Aaaaaaaaaaaagh!! Ik word er zo nijdig van. Vanochtend nog een tasje afval naar de kliko brengen voor we naar school gaan (staat schuin tegenover ons huis) en ja hoor... De hele groenkant volgedouwd met troep door mijn fijne buurtbewoners. Dus, bellen, melden, kliko leeghalen, op handhavers van de gemeente wachten en intussen staat mijn tuin vol afval van een ander... Kindjes kunnen niet de tuin in dus straks... Ik ben er zo klaar mee. Laatst ook al, had een bejaarde vent zijn glas en insulinespuiten in onze bak gedumpt... Gewoon op klaarlichte dag, na het legen... En nu dus weer iemand die hem s nachts heeft volgedouwd. Dus voortaan in ieder geval pas bij daglicht aan de straat zetten... En dan? Er de hele dag naast gaan zitten ofzo?? Wat een zinloze verspilling van mijn tijd en energie.... Gelukkig zijn ze altijd zo stom om er spullen met hun adres in te gooien ook, dus ze krijgen in ieder geval bezoek en een mooie boete een dezer dagen, hahahaha. *frustratiemodus uit*
Kun je er geen containerslot opzetten? Ik snap dat dat heel vervelend is. Hier gebeurt dat gelukkig niet.
Er is hier een zero tolerance beleid sinds kort, dus ik krijg dan ook gewoon een boete he, voor andermans zooi. Echt, hou je troep gewoon bij je. Zo asociaal! *probeert nogmaals frustratiemodus uit te schakelen*
Hij zal toch aan de straat moeten om te legen. hier mogen de bakken pas smorgens aan de straat, voorkomt al gelijk een hoop gezeur.
Ik heb me ook nog zoiets asociaals meegemaakt. Iemand had gewoon een zak uit mijn kliko gehaald en zijn zak erin gegooid. Ik kreeg de volgende dag een boete omdat er mijn adres juist in die zak zat. Wel over geklaagd en die boete is uiteindelijk geseponeerd maar nog, dat doe je toch niet Als de kliko al aan de weg staat en er zit nog een plekje in vlak voor de vuilniswagen langs komt snap ik wel dat er iemand nog wat vuil bijgooit. Maar anders..
Gelukkig wonen wij in een straat waar iedereen bij iemamd anders in de bak mag gooien als die nog plek heeft. why not? Samenleving toch
hier betalen we per leging en gebeurt het ook regelmatig dat mensen een zak bij jou in gooit (als container aan weg staat en niet helemaal vol is)
Hier hetzelfde nu er per leging betaald moet worden (de grijze container). Ook geregeld in de groene container insuline spuiten gevonden, zo vies. Gooi ze lekker in je eigen container.
Maar iets in de bak gooien moet dan wel in het juiste vakje gebeuren . Hier in de buurt is het ook vrij gebruikelijk om als je eens over hebt het bij een ander in te gooien maar dan wel dingen die mogen als gewoon huis en tuin afval, je gaat geen dingen in een ander zijn container duwen die ereigenlijk niet in mogen. Er is hier in de buurt 1 mevrouw die daar moeilijk over doet en echt de zooi er uit haalt en op straat gooit dat vind ikpas asociaal om bewust zwerfvuil te maken .
Glas en insuline spuiten...lekker dan hoor. En er zijn gemeenten die per kilo afrekenen..nee dan wil ik dat niet...wij scheiden nl afval en zijn heel bewust van afval..dan word ik er niet blij van als iemand hem vervolgens volstort.
bij mijn ouders in het dorp betaal je per kilo. dan wordt je er niet heel erg gelukkig van als om de 2 weken de buren jou container volstouwen met hun zware afval, terwijl je zelf heel bewust aan het scheiden bent.
Hier ook een keer gehad ná het legen, zit je dan een week met een volle bak. Helemaal vol met onverpakte etensresten enzo, de beesten krioelden erin. We hebben nu een nieuwe plaats, voor de huizen in plaats van erachter, dus nu gebeurt het niet meer. Ik moet wel eerlijk zeggen dat wij ook wel eens een zak in eren halflege bak gooien, en andere buren ook. Maar dan alleen waar het past, en vlak voor het legen. Ben het wel met babyhope eens, beetje samen leven is niet verkeerd. ( wij betalen niet per kilo, anders is het natuurlijk een ander verhaal )
Precies dat, lekker aso. Insuline spuiten moet je trouwens toch via de huisarts laten afvoeren als speciaal afval? En als je dan een zak vuilnis kwijt moet, dan vraag je toch eerst even aan je buur of er nog plek is in zijn/haar container en of dit mag?!
Hier ook hoor, maar in geval van ts dus duidelijk niet en dan zou ik ook pisnijdig zijn. Als de gemeente namelijk weer eens bedacht heeft dat het tijd is voor een zero tolerance beleid ben jij namelijk degene die de boete krijgt, dankzij je buurman. Ik scheid m'n afval en heb zelfs in m'n kleine bak nog regelmatig ruimte over. Als we met z'n allen nou eens iets meer aan afval scheiding zouden doen kan iedereen z'n rommel in z'n eigen bak kwijt.
Ik vind het ook asociaal. De buren mogen echt wel groen afval (snoeispul) in de container gooien als ze het vragen, geen probleem. Maar dingen die er niet in horen ongevraagd erin gooien zoals glas etc dat vind ik niet kunnen. Wij betalen per leging (grijs) en scheiden heel bewust alles voor het milieu ook. Wij zetten de grijze container dan ook alleen vol langs de weg. En in de zomer er als we hem elke 2 weken buiten zetten (ivm stank anders) dan gaan de spullen uit de garage en zolder die anders naar de stort gaan erbij.