Bloedprikken voor de 2e keer

Discussion in 'Gezondheid' started by Chanel, May 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Bij de volgende controle bij me verloskundige 30 mei. Moet ik weer bloed laten prikken. Weet iemand waar voor dat is? Was het namelijk helemaal vergeten te vragen. Me bloeddruk en gewicht zijn verder goed.

Groetjes Chanel.

2. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

Nov 23, 2005
    1,484
    1
    0
    Brabant
    Waarschijnlijk om je ijzer gehalte en je glucose te bekijken. :)

3. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je wel voor je antwoord :D

4. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Bij mij hebben ze dat allemaal in een keer gedaan maar bij sommige doen ze dat idd in 2x keer.
    ben overigens blij dat ik maar 1x hoefde want ik vind bloed prikken maar helemaal niks :oops:
    en kmoet in mn zwangerschap nog 2 spuiten hebben en nog een keer bloed laten afnemen omdat mn bloedgroep O-negatief is!!!
    Kan ik dus anti-stoffen aanmaken voor de baby en dat is weer niet goed enz...
    Ben ook s zwanger,wordt meteen onder de prikken gegooid hahaha ;)

5. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Wanneer je bloed geprikt wordt, controleren ze over het algemeen ook tegen toxoplasmose. Dat is hier in Belgiƫ toch zo.

6. deborah

deborah Actief lid

Dec 2, 2005
    348
    0
    0
    Bij mij is met 12 weken bloedgeprikt, en nu moet ik met 30 weken weer bloed laten prikken.
    zal ook eens vragen waar het voor is , heb geen idee :(

7. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ben gelukkig niet de enige die weer bloed moet laten prikken. Zie hier zo tegen op, ben namelijk bang voor naalden.

8. spekske

spekske Lid

Dec 26, 2005
    70
    0
    0
    Belgie
    Ik ben 2 weken geleden uit eigen wil nog eens bloed laten trekken bij mn huisarts,ik wou nl gerust zijn en met zekerheid weten dat alles ok was in het algemeen.Gelukkig was alles in orde.
    23 mei is mijn volgende raadpleging in het ziekenhuis maar dan nu wel bij mijn gyn en hier in Belgie testten ze je bloed meer als 1 keer dus,
    nog even wachten en mijn bloed wordt weer getest.
    Ik heb het ook niet op naalden hoor maar,mijn ongerustheid soms hoe het gesteld zou kunnen zijn met mijn bloedwaarden overwint het dus duidelijk van mijn angst voor naalden ;)

9. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Daar heb je wel gelijk in, het is idd wel fijn als je weet dat alles in je bloedwaarden goed is. Alleen dat prikken brrrr gelukkig duurt dat maar even.

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb bij 12 weken ook bloed moeten prikken en bij de volgende controle over 2 wkn dan moet ik dat weer.
    Ik heb a-Neg. en ze prikken dan weer op antistoffen en het ijzergehalte kijken ze nog een keer na.
    Bij de 1ste heb ik toen ook een injectie anti-D gehad, bij 30 wkn en na de bevalling, maar bij een 2de kindje hoeft dat iig niet meer! pfew.. gelukkig!

11. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Hoi Chanel,

Grote kans dat dit idd is vanwege een rhesus factor, dus wanneer je bloedgroep negatief is.

Bij mijn werd ook in week 30 nog geprikt om te kijken of ik antistoffen had aangemaakt tegen mijn dochter en ik heb daarna ook gelijk een Anti-D injectie gekregen.

Gr. Wendy

12. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

Ik had met 11 weken voor het eerst een bloedonderzoek gehad. Alles was toen goed, mijn bloedgroep is positief. Dus voor de rhesusfactor hoeven ze als het goed is dan niet te prikken. Ben wel benieuwdt wat de uitslag van me hb gehalte zou zijn.

Groetjes Chanel.

13. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Misschien willen ze dan alleen je ijzergehalte controleren?

14. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Dat zou best kunnen ja. Zodra ik op me volgende controle ben geweest en geprikt zal ik wel even vertellen waarop precies bloed afgenomen is.

15. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Daarvoor hoef je toch niet apart bloed te laten prikken?
    Gewoon een prikje in je vinger, druppel in het apparaatje en het is klaar.

16. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja dat weet ik.. maar anders zou ik nl ook niet weten waarom ze bloed willen prikken..
    Ik ben idd ook wel beniewt... dus als je wat weet, dan hoor ik het graag!

17. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Zodra ik weet waar voor ik een 2e keer bloed moet laten prikken horen jullie het meteen.

18. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ben ik weer, morgen ga ik bloed laten prikken. Ze gaan me prikken voor me glucose en hb gehalte. Gewoon om te kijken of alles goed is. Als me afkomst anders was geweest dan had was ik ook geprikt voor iets met sikkelcellen. Maar dat hoeft gelukkig niet :D

19. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ik heb een paar weken terug voor de tweede keer bloed laten prikken, dit was voor je hb. ik weet ook niet pcs wat het is, maar weet wel dat iedere zwangere deze prik krijgt, omdat je hormoonhuishouding schijnt te veranderen rond de 30e week. Ze hoeven gelukkig maar 1 buisje af te nemen, dus je bent zo klaar ;)

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hebben ze alleen geprikt voor het HB, Marijke??? en dan 1 buisje?? dat kunnen ze ook met 1 prik in je vinger!!
    HB is het hemoglobine gehalte in je bloed (ijzergehalte)

Share This Page