Vraag collegegeld!

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefje061, 2 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje061

Eefje061 Lid

2 mrt 2024
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Momenteel volg ik de deeltijd opleiding pabo, maar ik wil eventueel stoppen en dan over 1 a 2 jaar de opleiding weer beginnen in jaar 1 (dat is verplicht; ze gaan het curriculum aanpassen).

Nou heb ik al een hbo-bachelor behaald van een andere opleiding. Normaal hoef je geen instellingscollegegeld te betalen wanneer je voor de 1e keer een bachelor opleiding volgt in de richting van onderwijs/zorg, maar al wel een andere opleiding hebt afgerond (niet richting onderwijs of zorg).

Nu vroeg ik me af: stel ik stop nu en schrijf me uit via DUO en ik hervat de opleiding over een aantal jaar, betaal ik dan weer het wettelijk collegegeld of het instellingscollegegeld? Aangezien ik eigenlijk dan nog geen opleiding heb afgerond in het onderwijs, maar al wel eenmaal ben begonnen aan een opleiding in de richting van onderwijs.

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    #2 Dubbelgeluk, 2 mrt 2024
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2024
    Ik denk dat dat afhankelijk is van de regels op dat moment. Nu is er een te kort en is het waarschijnlijk een manier om studenten aan te trekken, als er dan een andere regering is die voor een andere aanpak gaat, dan kan het zomaar veranderen. Ik wist helemaal niet dat het binnen de zorg en onderwijs zo werkt, normaal is het heel kostbaar om een 2e HBO opleiding te volgen.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Ik zou dat gewoon bij DUO navragen, dat lijkt me de meest betrouwbare bron.

Nellie4 en Sado vinden dit leuk.
  4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.167
    3.814
    113
    Of gewoon bij de studentenadministratie van je hogeschool :)

Nellie4 en Sado vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina