'Scheurende' pijn links boven

Discussion in 'Zwangerschap' started by OliveTree, Jun 20, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

Apr 29, 2016
    317
    33
    28
    Hello,
    Ik heb sinds een week pijn linksboven mijn buik, op het punt waar mn bolle buik begint zeg maar. Het voelt alsof het van binnen aan het scheuren is, dat als ik nog even doorzet dat het dan echt gaat knappen.

Ik kan niet precies zeggen wanneer ik het heb want het verschilt heel erg. Ik heb het iig niet bij het lopen of tillen, maar wel als ik mn romp een beetje draai of op mn zij wil liggen.

Iemand die dit herkent? Ik ben 38+5 weken zwanger. En de plek waar het pijn doet is 'leeg', dus geen beentjes voetjes of billetjes van de baby, die ligt iets lager.

2. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Klinkt een beetje als bandenpijn, ik had het meer onderin maar je buik trekt ook naar beneden dus kan ook best boven zijn Volgens mij, als je het niet vertrouwt kan je altijd je vk even bellen..

OliveTree likes this.
  3. Go for nr 2

Go for nr 2 Actief lid

May 30, 2012
    187
    158
    43
    Ik lees even mee, ik voel soms ook een soort knak/ scheurend gevoel als ik mijn romp draai. (Soms op het toilet als ik afveeg zeg maar:oops:) Ik kan het niet plaatsen.. het lijkt alsof je banden die over je buik lopen dan knappen ofzo maar dat lijkt me sterk.. het is een heel vreemd gevoel en ik heb het bij mijn vorige zwangerschappen ook wel gehad.. maar ik ben dus benieuwd of iemand weet wat het is?

4. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Ik heb daar al weken een soort kramp- gevoel als ik ook maar een beetje teveel doe. Afwassen is een standaard trigger voor die pijn bij mij.

Mijn fysiotherapeut zegt dat het de aanhechting van mijn buikspieren is. En dat de buikspieren misschien nog proberen om mijn houding te corrigeren, maar dat dat door de bolle buik niet meer lukt. En daarom trekt / verkrampt het zo.

Ik dacht dat mn middenrif scheurde ofzo joh... meestal trekt het iets weg als ik even een tijdje ga liggen, maar de laatste 2weken is het vrij snel weer terug. :$

Share This Page