Na de bevalling van mijn eerste, heb ik mettertijd ook wel wat hormoon veranderingen gemerkt, maar het meest duidelijke kenmerk van een terugkomende cyclus was dat ik opeens bloedverlies had. Zonder echt hele duidelijke aankondigingen. Maar nu sinds een week, is er plotsklaps overduidelijk wat gaande. - moe moe en nog eens moe - huiduitslag - wat vage menstruatiekrampen af en toe - hoofdpijn - vlagen misselijkheid - pijnlijke tepels - moeilijker en soms zelfs geen toeschietreflex tijdens een voeding - gevoel van warme gezwollen borsten - met vlagen "agressief" Ik schrik hier een beetje van, zo plots en hevig dat dit opeens op komt zetten. Ik dacht eerst ziek te worden, maar het gedoe rond de borstvoeding past daar niet bij. Daarom heb ik eergisteren avond voor alle zekerheid maar een zwangerschapstest gedaan, maar die was spierwit. Ik lees hier en daar dat PMS na je 30ste en na een bevalling opeens zijn intrede kan doen (Alsjeblieft niet zeg!). Ik hoop eigenlijk hier te horen dat vrouwen dit enigszins herkennen en mij kunnen geruststellen dat dit minder wordt, wanneer eenmaal de cyclus weer op gang komt.
Ik heb vorig jaar na mijn bevalling klachten gekregen. Ik was bevallen van de tweede 4 dagen na mijn 30e verjaardag. Ik voelde me eigenlijk de laatste 2 weken van mijn cyclus (vanaf eisprong) 2 weken zwanger (zoals de eerste weken van mijn eerste zwangerschap waren); Licht misselijk. Menstruatiekramp Gevoelige tepels Toeschietreflex weet ik niet, ik hoefde toen geen BV te geven. Ik heb het toen gelinkt met PMS omdat het halverwege mijn cyclus kwam. Ik werd inderdaad 2 weken daarna ongesteld. Toen ik weer zwanger werd had ik die klachten juist NIET. Nu heb ik het ook weer. Precies die klachten. Bah. Onze zoon ligt in het ziekenhuis met een virus waarvan hij eerst griepverschijnselen kreeg en nu buikgriepklachten van heeft. Dus de hele tijd ben ik bang dat er buikgriep komt, maar gezien dit nu gisteren weer begonnen is (een buikgriep had al lang doorgezet) denk ik dat het toch weer PMS is (al is mijn cyclus nog niet echt op gang). Ik herken het wel echt. Ik heb hier voor maandag op mijn agenda staan de HA te bellen voor de pil. Dat zou moeten helpen. En voorlopig komen er hier toch geen baby's. Ben ik meteen van mijn superonregelmatige cyclus af.
Dankjewel voor je reactie. Als vrouw hebben we het ook wel te verduren he met al die hormonen. Ik heb nu al angst voor de menopauze . Ik ben benieuwd wanneer de menstruatie doorzet...En ik ga ook maar eens een gesprekje houden over de anticonceptie. Heel veel beterschap gewenst voor je zoontje!