Nou zeg... ik heb nu al het tweede dopje van een Beldico-flesje in mijn handen waar een scheurtje in zit! Echt middenop de deksel... Hoe kan dat nou? Laatst op de terugweg van t werk ook al. Ineens in de trein voel ik nattigheid...uhoh... koeltasje was aan het doorlekken door een kapotte dop van het betreffende kolfflesje. Is dat gewoon slechte kwaliteit of behandel ik de flesjes niet goed? Ik doe ze regelmatig in de vaatwasser, kook ze uit, ze gaan natuurlijk in en uit de vriezer (flesjes niet te vol!), maar dat moet toch kunnen? Iemand dit ook gehad met deze flesjes?
Volgens mij staat er ergens in de productomschrijving als je de flesjes koopt dat het wegwerpflesjes zijn en maar een paar maanden meegaan. Weet niet meer de precieze omschrijving maar zoiets stond erbij. Ik heb de flesjes nu een paar maanden en zit te wachten op de eerste die het begeeft. Het hangt er denk ik ook vanaf hoe intensief de flesjes worden gebruikt. Volgens mij zijn die van Avent van betere kwaliteit maar die heb ik zelf niet. Wel vervelend trouwens als alles onder de mm zit. Ik doe het flesjes vaak in een diepvrieszakje voor de zekerheid.
Hmm, in het ziekenhuis kreeg ik altijd beldico flesjes om in te kolven. Die moesten na 1x weggegooid worden. Maar ik gebruik ze nu sinds 3,5 maand steeds opnieuw. Was ze elke dag af en gaan in de vriezer of koelkast. Nog geen last van lekkages gehad. Heb je blauwe of witte doppen? Ik heb blauwe, maar die zijn wel flink stevig. Die zou ik je eventueel wat op kunnen sturen .
Heel herkenbaar! Ik heb ook allemaal gescheurde doppen, heel irritant! Ze kosten natuurlijk niet veel dus je kan ook niet heel veel verwachten, maar irritant is het wel! Ik doe nu hele doppen meenemen naar mn werk en die thuis voordat ze de vriezer in omwisselen voor een gescheurde dop. Ben ook in dubio of ik nu nog nieuwe ga kopen voor die 2 maanden dat ik nog kolf op t werk... Edit: Ik heb inderdaad die flesjes met de blauwe dop... ook bij mij vervaagd de ml-aanduiding
Ja, dat herken ik wel. Ik heb trouwens ook die met de blauwe dop. Op zich wel fijne flesjes voor een zacht prijsje. Die van Medela zijn bijvoorbeeld een stuk duurder maar gaan misschien wel langer mee (geen ervaring mee).
Hoeveel heb je er over? Ik heb 18 flesjes weet niet precies hoeveel doppen er gescheurd zijn... Moet ik thuis even kijken.
Dit vond ik op de website van het moedermelknetwerk waar je de flesjes kunt kopen: Set van 5 onbreekbare moedermelkflesjes met universeelhals inclusief deksel. Is ideaal voor het opvangen, bewaren, vervoeren, invriezen en voeden van moedermelk. Verkrijgbaar in 50 ml, 120 ml. set of 240 ml. set 100% Bisphenol-A vrije materialen voor de gezondheid van de baby´s Universele hals Kan ingevroren worden Flessen kunnen gebruikt worden bij sterilisatie en pasteurisatie Barst en splintert niet na een val te gebruiken met universele smalle speen en Medela Calma Let op: sommige afwachine vaatwasmiddelen vervagen de schaalverdeling. Dit zijn disposable flessen en geschikt voor enkele maanden gebruik
Zeker 20 . Alleen zit op sommige nog de ziekenhuis sticker met naam of datum, die krijg je er wel af door uit te koken..
Oh het zou top zijn als je er een paar kunt opsturen! Ik zal vanavond even kijken hoeveel er gescheurd zijn. Ik pb je wel!
Aha het zijn dus wegwerpflesjes... nouja, vandaar de prijs. Ik heb overigens ook de blauwe doppen. Ik gebruik sommige nu al zo´n 6 maanden, dus is bepaald niet gek voor die prijs!