Hey allemaal Hoe zit het nou precies met scherp/pittig eten tijdens je zwangerschap, kan dit kwaad? Heb net een paar vlammetjes opgegeten met naderhand het gevoel dat mijn mond in brand stond, dus toen kreeg ik enigzins spijt Vraag me dus af of dat kwaad kan voor het kleintje?
Hahaha, ik vreet me suf aan alles met met extra sambal. Heeeeeerlijk! Heb trouwens geen last van maagzuur gelukkig SAMBAL BIJ hahahahahahaha
Ik kan daar echt niet meer tegen. Mijn darmen slaan op hol. En heb er spijt van dat ik gekruid gegeten heb.
Ik heb tijdens me gehele zwnagerschap pittig en gekruid gegeten. Had alleen soms een beetje last van maagzuur.
Ik doe het niet meer. Inderdaad, je kan er goed last van je maag van krijgen. Overigens heb ik ergens gelezen dat als je zoet eet, je vruchtwater zoeter is en de baby meer drinkt. Als je scherp eet, wordt het vruchtwater ook scherper en zou de baby minder graag drinken. @Carvi: Fijn, waarom moet je nu over pannenkoeken beginnen? Geloof dat ik het beslag maar ga maken, hihihi.
Voor de zwangerschap hield ik niet zo veel van pittige eten, al ben ik zelf indonesiche. Nu vindt ik het best wel lekker, al krijg ik wel maagzuur van, ik eet nu regelmatig pittig gekruid eten.
Ik heb weleens gehoord, dat als mensen die zwanger zijn en pittig eten het kindje na de zwangerschap er beter tegen kan, net zoals knoflook eten! Ik eet heel veel knoflook, bijna overal in, denk ook dat het meer met maagzuur te maken heeft dan iets anders, dat je het beter kan laten staan! Wel moet je met pittig eten oppassen dat je bloedruk niet omhoog gaat, want dat kan wel gebeuren, maar dat geldt ook voor meerdere dingen, netzoals teveel zout! Nog even terzijde: als je tegen de tijd borstvoeding gaat geven dan zou ik het wel veel minder eten, want dan kan het kindje wel darmkrampjes krijgen, maar dat zal je vanzelf wel van je kraamhulp te horen krijgen!