Regeldagen? Clusteren? Iets anders?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Missy1987, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missy1987

Missy1987 Lid

12 aug 2011
    19
    0
    0
    Werkeloos
    Turkije
    Zit even met mn handen in mn haar, weet het even niet zo goed. Woon zelf in het buitenland, anders was ik wel even bij m'n eigen moeder langsgegaan, maar goed, gelukkig hebben we internet om onze vragen te stellen!

Ons kleine mannetje is 5 weken oud. Voorheen dronk hij zo'n beetje om de 4 a 5 uur (ik weet het, zit vrij veel tussen, maar hij is ook al 5 kg en blijkbaar echt niet de behoefte om te drinken, want ik kreeg hem niet wakker om aan te leggen). Maar sinds een paar dagen heeft hij sneller honger, om de 2 a 3 uur soms. Ook heeft hij erg zuigbehoefte (gaf voorheen de speen, maar na wat zoekwerk zag ik dat het ook evt clusteren kan zijn) en ook nog eens last van krampjes (flink trekken met de beentjes). Alles bij mekaar weet ik soms niet meer wat ik moet doen, aanleggen, niet aanleggen, speen geven of niet. Hij slaapt maar weinig. Heb zelf het gevoel dat het toch geen clusteren is, omdat het niet maar rond een bepaald tijdstip is, maar echt de hele dag door.

Heeft hij gewoon regeldaagjes en komt de extra zuigbehoefte door krampjes?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad regeldagen. Lekker veel aanleggen en goed rusten, dan past je productie zich zo snel mogelijk aan. Het kan zijn dat je het nu extra merkt, omdat hij voorheen maar om de 4 uur dronk (is erg weinig, ook voor je productie zou ik proberen hem toch minstens elke 3 uur aan te leggen. 's Nachts kan je er dan langer tussen laten als hij slaapt).

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Deel Deze Pagina