Schimmelinfectie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Loe, Jun 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Pff, even in de lappenmand. Ik heb, omdat ik al tig weken tig keer per nacht moet plassen, een test laten doen bij de huisarts ongeveer zes weken geleden. Kwam niets uit. Omdat ik klachten bleef houden, hebben ze dit in het ziekenhuis nogmaals getest. Toen bleek ik wel blaasontsteking te hebben. Dag erop hebben ze van een nieuwe plas (had toen nog geen antibioticapil gehad) een kweek gemaakt. Daaruit bleek weer dat ik GEEN blaasontsteking had. :(. Toch had ik al een kuur van vijf dagen.

Daarna bleef ik last houden van roodheid van onderen en ging het plassen pijn doen (had ik voorheen niet, had alleen continu aandrang). Heb ik gebeld of ik opnieuw urine in kon leveren bij het ziekenhuis (ben by gyn, niet bij verloskundige). Dat was niet nodig en geen aanleiding voor omdat er niets uit de kweek was gekomen een week geleden. Wel heb ik toen een éénmalige pil gekregen a 1200mg van zo'n vaginale pil tegen schimmel.
    toen werd t iets minder de roodheid leek het.

Helaas zijn we nu nog net geen week verder en ik zie toch echt nu 6 van die witte dingetje vooraan bij mijn vagina zitten en t is rood rondom de blaasuitgang en bij de schaamlippen aan de binnenkant.

Ik word nu echt gek hoor. Even voor de zekerheid: die witte dingen krijg je niet van het toiletpapier toch?

En nu denk ik dat ik dan vanmiddag maar weer moet bellen: maar heb ik nu weer/nog steeds een schimmelinfectie dan? Of zou een blaasinfectie ook kunnen (ze willen toch mijn plas niet onderzoeken weet ik nu al, maar toch)

Iemand een idee? En mag je wel meerdere van die anti schimmelpillen (vaginaal), kuren bedoel ik achter elkaar?, is dat niet gevaarlijk voor de baby?:(

2. Emma27

Emma27 Actief lid

Aug 11, 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
    He wat vervelend voor je!

Gewoon een afspraak maken bij je huisarts. Hij/ zij kijkt er dan even naar en kan je vertellen wat er aan de hand is. Die witte dingen hoe zien die eruit dan? Begrijp niet zo goed wat je bedoeld...

3. dromer28

dromer28 Actief lid

Dec 7, 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    het kan een schimmelinfectie zijn.
    ik heb dit zelf 1 maal gehad na een zware anti biotica en ze zeggen nu ik zwanger ben dat je daar extra gevoelig voor bent.
    dus ik zou even contact met je huisarts opnemen.
    (bij een schimmelinfectie zijn het vaak witte korrelige afscheiding lijkt een beetje op kwark)sorry voor de benaming.

4. Loe

Loe Niet meer actief

heb net gebeld, maar krijg geen gehoor daar, ze zegt met die pil had het over moeten zijn. het zal wel 'bij je horen'. ??????

5. Esdoorn

Esdoorn Niet meer actief

Lijkt mij toch echt een schimmelinfectie! Zal zeker nog ff nalaten kijken en het zal echt niet bij je horen haha. (lekker makkelijk omdat te zeggen ;))
    Misschien dat je het kan wassen met natuurazijn verdunt met water, met een vaginale douche dat remt de groei van schimmels.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb de hele zwangerschap al last van een schimmelinfecties, blijf ondertussen aan de gang met kuurtjes en alles ´maar het hoort echt niet bij me´ ben er gewoon gevoelig voor, helaas.

7. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    die vaginaal pillen werken bij mij niet goed. ( zelden na 1 keer gebruik )
    na antibiotica ben je stuk gevoeliger voor een schimmeltje.. en ik kreeg de laatste keer een zalf die je inwendig in moest brengen..en die mocht ook tijdens zwangerschap

8. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    ik heb voor mijn zwangerschap ook regelmatig schimmelinfecties gehad. Nu haal ik bij de Etos Multi-gyn van bioclin. Dit werkt heel verzachtend en ik was eigenlijk binnen een paar dagen weer van die nare schimmel af, zonder die vervelende pillen etc.!
    misschien iets om eens te proberen?

9. Loe

Loe Niet meer actief

heb vanmiddag maar hypoallergene zinkzalf gekocht en dat op de rode binnenkant gesmeerd. Tis echt knalrood! zag geen witte dingen nu. Horen die witte dingetjes er perse bij eigenlijk?
    Moet wel even douchen dat morgenochtend voordat we naar de gyn gaan, want door die zinkzalf ben ik nu helemaal wit van onderen......

Wat een tuttebel he. Ze mag mij denk ik niet zo en ik haar zeker niet, maar ZIJ is aan het werk en hoort gewoon professioneel te zijn. En dat vond ik dit absoluut niet.

Share This Page