niet goed gaan wil ik er toch graag met ze over praten. Deze week lichten wij ook mijn zwager in... (helaas heeft mijn man geen contact meer met zijn ouders)...

Met de rest inlichten wachten wij denk ik nog tot na het bezoek aan de VK en de eerste echo (10 weken).

17. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    Wij hebben het met 5 weken al aan onze ouders verteld. Als ik jarig ben, dan ben ik 11 weken zwanger. Dan vertel ik het op mijn werk. Misschien wat leuks verzinnen met de traktatie. Heeft iemand nog leuke ideeen?
    Ik denk dat ik die vlaggetjes voor m'n verjaardag thuis ga doen.

18. Miszmii

Miszmii Actief lid

Aug 18, 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Mijn moeder wist het meteen (lijkt me logisch gezien mijn leeftijd enzo). Mijn oom en tante wisten het ook meteen, dit omdat mijn moeder iemand nodig had om mee te praten. Mijn broers wisten het ook gelijk, ook omdat hun nog thuis wonen en ik ook.

voor de rest wisten de meesten het met 11/12 weken en op school met 16 geloof ik.

19. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Wij hebben het dezelfde dag dat we de test deden nog aan onze ouders verteld. Dit was dus met ong. 5 weken.
    Omdat ik last kreeg van krampen heb ik een echo gehad met 6 weken. Nadat alles goed bleek te zijn hebben we het ook aan onze broers en zussen verteld. En aan 1 stel goede vrienden van ons.
    De rest van de familie en vrienden hebben we het pas met 12 weken verteld.
    Die goede vrienden was eigenlijk een bewuste keuze zij zijn de enige in onze vriendenkring die ook een kindje hebben. Als er dan toch nog iets fout was gegaan bij ons dan zouden zij ons zeker hebben gesteund.

20. MamaMaddy

MamaMaddy Lid

Mar 7, 2007
    17
    0
    0
    Begeleider verstandelijk gehandicapten
    Voor ons word het onze tweede en we hebben voor onze dochter een t-shirtje laten bedrukken met de tekst: Mij wacht een hele klus, want ik word grote zus.
    Met pasen komen mijn ouders en zusje en zwager eten en dan laten we haar dit shirt dragen. VERRASSING!
    De rest van de familie hoort het dan wel rond de 12 weken.
    Vriendinnen ga ik het vertellen nadat ik mijn ouders en zusje het heb verteld. De familie van mijn man wonen in het buitenland en in zijn cultuur word er ook niet over de ongeboren baby gesproken en vertellen we dus voorlopig nog niks.
    Veel plezier met vertellen!
    Groetjes MamaMaddy

Share This Page