Scheren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aiseria, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Dat is wel iets wat ik mij afvraag :) tegen de tijd dat de bevalling aandient, proberen jullie dan redelijk recent geschoren/getrimt te zijn van onderen? Of maakt het dan allemaal niks meer uit?

Ik vermoed dat ik het perse geschoren wil hebben :) maar dat komt omdat ik het nu ook altijd nog heel netjes bij houdt. Net zoals geschoren benen enzo ;)
    Hoe denken jullie daarover?

2. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Ik zou dat inderdaad ook wel willen, alles netjes en schoon :D!

3. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik moest en zou glad geschoren zijn. Tijdens de bevalling geen moment bij stil gestaan.

Manlief heeft me erbij geholpen omdat ik niet meer kon bukken door mijn dikke buik :D

4. Gup

Gup Actief lid

9 jul 2014
    130
    0
    16
    Omgeving Rotterdam
    Ik zou wel willen weten hoe je het netjes houd. Ben nu 27 weken zwanger en steeds denk ik hoe moet dat straks?

5. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ik zorg altijd dat ik geschoren ben:p ik kan namelijk niet tegen haar of stoppels krijg er echt enorm jeuk van:$ dus ja ook bij de bevalling ben ik geschoren :D

6. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Haha, ik zou dat ook wel willen hoor! Bevallen is al niet zo charmant en als het daar beneden dan ook nog eens een heel oerwoud is... :p. Maar goed, misschien kan het me tegen die tijd niet meer schelen haha.

7. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Het wordt wel lastiger hoe verder je in de zwangerschap komt. Je moet of hulp aan je partner vragen, of op gevoel alles daar scheren (wel uitkijken dan he, hihi).

8. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim

Heel goed uitkijken word het dan idd.. anders schrik je nog van ineens bloed in je ondergoed hihi

9. MakeMeSmile

9 apr 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nou ik doe m'n best maar steeds als ik denk dat alles wel weg is voel ik toch weer een stukje waar ik gewoon niet bij kom, hoe ik het ook probeer en ik welke positie ik ook ga staan het lukt me niet om erbij te komen en geloof me, manlief vertrouw ik op dat stukje niet met de scheermes :p dus ik haal zoveel mogelijk weg dan zien ze iig dat ik m'n best heb gedaan haha

10. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Wahah Jaa dat had ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap. Hell no. dat ik met een oerwoud zou bevallen hihihi. Lange tijd heb ik geschoren, maar op een gegeven moment lukte het niet met mijn dikke buik. Ik had toen mijn moeder op pad gestuurd om scheer crème te kopen. Niet echt ideaal vind ik zelf, vind het enorm stinken. Maar ik was bang om mezelf te snijden tijdens het scheren, dus beter iets dan niets. 1dag voor de bevalling (geen idee dat ik de volgende dag zou gaan bevallen) heb ik de spiegel en crème erbij gepakt en aan de gang gegaan. Naar mijn idee was het aardig goed gelukt. Pas na de bevalling zag ik dat ik toch wat plekjes niet had meegenomen wahahah achteraf kon ik enorm om lachen omdat ik me zo druk daar om heb gemaakt en uiteindelijk boeit het je echt niet. Je moet gewoon kijken wat voor jou prettig en haalbaar is. De VK heeft genoeg verschillende vagina's gezien, ze zal er echt niet van opkijken. Toch wel weer schattig waar wij als vrouwen ons druk om maken, hihihi

11. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ook hier doe ik mijn best op gevoel. Er zijn inderdaad wat plekjes waar ik niet goed bij kom, maar beter goed geprobeerd dan helemaal niets geschoren.

Ik doe het trouwens elke paar dagen en mijn oksels eigenlijk elke dag.

12. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Wahaha Jaa idd. Ze zien dat je je best hebt gedaan!! Op een gegeven moment lijkt het wel een top sport het scheren met een dikke buik wahahah

13. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik zou dat ook wel willen, weer mooi glad van onderen of igg netjes, maar dat lukt mij nu niet meer :D
    No way, dat ik het mijn vriend laat doen ik zie het al voor mij met trillende handjes en een scheermesje :)
    Tijdje terug nog gedaan maar ik heb ook snel ingegroeide haartjes,vroeger zag ik dat op tijd en kon ik er nog iets aan doen, laats was ik dus n uur bezig om dat stomme ingegroeide haartje eruit te halen, was niet echt prettig kan je vertellen.

