Waarom? Wat kan ik nu doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeanney5, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Morge,

    Ik kom hier effe om te klagen; ik was zo blij, deze zwangerscap voelde anders dan me vorige zwangerschappen. Niet hele dag misselijk vanaf het begin. Overgeven etc etc...

    Ik voelde me lekker alleen af en toe misselijk en wat moe...

    Nou werd ik zondag wakker; misselijk de hele dag door. Alles stink, eet al een paar dagen geen vlees, fruit, brood. Het enige wat ik kon eten was frietjes met mayo en ketchup en een beetje peper erbij (lekker scherpe smaak) niet erg gezond, maar dat was de enige wat ik kon eten. Maar sinds vanmorgen kan ik niks meer binnen houden; ook geen water :( :( :confused:
    Ik dacht gelijk; daar gaan we weer. Vorige zwangerschappen was ook zo; misselijk etc, dat ik gelijk werd opgenomen. Lag een paar dgn aan de infuus... :cry: :cry:

    En ik heb 2 kids die mij nie kunnen missen....Heb 2 mnd trg een ongeluk gehad en heb gebroken wervels overgehouden en toen moest ik ook in het ziekenhuis blijven... Me man bleef thuis met elke nacht 2 huilende kinderen die hun mama missen....

    Wat moet ik nu
     
  2. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    oh jeetje wat naar zeg! Misschien heb je gewoon even een nare dag, ik heb elke dag overgegeven tot 21 weken, toen was het ineens weg, en vandaag heb ik weer overgegeven. Ik ga er maar vanuit dat het gewoon een dag is, en dat het morgen weer weg is.
    Mijn nichtje was tijdens haar vorige zwangerschap ook zo ziek, ook opgenomen, en die heeft nu tabletjes van de gyn gekregen, en ze heeft nu bijna nergens last van. Misschien is dat ook iets voor jou? Ik zou gewoon even naar de ha gaan en je zorgen kenbaar maken.
    Sterkte hoor!
     
  3. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hey meisie thanks voor je snelle reactie; dus ik kan wel iets tegen nemen zodat het niet zo erg hoef te worden :) :)

    Nou dan ga ik nu gelijk mijn HA bellen..

    Grt Jeanney en gefeliciteerd met je zwangerschap....
     
  4. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ja, mijn nichtje is er mega blij mee! Hopelijk krijg jij het ook, maar dat zal wel met zo'n vorige zwangerschap.
    Ben benieuwd wat de ha zegt!
     
  5. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    OOk is er O.R.S bij de drogist & apotheek te koop wat je beschermt tegen uitdroging....hierin zitten stoffen die je lichaam nodig heeft om je te helpen beschermen tegen uitdroging (zouten, mineralen en glucose) volgens mij mag je dit gewoon gebruiken in de zwangerschp

    (mijn zusjes gebruiken dit als ze ziek zijn, zij mogen vanwege hun stofwisselingsziekte niet nuchter zijn en voorkomen zo ziekenhuis bezoek!)

    suc6!
     
  6. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Thanks voor de tips dames..

    Heb contact opgenomen met mijn HA en VK. Mijn Vk komt straks langs om ff mijn urine te checken en als het blijkt dat ik weer uitgedroogd ben word ik doorverwezen naar de Gyn. Want ze weten het nog hoe moeilijk ik het had bij me vorige zwangerschappen en om te voorkomen dat het zo weer moet lopen, ga ik gelijk bij de Gyn...

    Grt Jeanney...
     
  7. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik ben 2 dagen goed misselijk geweest in het begin. Ik at heel weinig en merkte dat ik alleen maar misselijker werd. Brood of beschuit met suiker hielp bij mij. De misselijkheid verdween een aantal uurtjes en als het weer terug kwam at ik weer wat. En vooral heel veel drinken.
     
  8. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Misschien emesafene vragen aan je huisarts..
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Wat ook schijnt te helpen is een vitamine B(12)-injectie...
    De emesafene hielp bij mij ook, in die zin dan dat ik wel misselijk bleef, maar in ieder geval wel wat kon eten...
     
  10. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hey meiden,

    Vk is bij me geweest en ik heb gelukkig nog geen ketose in mijn urine, dus is nog niet zo erg :) :).

    Maar ik heb wel emesafene voorgeschreven gekregen. Voor het slapen eentje nemen en s'ochtend weer een tabletje...

    Maar zijn er geen risico? Wat ik neem aan dat het beter is om niks te nemen? Maar tja ik weet dat het beter is om wat te nemen om uitdroging te voorkomen, maar ben wel benieuwd....
     
  11. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Emesafene kan geen kwaad tijdens de zwangerschap. En zelfs al zou het wel een beetje schadelijk zijn: uitdroging is denk ik veel schadelijker...
    Hopelijk werkt het wat!
     
  12. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik hoop voor je dat het snel over gaat!


    ook ik voelde me de eerste paar weken toppie, en vanaf een week of 6 ging het bergafwaarts... of ik toen ineens alle hormonen over me heen kreeg... ik was misselijk zonder over te geven, op zich wel fijn want je kan niet uitdrogen, maar dat misselijke gevoel bleef echt de hele dag hangen.. bleh.....
    maar rond een week of 14 werd het minder, dus ik hoop voor jou dat dit ook het geval gaat zijn en dat je toch samen met je kindjes kan gaan genieten van het zwanger zijn!
     
  13. Marietje83

    Marietje83 Actief lid

    12 jul 2008
    479
    0
    0
    Ik heb ook emesafene voorgeschreven gekregen. Eerst drie dagen met zetpillen, omdat ik gewone pilletjes misschien uit zou spugen. Daarna gewone tabletjes. Idd 's avonds eentje en s ochtends indien nodig nog eentje. De HA en de apotheker zeiden wel dat ik zo snel mogelijk moest proberen af te bouwen. Deze pillen werken echt super. Zodra ik afbouw naar 1 pil alleen s avonds moet ik weer overgeven, helaas. Probeer toch wel zo snel mogelijk af te bouwen. Maar ik neem aan dat je het niet voorgeschreven krijgt als het echt schadelijk is. Deze pillen zijn er o.a. voor zwangerschapsmisselijkheid...

    Succes & beterschap he!
     
  14. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hey meiden thanks voor adviezen; ik heb die pilletjes genomen en spuugde alles gelijk weer uit. Heb weer contact opgenomen met HA en kreeg inderdaad zetpillen. Dus nu maar hopen dat het beter gaat :) zodat ik van me zwschap kan genieten want het is zo nie leuk....

    @Marietje83; en het misselijkheid gevoel bij jouw, hield die ook aan of hielp het alleen tegen het constant braken...

    Ik weet het nie meer, soms denk ik waarom ben ik weer aan een derde begonnen terwijl ik weet hoe het gaat...Maar tja ik wil het zoooo graaag dus dan heb ik het wel voor..

    Grt Nadine
     
  15. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Zetpillen inderdaad ;) Pillen gingen er bij mij ook niet via de mond in hoor :p Ik neem nu nog steeds alleen nog maar paracetamol in zetpil variant als dat nodig is.

    Vervelende was wel dat ik dus de foliumzuur ook niet binnen hield. Het zal vast geen drama zijn, maar ik baalde daar wel behoorlijk van.
     

Deel Deze Pagina