Ik ben 37 weken zwanger van me 3e kindje en heb al 2 cm ontlsuiting, en een verkorte BMH, kindje volledig ingedaald maar beweegt enorm veel is dit normaal? En heb ook helemaal geen weeen, enkel wat harde buikjes, maar voel toch felle steken heel de dag door in mijn vagina, krijgt men hierdoor toch meer opening zonder weeen?
weeen zijn moeilijk te pijlen. ze dachten bij mij ook dat ik geen weeen had. dus checkte ze niks. maar zn hoofdje kwam op een begeven moment gewoon erdoor. ik moet wel zeggen dat ik de hele dag door "pijnlijke harde buiken" moest wegpuffen. En dat was om de 3/5 min. met grote tussen poses. maar ze vonden het te kort duren voor weeen en ik kon gewoon nog kletsen en doen. kijk maar uit zou ik zeggen
Bij de 2de heb ik 7cm gekregen met enkel harde buiken die wat onregelmatig kwamen en wat lage rugpijn. Beide keren kreeg ik pas na het breken van de vliezen zo rond de 8 cm duidelijke, pijnlijke weeën. Het kan dus zeker wel
Oh mijn god, schrik hier wel even van, en klopt het zolang de vliezen niet gebroken zijn je ook geen persweeen krijgt? Ben enorm bang dat ik ineens persweeen krijg.
In de meeste gevallen breken de vliezen wel voordat je persweeen krijgt, maar een enkele keer breken de vliezen pas als je al aan het ersen bent of wordt de baby in de vliezen geboren idd. Maar dat heel beweeglijke van de baby en drukkend gevoel is voor mij heel herkenbaar hoor, van de laatste weken van de zwangerschap. Had bij mij niks met de bevalling te maken, maar het feit dat de kindjes al ingedaald waren, maar wel nog heel beweeglijk. Dat kan een enorm drukkend gevoel geven. Hoe verliepen je eerste twee bevallingen? Gingen die snel omdat je nu bang bent dat het ineens te snel gaat?
Van de eerste had ik tot 8 cm alleen harde buiken. De laatste 2cm ook lage rugpijn maar geen persweeen gehad. Het kan dus allemaal.
Mijn zusje had bij de tweede 4 cm ontsluiting zonder ooit een wee gehad te hebben. Dus ja, dat kan Die 4 cm ontsluiting stonden dus al voordat er ook maar iets van een bevalling begonnen was.
ik heb ook 7 cm met beetje menstruatie pijn gehad.. de laatste 3 toen vliezen werden gebroken door vlos, wel weeenstorm maar geen persweeen..
Dit klinkt meer als een goed ingedaald kindje...dat idd veel beweegt. Leverde bij mij ook vervelende steken op. Voelde soms echt alsof het handje er al uit kwam
Ik kreeg bij de eerste 7 cm en bij de tweede 5 cm helemaal pijnloos cadeau!! Op de CTG zagen ze wel elke 5 min weeenactiviteit, maar ik voelde niks.....
Als je al een kind heb gehad, dan verkort/verweekt je baarmoedermond heel makkelijk en ook ontsluiten gaat heel makkelijk. Er zijn zat vrouwen die weken rondlopen met 2-3 cm ontsluiting zonder dat bevalling zich daadwerkelijk aankondigd. Daarom gaan 2e (of 3e, 4e...) bevallingen vaak ook een stuk sneller. Maar ontsluiten zonder weeen is nog geen bevallen, he. Ik zou er vooral rekening mee houden dat als het dan wel echt begint, het snel kan gaan... succes.
het is je 3e kind dus heb je al gauw een cm of 2 ontsluiting. kun je gerust nog een paar weken mee doorlopen. zou me noet te druk maken! je kindje valt er echt niet zomaar uit lijkt me... of ben je van de andere 2 ook snel bevallen??
En ik vroeg me af wanneer de Vk hier naar kijkt naar je bm of of je ontsluiting hebt ? Mijn vk heeft tot nu toe nog nooit gecheckt of wat .. Want zolang zij niet kijkt zal je t ook niet te weten komen
@ Behappy: als je gewoon een goede, probleemloze zwangerschap hebt (medisch gezien) kijkt de vk eigenlijk nooit voor de 40 weken hoor. Zolang er geen duidelijke tekenen zijn dat de bevalling is begonnen, is er geen reden om eventuele ontsluiting te checken. Bovendien brengt inwendig onderzoek het risico op infecties met zich mee, dus daarom doen ze dat het liefst ook zo weinig mogelijk. Na je uitgerekende datum willen veel vk's wel kijken of ze je kunnen strippen en dan is dat eigenlijk pas het eerste inwendig onderzoek wat je krijgt. Ik wist het zelf bij de eerste ook pas tijdens de bevalling hoor. Tegen de tijd dat de vk toen voor het eerst kwam, had ik al 8 cm ontsluiting, terwijl de weeën toen pas net heftig begonnen te worden. Voor die tijd nooit inwendig onderzoek gehad. Bij de 2de werd ik gestript met 40+1 wk en bleek toen al 5 cm te hebben. 1,5 uur later kwam toen de bevalling echt goed op gang.