Lege vruchtzak bij 4 weken 5 dagen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by angie1981, Jul 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angie1981

angie1981 Niet meer actief

Hallo,

We hebben afgelopen vrijdag een echo gehad en dachten zelf zo 6 a 7 weken zwanger te zijn . Heb een onregelmatige cyclus (30-32 dagen) en laatste menustruatie was rond 3 juni.

Op de echo was alleen een vruchtzak te zien en door metingen kwam ze op 4 weken 5 dagen. Ze zei meteen oh wat erg voor jullie en ik zal de verloskundige meteen bellen en informeren.

Erg verdrietig en geschrokken gingen we daar weg. Thuisgekomen en op internet gekeken lazen we dat je bij 4 weken en 5 dagen nog helemaal geen vruchtje kan zien.

Ik heb as maandag een afspraak bij mijn verloskundige en die gisteren ook al telefonisch gesproken. Ook zij gaf aan dat het niet goed is en in een miskraam zal eindigen.

Ik heb aangegeven voor een curretage te laten doen wel een echo te willen in het zkh. Ik wil mezelf geen valse hoop geven maar ik vindt de conclusie van de verloskundige en echoscopiste toch wel erg voorbarig of heb ik het mis?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi angie,

ja het is een tikkeltje voorbarig. Ik zou je na 2 weken terug hebben laten komen voor een echo. Maar goed helaas is niet over al het beleid het zelfde. Het is heel goed dat je eerst een echo wilt voor je curettage nu is dit ook de normale gang van zaken. Maar je moet wel zeker zijn van je zaak!

Sterkte Imke
    Ik duim stiekum!

Share This Page