Hier flink gescheurd en geknipt, ik heb van beide niks gemerkt eigenlijk, ook het hechten viel me enorm mee (en ik moest gehecht worden door 3 man tegelijk, pfff heb de OK op een haar na gemist). Achteraf is de scheur mooier genezen, maar de knip was sowieso een stuk groter (vacuumverlossing) en is gaan wijken ivm een infectie, die heeft echt ruim 6 maanden gewoon open gestaan... Maar dat is een gevalletje dikke pech, ik hou er een mooi litteken aan over
Ik was er ook erg bang voor. Daarom durfde ik niet zo hard te persen, met als gevolg dat de uitdrijving 1,5 uur duurde en onze baby alsnog gehaald moest worden met een kiwi extractie (en dus een knip). Vaccuumverlossing = knip. Knip doen ze dus ook echt als het niet anders kan... Maar het scheuren/knippen voel je gewoon echt niet (moeilijk te geloven nu, maar het is echt zo). Afhankelijk van de genezing is het daarna wel pijnlijk/gevoelig, maar dat is een zorg voor later. Plus dan heb je je baby al Bij mij genas mijn knip van de 1e slechter dan mijn scheur van de 2e. Ik was echt flink ingeknipt en had dikke blauwe plekken en ik kon een week lang niet opstaan of gaan zitten zonder pijn... Zat aan de max van paracetamol die je mocht slikken en dan ging het wel. Bij mijn 2e was ik ingescheurd, maar dit genas supergoed. Geen pijn aan gehad. En de hechtingen zijn zo mooi gezet! Na mijn eerste bevalling was 1 van mijn schaamlippen een beetje gaan lubberen (sorry... ), maar dit heeft de gyn na mijn 2e bevalling meteen meegenomen. Een gratis schaamlipcorrectie Ook het stukje van de eerste knip dat was open blijven staan heeft ie meegenomen. Het geheel zag er na de 2e bevalling beter uit dan ooit hij zei ook dat ie me weer mooi ging maken van onder Oh het hechten voel je trouwens ook niet omdat ze je hiervoor verdoven. Althans mijn gyn vond dat ik al genoeg pijn had geleden en heeft genoeg lokale verdovingen gezet.
ik ben bij de eerste niet geknipt maar wel een vacuum.... Vind het wel vreemd en heb er toen ook geen tekst en uitleg over gekregen. Zijn er meer die zijn bevallen met een vacuum zonder knip?
Ik ben gescheurd maar best erg tot achteraan en binnenste schaamlip is ook gescheurd heb ik nou ook een litteken weefsel zitten dus mij lijkt knippen beter omdat ze dan bepalen waar het litteken komt(ookal lijkt de knip zelf me niet fijn) heb heel veel last gehad van deze hechtingen. (bij de tweede en derde had ik maar 2 of 3 hechtingen helemaal geen last van gehad.)
Misschien heeft dat te maken met hoe diep het kindje nog zit oid? Geen idee hoor... Hier moesten ze gewoon echt ruimte maken om die kiwi op het hoofdje van mijn dochter te kunnen zetten, dat ging niet lukken zonder knip. Misschien lag jou kindje al wat verder richting de uitgang waardoor ze de pomp wel konden plaatsten zonder extra ruimte te maken? Overigens, nu ik wat bewuster nadenk over inknippen om ruimte te creeren om dat pompje te kunnen plaatsen... Dat klinkt zoveel naarder dan hoe ik het heb ervaren, het ging echt snel ik was zo opgelucht dat ze gingen verlossen. Knip, ding plaatsen, twee persweeen (en ondertussen dus wat getrek van de gyn) later was mijn dochter er en was ik ontzettend gelukkig. Van het hechten heb ik maar weinig gemerkt omdat ik toen heel verliefd naar mijn dochter lag te kijken. Maar ik ben achteraf sowieso heel positief over mijn bevalling, ja, het doet pijn... Maar het is het echt meer dan waard, ik zou het zo weer doen (en met mij veel moeders, kijk maar naar hoeveel vrouwen meer dan 1 kind hebben gekregen ).
Kan je ook gewoon niet scheuren en geknipt worden? of is dat allemaal gewoon zo, haha want ik heb het liefst geen van beide! x
JA HIER! Alleen een klein schaafje. Niks scheur, knip of hechting. Het is mogelijk ... Wel een kleine baby, maar toch alles nog heel down there Volgens de gyn ook mede mogelijk gemaakt door weg puffen aantal persweeen waardoor rest makkelijker ging.
Hmm.. Nou hopen dat ik die geluk ook krijg! Zou wel graag vn mijn babytje willlen genieten zonder dat ik ontstekingen krijg haha xx
Echt, maak je niet druk over een knip. Weet ik, is makkelijk praten en voor iedereen is het anders, maar ik heb er niks van gemerkt. Ik wilde zo graag dat ons zoontje er uit kwam en dat de bevalling en de pijn achter de rug zou zijn dat ze op dat moment van mij 5 knippen hadden mogen zetten (bij wijze van spreken ) Ik wist het echt pas toen ze gingen hechten (ik dacht echt 'huh, oh blijkbaar gescheurd/geknipt ofzo'). En ondanks de behoorlijke knip heb ik maar 1 week echt last gehad (bij gaan zitten en weer opstaan) en daarna alleen soms wat gevoelig. Het is supernetjes genezen en eerlijk gezegd 'werkt' het nu beter dan voorheen
Ik heb een grote knip gehad, in verband met dalende hartslag van mijn kindje. Geen centje pijn naderhand, ik zat in minder dan een week weer in kleermakerszit. Nu zei mijn kraam wel dat mijn knip heel netjes gehecht was, had ze nog niet vaak zo mooi gezien. Ik kan me voorstellen dat dat dus ook meeweegt, scheur of knip.
hier geen tijd voor de knip met stortbevalling, helaas ontelbare hechtingen en op een haar na totaal ruptuur, van een baby van jawel: 2570 gram, dus meiden, kleine/grote baby's zegt helemaal niks. Ik hoop dat ze er deze keer wel tijd voor hebben om te knippen. Hechten zelf, helemaal niks van gevoel en ze zijn nogal lang bezig geweest. Totaal pijnloos. De dagen erna waren wel anders natuurlijk
Hier ook een knip voor de vacuumbevalling. Ik had weeën om de 5 minuten en ze hebben tussendoor een verdoving gezet. Zag ik op dat moment het nut niet zo van in en bij het hechten trok de verdoving al langzaam weg. Ik geloofde het ook wel hoor, na 8 uur persweeën wegpuffen boeide dat beetje pijn me ook niet zo meer (dat klinkt heel stoer maar echt, ik gun het niemand, een sterrenkijker). Dochter is in ieder geval snel gehaald en de kraam schrok van wat ze zag bij het controleren. Niet qua wond want die was met genoeg hechtingen mooi dicht maar van de zwarte plekken van de bloeduitstorting. Enja, de nodige last van gehad inderdaad, maar ik denk toch meer van de bloeduitstortingen dan de knip/hechtingen. Toen ik weer naar buiten mocht en wandelen was het namelijk zo over. En ja het is vervelend maar een stuk minder vermoeiend dan die hele bevalling