Schermtijd voor volwassenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fruity90, 5 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Dank je :)

Zxcvb vindt dit leuk.
  2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Bij mij na dag 1 al K.. gister 3h 28m.
    Nu ook meer, maar ben wat dingetjes aan het zoeken, haar filpjes etc. Weer tijd voor een knip en verf beurt (door moi) en youtube laad slecht op de werk PC.
    (alles via Japanse server, de horror @Fruity90)

Zie maar, jij met je IT kennis:

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    upload_2022-9-7_13-5-13.png

Bijgevoegde bestanden:

4. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.909
    4.184
    113
    Vrouw
    Ik had gister volgens Android maar 1 uur en 8 minuten (die andere heb ik er af gehaald, als mijn telefoon het zelf kan..)
    Merk wel dat ik mezelf enorm aan het bezighouden ben, het is niet dat ik nu lekker ontspannen op de bank zit met een boek ipv een telefoon. Wasje doen, dingen opruimen, nog wat van werk afmaken.

Zit nog een beetje te broeden op een wat hardere afkick, deze week sowieso niet, mijn vrouw zit in het buitenland en daar wil ik nog gewoon gezellig mee appen 's avonds. Misschien gewoon vanaf het avondeten internet uit gaan zetten ofzo. Of een week lang uitzetten, maar dat is ook weer zo onhandig (Bank app, NS app, Familiegroep op WhatsApp, wat zijn we afhankelijk van die krengen geworden)

@Asil Het is niet het soort IT waar ik verstand van heb maar dat is wel heeeuuulll traag :roflmao:, die latency is ook al 45x meer dan ik heb :|.

Asil vindt dit leuk.
  5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Om te zie hoe traag het is hoef je er geen verstand van te hebben, heb je die slak net voorbij zien kruipen hahaha

Ik snap je. Als ik thuis nog dingen moet doen heb ik ook minder tijd op mijn tel. Maar het blijft zo makkelijk idd. Gelukkig is mijn bundel nu op. Kan ik s'avonds als mijn vriend voor we naar bed gaan alle stekkers eruit trek niet meer op mijn telefoon tot hij naar bed komt. Wat ik wel kak vind. Dat is vaak 20 min en dan lees ik all showbizz nieuws uit de Dailymail. Heerlijk nutteloos en hoofd leegmakend hahaaha.

6. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Oh en als latency inhoud informatie van A naar B, klopt want alles gaat via Japanse servers. Soms kun je koffie zetten wanneer iemand tegen over me zit en zegt heb je net een mail gestuurd, helemaal als er bijlagen bij zitten hahaha.

Fruity90 vindt dit leuk.
  7. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.909
    4.184
    113
    Vrouw
    Die digitaal welzijn instelling op de android werkt goed.
    Ik had inmiddels door dat ik 's avonds nog best veel van mijn schermtijd over had en dus alsnog de hele tijd op mijn telefoon zat. Inmiddels ingesteld dat ik maar 1 uur op chrome mag en daarna wordt dat icoontje uitgegrijsd. Schermtijd trek ik ook langzaamaan steeds wat strakker :)

8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Ik haal het allemaal niet hahahaah

Fruity90 vindt dit leuk.
  9. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Hier ook wel de nodige schermtijd. Ik verbaas me eigenlijk hoe nutteloos iedereen het vindt. Ik bedoel, ja dat truus de overbuurvrouw op fb een mooi nieuw glitter kattenplaatje heeft gezet is niet perse heel verrijkend ofzo maar voor mij is het echt ontspanning en daarmee dus ook heel zinvol. Waarom zou het altijd beter moeten? Tuurlijk kan ik ook een goed boek pakken maar waarom zou ik mezelf die regels opleggen? Oprechte vraag trouwens, waarom zo streng? Waarom moeten we vanalles. Ik heb mijn sociale leven met gezin, familie en vrienden, werk, 3 x per week sporten, mijn hond, het huishouden en dat is het wel. Ik moet al zoveel.......laat de rest maar lekker nutteloos zijn

Neskio vindt dit leuk.
  10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.955
    6.612
    113
    Ik vind het zelf erg zonde dat ik mijn tijd nuttig investeer in bv mijn kinderen, man en werk - maar dan ‘mijn tijd’ die ik nuttig aan mezelf zou kúnnen besteden, verkwansel met scrollen. Een beetje gedachteloos ontspannen met wat gescroll op m’n telefoon of zappen op tv, ok - maar úren per dag vind ik echt zonde…

Fruity90 vindt dit leuk.
  11. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.909
    4.184
    113
    Vrouw
    Het gaat mij niet eens om nuttig of niet nuttig, een boek lezen is ook niet per se nuttig (gewoon echt een leesboek) maar ik kom er niet aan toe omdat ik dan mijn telefoon pak en bijna onbewust een paar uur verder ben. Terwijl ik wel wilde lezen, of een keer op tijd naar bed wilde, of verder wilde breien aan een trui. Dingen die mij echt ontspanning geven en waar ik ook gewoon plezier aan beleef, een telefoon is dat voor mij niet.

Een keer nutteloos op mijn telefoon glitterplaatjes van de buurvrouw kijken is helemaal prima, maar dan wil ik er wel voor kiezen, en ook wanneer ik stop, en niet erin gezogen worden. Blijkbaar heb ik daar voor nu een app voor nodig :)

evaleana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina