Hi allemaal, Wij zijn al anderhalf jaar bezig met ovulatie inductie. Vandaag echo gehad en er zitten 1 groot follikel van 18 mm. 1 van 15 en 2 tussen de 11-14. Ook zitten er 3 kleine van rond de 10. Mijn LH waarde was heel hoog kwam vanuit bloed onderzoek naar voren dus waarschijnlijk is mijn ovulatie morgen of overmorgen. In het ziekenhuis geven ze het advies geen onbeschermde seks te hebben. Ze geven aan dat er echt teveel follikels zitten en tellen alles boven de 11 mee. Hoe groot is de kans dat die 2 van tussen de 11 en 14 mee komen met de eisprong? Wat is jullie ervaring hiermee? Alvast bedankt voor jullie reacties..
Mijn ziekenhuis houdt 14 mm als grens. Ik heb IUI gehad en toen zeiden ze tegen me dat het niet door ging als er 3 follikels 14 mm of groter zijn. Moet je nog Ovitrelle spuiten of niet?
Gek hé. Die verschillen tussen ziekenhuizen onderling. Ik hoef geen ovitrelle te spuiten. Het ziekenhuis adviseert af te breken dmv een kuur, maar ik twijfel hieraan. Omdat mijn LH waarden al zo hoog is in mijn lichaam zelf de eisprong al in gang aan het zetten en komt morgen of overmorgen.
Advies aanhouden van het ziekenhuis en daar het gesprek aangaan als je het advies niet begrijpt. het advies is er niet voor niks. Natuurlijk kan het goed gaan maar je hebt een kans op een meerling met alle gevolgen van dien. Beter een maand overslaan dan dat risico lopen. En ja, ik begrijp heel goed dat dat lastig is. Maar met de gezondheid van je toekomstige kinderen moet je geen gokjes wagen vind ik