Hoi mamma's, Mijn mooie dochtertje van 5 mnd, heeft een klein aardbeienvlekje bij haar oor. Echt minimaal, 3 mm doorsnede ofzo. Mijn andere dochter had dit ook op haar buikje, iets groter, en is nu nagenoeg niet meer te zien (ze is 2,5). Ik maak(te) me er ook niet zo druk om dus. Alleen vroeg mijn moeder van de week of ze er nou nog eentje krijgt, want ze heeft een rood bultje onder haar oogje (gewoon een pukkeltje/muggenbultje oid). Ik zei van niet, maar sindsdien ben ik ieder miniem bultje aan inspectie aan het onderwerpen of het niet een aardbeienvlekje is. Super irritant. Ik vroeg me dus af; kan dat uberhaupt, dat ze er op deze leeftijd nog eentje ontwikkeld? Die bij haar oortje was er namelijk nog niet toen ze geboren werd, maar pas paar weekjes later zagen we die ineens. Bedankt voor je reactie!
mijn dochter heeft er eentje op haar rug, denk zo'n 1 à 2 cm doorsnede. deze had ze al bij de geboorte. toen ze 6 maanden was kwam er een speldeknopje naast, echt 2 mm ofzo. je kan zien dat deze nu nog wat feller rood is ten opzichte van de eerste. dus deze heeft zich wel later ontwikkeld.
Hier ook eentje op de rug, is er een week na de geboorte gekomen. Maar geen weet of het inderdaad nog zo laat kan bijkomen...
Op wiki vind ik dat het in de eerste maanden na de geboorte nog kan ontstaan, maar wat dan precies nog de eerste maanden zijn? Of 5 maanden daar ook nog onder valt?
onze fleur heeft een aantal aardbeivlekken in haar gezichtje. de eerste was al meteen , de tweede na een week of 2 en de derde na anderhalve maand en die ging met 3 en halve maand pas goed groeien. Deze vlek zat op haar neusvleugel en dreigde haar neusgat af te sluiten . daarom zijn we doorverwezen naar het wkz en is ze als een van de eerste gestart met propranolol wat goed gewerkt heeft. Ze zijn niet weg maar wel heel klein. Dus volgens mij kan het na 5 maanden ook nog wel.
Onze dochter had er één op haar buikje. Direct na de geboorte. Ze is nu 4,5 en hij is bijna helemaal weg. iemand die haar niet kent ziet het niet eens meer.
Bedankt voor jullie reacties! De tijd zal het leren of het nog na 5 maanden kan... Hopelijk is het niets, want ondanks dat het niets 'ergs' is, heb je toch liever dat je kleintje het niet heeft, toch? Meer ervaringen zijn welkom trouwens!
Ik heb er zelf 2 (hand en pols) die een paar dagen na mijn geboorte zijn ontstaan geloof ik. Er is er nooit meer een bij gekomen. Nu zie je er bijna niks meer van! (alleen als je het weet).