hoi allemaal! weer even een vraagje ons dochtertje is 6 weken en 3 dagen oud en slaapt al 3 nachten van half 10 door tot half 6. da's 8uur! en dan maak ik dr wakker omdat ik het eng vind.. hoelang mag zo'n kleintje van 6/7 weken doorslapen? en hoelang deed jullie kleintje dat rond die leeftijd? ze is overigens rond de 4,2 kilo schat ik.. en.krijgt 5 flessen van 120 ml. ik kan haar evt nog om half 2 n fles geven maar moet dr wel wakker maken dan, en dan komt ze alsnog rond half 6. maar aan de andere kant kan ze toch nog niet zonder fles snachts? wat zouden jullie hierbij doen? vast bedankt!! een bezorgde mama
Mijn dochter sliep met 4 weken door van 11 tot 7. Zij woog toen 4,8 kilo. Voor die tijd dronk ze 6x 120/4 en ben met het doorslapen overgegaan op 150/5.
Ik weet nog dat in de kraamweek ( bij beide kinderen ) de kraamverzorgster zei '' Als hij doorslaapt snachts hoef je hem echt niet speciaal wakker te maken voor een voeding, als ze honger hebben komen ze vanzelf wel '' Beide kids zijn vanaf week 1 tot dat ze 8 weken waren misschien 2 keer in de nacht wakker geweest, vanaf 8 weken sliepen ze helemaal door, en dan ook gewoon klokkie rond. Ik zou haar dus niet speciaal wakker maken voor een voeding in de nacht.
Mij was ook verteld om na de late voeding niet meer wakker te maken en lekker te laten slapen. De richtlijk voor hoelang er max tussen 2 voedingen mag zitten is geloof ik per pond een uur, dus aangezien jou kleine al over de 4 kilo zit, mag hij gewoon 8 uur slapen. Onze Thijs liet zich echt wel horen als hij honger had, dus ik maakte me daar ook geen zorgen om, met 3 weken sliep hij al heerlijk door. Lekker van genieten zou ik zeggen