Scheten laten is gezond!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door yenolah, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    #1 yenolah, 24 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2009
    Wist je dat je gemiddeld 15/20 winden per dag laat? Nee, dat is misschien maar goed ook. Want dat betekent waarschijnlijk dat je ze niet tegenhoudt. En dat is weer beter voor je gezondheid! Volgens het tijdschrift gezondNU kan het inhouden van winden leiden tot uitstulpingen van de darmen. Bovendien kunnen de giftige darmgassen wanneer ze in de bloedbaan worden opgenomen klachten veroorzaken als vermoeidheid en hoofdpijn. Wie veel winden laat heeft geen problemen met zijn darmen, maar eerder met zijn eetgedrag. Als je bijvoorbeeld gehaast eet en slecht kauwt, bezorg je je darmen overwerk. De winderigheid die daarmee gepaard gaat, leidt ook tot een opgeblazen gevoel en opboeren. En dan nog even een wijze les over de geur en het geluid van de scheet (jawel!) Stinken je winden naar rotte eieren? Dan heb je te kampen met een slechte eiwitvertering als gevolg van een overschot aan dierlijke eiwitten. Een zurig ruikende wind is het gevolg van gisting in de darmen en dat komt weer omdat je te veel koolhydraten zoals suikers, hebt gegeten. Gisting kan ook ontstaan als je fruit ná de maaltijd eet of fruit en rauwkost gecombineerd eet. Ook aan het geluid van een wind valt het een en ander af te lezen. Een zachte wind duidt op een vetverteringsprobleem. Harde scheten wijzen op een slechte koolhydraatvertering. Het is maar dat je het weet!

Reactie van mijn man kun je wel raden... 8)
    Ik moet maar eens wat meer tegengas geven.

2. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ahh dus die kerel van mij heeft soms last van een slechte eiwitvertering, ga ik em dus mooi niet vertellen, anders krijg ik dat als 'smoes' te horen! :p

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hahaha... hoe kom je aan dit scheet-stukje?

Kan soms flink opluchten, een scheet. :)

Maar heb nooit geweten dat de soort geur iets te maken heeft met de soort vertering... :(

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
  5. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hahahaha ja weet ook dat wanneer je veel vet eet je ook meer scheten en boeren laat, dus op je eetgewoonte letten en als het ff kan laten gaan die scheet want zo'n opgeblazen gevoel in je darmen doet echt ZEER! Bij mij gaan ze zelfs over in harde buiken als ik zwanger ben en op visite hahahaha erg he!

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hi hi, te gek topic! :p

Dan weet ik ook ineens waar mijn geuren vandaan komen :D Is er ook iets te doen aan die geuren? Want mijn vriend en ik hebben eens een hele week hetzelfde gegeten. Ik stink uren in de wind, hij niets... :)

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik had begrepen dat een lucifertje afsteken helpt.

Maar... niet tijdens een scheet natuurlijk, want dan krijg je een explosie.

@ Josien: dat font en die kleur waren best leesbaar, toch?
    Waarom zit de optie van dat lettertype en die kleuren er dan op, als we ze niet mogen gebruiken?

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    :D Hi hi! Inderdaad, ver weg blijven van vuur! Voor de geur zet ik gewoon het raam groot open ofwel ga ik buiten staan, da's het probleem niet. :D

Nee, ik bedoelde eigenlijk wat je aan je eetgewoontes kan veranderen om zo geen geur meer te hebben.

(Krijg ik hier net telefoon op m'n werk, maar lag nog dubbel van het lachen... :) ZP op het werk is niet ideaal! ;))

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    humor dan was ik in mijn zwangerschap mega gezond :p

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    die dochter van mijn is een lekkende gastank en dus super gezond. ze stinken niet en zijn wel goed te horen nu ze geen luier meer draagt. het grappige is dat ze zelf compleet in de deuk ligt en als wij is een windje laten is het bahbah mama en trekt een vies gezicht. zo heeft ze me wel is flink verschut gezet in de jumbo toen ik ff stiekem een windje liet haha. ie mama poep haha

12. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    *steekt lucifertje aan*

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Whahaha lachen dit!!!

14. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    @lovewinnie: onze dochter is er ook zo een (zal wel de scheetgenen van d´r vader hebben)
    Af en toe tettert het flink in die luier van haar en dan kijkt ze zo onschuldig ;)

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Noujoh, zo erg stink ik niet!

Of probeer je er een explosief tintje aan te geven?

TNT I'm dynamite ! *lalala zingt AC/DC liedje*

16. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik weet het niet, ik heb nog geen geur-internet (gelukkig :p)

Ik deed het alleen voor de zekerheid ff.

Nu ik toch weer aan het spammen ben:

YouTube - Jurassic Fart

Deel Deze Pagina