Beurse buik bij 27 wk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Grassprietje, Jun 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Ik wil het volgende even aan jullie voorleggen..

Afgelopen week heb ik het ziekenhuis regelmatig weer van binnen zien, aangezien ik met deze 2e zwangerschap regelmatig en veel harde/pijnlijke buiken heb die door stralen naar de onderug...

Gelukkig was er via een inwendige echo geen verstrijking van de baarmoeder mond te zien (3 dagen op een rij gecontroleerd) Tevens heb ik meerdere echo`s gehad waar op te zien was dat alles oke is met ukkie

Harde buiken zwaren op ctg soms ook te zien, echter voelde ik ze vaker dan de ctg ziet. Er is volgens de gyn geen bevalling aan de gang en ik kon naar huis...Gelukkig zijn de harde buiken kwa hoeveelheid en pijn afgenomen..maar nu mijn vraag

Mijn gehele buik heeft nog steeds een heel beurs gevoel..Zodra er al iemand naar wijst (bij wijze van spreken dan) dan krimp ik in elkaar vd pijn...mijn buik voeld nog steeds niet soepel aan en het heeft gewoon een hele naar beurs gevoel aan de voor kant van mijn buik..

Ik maak me verder geen grote zorgen aangezien ik het kindje nog regelmatig voel, maar dat beurse gevoel is soms echt niet te harden...Hopelijk begrijpt een van jullie wat ik bedoel?

Of is dit echt een serieuze melding dat ik het nog rustiger aan moet doen?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ik denk dat na opname je absoluut een serieuse melding hebt gekregen om het rustiger aan te doen! Is je urine nagekeken in het ziekenhuis? ik neem aan van wel maar als dat niet zo is laat dit nog even doen bij je huisarts. Door de vele harde buiken die je hebt gehad is je buik beurs. Als je wat meer rust hebt gehad en de harde buiken nemen af zal ook het beurse gevoel minder worden. Af en toe lekker in een warm bad of met een kruikje op bed kan ook verlichten.

Imke

Share This Page