Misschien is dat schuim wel een idee, ik ga dat eens proberen.

14. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Hihi, wel leuk om te horen hoe ook de hoogzwangere dames hier mee omgaan :D

Ik heb een scheermesje en een scheerapparaat op batterijen, die laatste loop ik minder gevaar mee dat het fout gaat en kan ik dus ook nog mee 'blind' scheren. Denk dat ik die straks meer en meer ga gebruiken haha.
    Benen moet van mezelf altijd met het scheermesje, anders vind ik het niet zo'n mooi glad resultaat hebben. :p

Ik denk inderdaad ook dat het de verloskundige wel niet zal uitmaken, maar ik vind het zelf zo'n gênant idee om met een vol behaarde poes er te liggen :)

15. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Nou ja, dat was dus ook de planning bij de eerste...
    Maar geloof me..
    Je ziet er tijdens en na je bevalling toch niet uit, downthere.
    Het hoeft niet mooi te zijn of glad of wat dan ook...

Ik zou het nu bij houden, maar mocht het tegen de bevalling aan niet meer te doen zijn, of is het toevallig een week geleden, so be it!

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het scheren down under begint al wat problemen op te leveren, benen gaat nog goed. Een vriendin van mij heeft een schoonheidssalon dus ik heb vorige week de boel laten harsen. Ik scheer altijd meer weg dan nu bij het harsen maar het ziet er in ieder geval netjes uit. En het blijft lekker lang weg. Als ik niet meer bij mijn benen kan mag ze die ook doen.

17. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Las juist dat het niet goed is om geheel geschoren te zijn van onder. Als je gescheurd of geknipt bent en ze hechten je dan kunnen er eerder haren tussen groeien in de herstel periode. Geen idee of dat echt zo is.

Hier helpt manlief heel fijn. We trimmen ipv geheel glad. Het is wel een genante situatie. Maarja.. het moet maar even.

18. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik heb dat ook gehoord hoor MiekieLief :)

Wat niet wegneemt dat ik het graag geschoren wil hebben als ik straks beval..
    Maar eerlijk is eerlijk, het lukt me nu al bijna niet.. ml heeft me de vorige zwangerschap goed gesneden toen hij me probeerde te helpen dus die komt voorlopig echt niet meer in de buurt met een scheermes :p
    En 'blind' scheren is als je later in de spiegel kijkt altijd stukken minder netjes dan je dacht tijdens het scheren (mijn ervaring dan :p)..
    Ik ga gewoon weer mn best doen om het netjes te houden maar bereid me er al een beetje mentaal op voor dat ik toch moet bevallen met wat beharing ;)

Je zou wel een wax kunnen overwegen! Los van dat het relatief duur is zit er hier gewoon niks in de buurt waar je dat kan laten doen, maar misschien bij jou in de buurt wel he :)

19. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Ik hield het ook keurig bij, alleen op het laatst zaten er steeds meer dagen tussen omdat het zo moeilijk werd om overal bij te komen. Werd ik natuurlijk net op een dag dat het al even geleden was met spoed opgenomen in het ziekenhuis waar het er zeker niet meer van kwam. Maar.. dat was toen ook wel het laatste waar ik aan dacht en echt geen arts/ verloskundige/ gyn die daar een probleem mee heeft gehad. ;)

20. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    O nee, ik ga niet die regio laten waxen.. (auw!!!) ben er mega gevoelig haha en mijn huid is in het algemeen niet geschikt voor waxen. Een keertje mijn benen geprobeerd en dat werd een drama van geïrriteerde kapotte huid en haren die allemaal onderhuids terug kwamen. Scheren is toch uiteindelijk nog de meest perfecte oplossing voor mij en dan zelfs nog veel huidirritaties helaas. ;)

Maar ik denk dat ik voor down under al redelijk tevreden ben als het een beetje braaf getrimd is op het momentsupreme en dat het er dan in ieder geval niet als een week achterstallig scheren bij staat :p want het groeit nogal vlot bij mij.

Deel Deze Pagina