Budget recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door jvs12, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben op zoek naar budget recepten, aangezien alles steeds duurder wordt moeten we toch een beetje overal op letten en dus dacht ik om een topic te openen.

kip met wokgroente, sausje en rijst.

Wie volgt?

2. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    er is al een soort van topic over dit.

weinig boodschappengeld-> wat eten deel 3.
    staat op pagina 2 nu.

daar staan ook weekmenu's op voor weinig geld.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Mijn budgettip is om bij gehaktballetjes groente te doen. Ik gooi alles wat ik nog heb liggen in de keukenmachine om klein te hakken (courgette, paprika, uitje, champignons, prei etc) en dan mix ik het gehakt erbij met ei en paneermeel en kruiden. Je krijgt een stuk meer 'gehakt', je raakt van de groente af die een beetje aan het verleppen zijn en je kinderen krijgen extra groente binnen!

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zelf falafel maken is ook erg goedkoop trouwens. Ik gebruik altijd dit recept Virtually fat-free falafels Recipe by | SparkRecipes je kunt er zelf tzaziki bij maken met yoghurt, geraspte komkommer (even uitknijpen!), knoflook, zout en peper en dan met een pitabroodje en sla

5. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Lekker kapucijners met spekkies, augurk, en zilver uitjes.

Ik doe er nooit aardappels of rijst bij, maar dat kun je zelf bepalen natuurlijk. Lekker goedkoop, en binnen 10 minuten op tafel!

6. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Pasta carbonara ala budget:

Pasta koken
    Ontbijtspek snijden en in de pan beetje aanbakken.
    Ham snijden en erbij
    Potje creme fraise erdoor, eventueel 2 potjes. En klaar!

Je kunt ook champignons en ui toevoegen of andere groente.
    Ik at het altijd met sla ernaast, lekker fris met het romige.

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Of koop alleen seizoensgroente en -fruit, dan ben je ook goedkoper uit. Google dan op recepten waarin die seizoensproducten worden gebruikt. Op Allerhande bijvoorbeeld kan je ook nog filteren op budgetrecepten.

Graag gedaan ;)

8. knap

knap Niet meer actief

Mijn bezuiniging,s tips zijn.

Je hoeft niet voor vier personen vlees te kopen.

Hier gebruik ik het voornamelijk alleen nog voor de smaak of jus.

Bijvoorbeeld ik eet bruinen bonen en heb nog wat ( soepgroente in de vriezer doe ik dat ook beide bruinen bonen) Handje extra groenten. Een stukje kipfilet klein snijden en bakken samen met rijst( een grote zak kopen van rond de 5 euro doe je langer mee dan z.n pakje van 200 gram) bijvoorbeeld lassie. En rijst is sneller klaar als aardappelen als je door hebt hoe je dat moet koken.

Maar ik koop ook wel eens twee bakjes met hamblokjes/reepjes en doe ze in de vriezer en ga ik iets eten kan ik daar jus mee maken voor de smaak en dan geen vlees er verder bij. Of alleen een simpele ei.
    Van de week waren hier de unoks worsten in de reclame twee worsten voor een euro vier zakken mee genomen ( 2 euro kwijt) maar dan doe ik ze in de vriezer blijven ze langerhoudbaar.

Gehakt gewoon 300 gram ei ui knoflook ect ect daar door heen. Hier wel eens een paar spinazie blokjes er door heen gedaan of andere groente paneermeel ( kost geen drol als je goed beneden in de schappen kijkt.)

O ja als je graag knoflook gebruikt doe het bolletje in de vriezer blijven ze langer vers. Dan kan je ze gerust kopen bij kleinere winkeltjes voor minder geld groter in slaan doe je er langer mee.

9. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    of je doet spekjes met knoflook bakken

pasta koken

in een schaal ei , kaas cremefreche peper en peterselie mengen (niet bakkenofzo)

als pasta en spek gaar is alles doorelkaar mengen en eten maar

hier een groot succes als er hier iemand mee eet vragen ze vaak eten ee jouw pasta jaja

10. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Macaroni old style
    Zo maakte mijn moeder hem vroeger en ik nu nog steeds en ik vind hem heerlijk.

Schelpjes macaroni, tomatenpuree, smaq pork, klein scheutje sweet chili saus (heb ik altijd al in huis hoeft niet maar is voor de iets pittiger) evt geraspte kaas.

11. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh wat een heerlijke recepten allemaal, was er echt aan toe. Af en toe weet ik niet meer wat ik moet eten maar dit is goed voor de afwisseling.

Thanks meiden.

Meer is welkom hoor hihi :)

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Aardappel-preistamppot met roomkaas en spekjes of gerookte kip.

Heerlijk!
    Recept staat op AH

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    budgettip:

Neem een ei in plaats van vlees

Ga af van de aardappelen groente vlees en neem vaker een omelet met groente. Of een gevulde soep met salade

Of maak bonen met verschillende soorten groente.

Maak je rijstsausjes met vis uit blik zoals sardientjes ( kost maar 50 cent per blik) Super gezond en veel goedkoper dan vlees

Deel Deze Pagina