Dag dames, Onze dochter van 6 maanden draagt sinds 8 weken een pavlik bandage ivm ernstige heupafwijking. Dit accepteert ze vanaf het begin aan goed. We zien nu alleen dat ze gefrustreerd raakt van het feit dat ze niet veel kan met de pavlik bandage aan. Ze wil van alles doen,maar het op de buik liggen vind ze helemaal niks en lukt ook niet goed met de bandage om. Het liefste wil ze zitten en zo spelen. We hebben sinds kort de kinderstoel in gebruik,maar doordat ze nog niet zelfstandig goed kan zitten, doen we dit niet te lang. Zo ook met zitten op schoot en in de wipstoel. Maar het probleem is nu dat ze heel snel gefrustreerd raakt,we moeten o creatief zijn om haar te vermaken. Alles is maar even leuk. En op de rug liggen is niet leuk meer. Soms weet ik echt niet meer wat ik nog uit de kast moet halen om haar te vermaken. Wie heeft er ook een kindje met een pavlikbandage? Hoe ervaren jullie dit? En heeft er iemand creatieve ideeën? Gr. Sannie
Ja kan ook wel,maar ik begreep niet te lang. Het liefst wil ze de gehele dag zitten,zodat ze kan spelen. Gr. Sannie
Onze baby heeft geen pavlik maar een camp-spreider (dus nog iets beperkter in zijn beweging) maar hij vermaakt zich heel goed liggend op zijn rug onder een babygym, waaraan we dan zo nu en dan nieuwe speeltjes hangen. Vooral dingen met lampjes, geluidjes, waar hij in kan knijpen/pakken vindt hij leuk. Ook rammelaars: we hangen eigenlijk alles eraan. Dan hangt het boven hem en deels naast hem en kan hij er lekker mee aan de slag. Verder zit hij in zijn kinderstoel (Chicco Polly, daar past hij met spreidbroek in) en daarin zit hij toch echt wel heel stevig hoor en kan hij lekker spelen met een boekje op het tafelblad of zo'n speeltje met een grote zuignap op het blad vastgeplakt. Rondom een maaltijd zit hij daar zeker een half uurtje in, gaat goed. Ook zet ik hem wel eens in de wipstoel en dan met een opgerolde handdoek onder zijn billen anders past het niet met de campspreider en dan kan hij ook lekker kijken naar zijn spelende grote broer of rommelen met de speeltjes aan de speelboog die erop zit. Dus eigenlijk zijn er best veel mogelijkheden, maar het is even zoeken wat handig is voor jullie. Succes!