Iemand ervaring met het zetten van een tattoo met as erin verwerkt? Op Google vind ik dat het niet meer is toegestaan maar hoop toch een shop te vinden die het nog wel doet. Ik heb een mooie tekst gevonden die ik wil vereeuwigen als stukje afsluiting en die een positieve draai geeft aan het verdriet “verdriet bestaat omdat het liefde was” dat is namelijk een tekst die ik mezelf voor hou op moeilijke momenten (zoals nu).
Ik weet dat er zaken zijn die het nog doen maar die lopen er niet mee te koop. Dan moet je echt via via een adres doorkrijgen. Weet niet hoe de regels net over de grens zijn? België/Duitsland,anders dat nog een optie wellicht.. of is het een Europees beleid?
Ik kan je niet met je vraag helpen. Maar wilde niet wegklikken zonder een aanvullende (hopelijk lukt het om iets te vinden, en anders wellicht een vervangende) suggestie. Amber de Vreng maakt prachtige rouwkunst waarin ze ook as verwerkt. Misschien is het wat voor je. https://www.amberdevreng.com/verlies-rouw
Ik volg graag, wil hetzelfde laten doen maar las ook al dat het niet meer mocht. Jammer wel. Hele mooie tekst die je wil laten zetten! Kwam hem ook al tegen en dan is helemaal hoe het is. Als alternatief als ik niemand vind wil ik in het handschrift van mijn oma iets laten zetten, samen met haar vingerprint. Iets van oude kaartjes die ze vroeger schreef ofzo, moet nog zoeken of er iets geschikt tussen staat. En heb ook een assenketting besteld (maar dat niet een waarvan het in mijn ogen superduidelijk een asketting is, vond ik zelf niet zo heel mooi) En als er dan nog assen over zijn gaat de rest in een mini urne die in onze keuken komt, want dat was vroeger oma haar keuken en het hart van het huis waar ze altijd was. (Mijn oma was als een moeder voor mij voor iemand denk van zo veel voor gewoon een oma )
Ik zou hem zonder as laten zetten. Als tattooshop ben je in overtreding als je hem zet en kan het je ggd licentie kosten.
Waarom mag het niet meer met as? Als de reden is dat je er ziek van kunt worden zou ik eerlijk gezegd niet graag naar een zaak gaan waar ze het evengoed doen. Wellicht dat zij andere hygiene regels dan ook niet opvolgen.
https://sweetinkdelft.nl/crematie-as-in-tatoeages/ Je kunt dus een infectie er aan overhouden. Ik zou de tekst gewoon laten zetten. Je vader zit al in je hart.
Vanwege hygiëne idd. Wel een heel mooie tekst @GossipGirlxoxo Misschien kan je een sierraad met de as erbij doen? Waar wil je hem zetten?
Ik heb ook nog gedacht aan iets in zijn handschrift en heb vingerafdrukken gemaakt samen met mijn broer na zijn overlijden. Ik heb alleen nog geen dingen gevonden met mooie tekst met zijn handschrift als was het maar iets waar liefs papa onder stond of alleen papa, maar hij liet mijn moeder altijd alles schrijven.
Heb je misschien van vroeger een poëzie album oid? Daar heeft mijn vader in geschreven. Verder heb ik er ook over gedacht, een tatoeage van as van mijn kinderen, maar ik ben heel blij met de armband met vingerafdrukjes en as én mijn vedder en vedder ketting met de afdruk van hun voetjes. Ik zou ook kijken of je de tekst niet ‘gewoon’ kan laten tatoeëren en wellicht een mooi sieraad kan laten maken. Dat kan je dan ook ooit nog aan je dochter geven.
Heel veel sterkte. Ik zou de tekst ook gewoon tatoeëren zonder as. En dan wat as verwerken in een sieraad om dat zo bij je te houden. Je gezondheid op het spel zetten voor een tatoeage is ook zo wat.
Heb destijds met de as van M er ook naar zitten kijken. Tatoeren met as wordt niet meer gedaan ivm hygienisch oogpunt. Dat klinkt betuttelend maar de risico's die er voor jezelf aan vast zitten zijn behoorlijk nasty. De tatoeerder loopt zelf met zn bedrijf nog risico. Ik snap t gevoel, ik vond t destijds ook zuur maar ookal vind je er eentje die t wel wil doen alsjeblieft doe t niet. Ik zou de beste tatoeerder zoeken die de tekst mooi en waardig kan zetten zonder as en een bloedmooie ring zoeken en de as daar in laten zetten. De as van M hebben wij in onze trouwringen laten zetten. Beetje goud-/zilversmid kan dat zo doen, mits de ring dik genoeg is. Wij kozen voor een gladde afwerking en de Deathly Hallows aan de binnenzijde gegraveerd. We kunnen er alles mee doen wat we willen incl douchen omdat t helemaal glad afgewerkt is. Gaatje geboord, as ingezet, gaatje gevuld en afgewerkt. Je ziet er helemaal niks van (we hebben wel foto's van t proces gekregen).
Misschien is dan een armband met dezelfde tekst en wat as erbij mooi. Edit. Lees dat he een ring krijgt. Mooi ❤