Gisteren ben ik met een heel rijtje vage klachten met Ruben bij de huisarts geweest. Daar kwam het eea uit, waaronder een fikse oorontsteking. Ook vermoed hij een scheurtje in het middenrif.... Daardoor zou hij af en toe wat spugen (vooral vocht, geen voeding oid)). Omdat Ruben hier verder zelf geen last van heeft, laten we het eerst hierbij. Zijn er mama's die dit herkennen? Hebben jullie nog tips of andere weetjes over deze toestand? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er nou mee aanmoet. Elmo
Ik weet er werkelijk niks vanaf. Maar ik kan me levendig voorstellen dat je geschrokken bent van dat nieuws, het is toch jouw kindje waar het om gaat. Daarom wil ik jullie heel veel beterschap en sterkte wensen. Sorry dat ik je verder niet kan helpen. gr. Joeja
Ik sjees naar het topic....geen ervaring Toch erg bedankt Joeja! Het geeft inderdaad flinke kopzorgen...
Hoi Elmo, Ik heb zelf een middenrifsbreuk, net als mijn vader. Het is bij ons dus een familie-iets zeg maar. Ik ben er pas op latere leeftijd achter gekomen omdat ik veel last had van brandend maagzuur en oprispingen. Toen heb ik een maagonderzoek gehad en bleek dat ik dat dus had. Ik gebruik nu al jaren pantozol (maagmedicijnen) en daarmee is het echt prima te doen. Ik heb verder geen klachten, alleen moet ik geen heel scherp eten eten want daar krijg ik echt last van. Ook sommige zure dingen blijven lastig zoals sinaasappelsap en ook banaan valt niet lekker. Je zou dus eens kunnen googelen welk voedsel klachten geeft, ik weet het van chocolade, pittig, banaan, sinaasappelsap en zure dingen als zure bommen enzo, maar misschien zijn er meer of verschiolt dit. Ik ben hier zelf ook in de praktijk achter gekomen! Het is in ieder geval niet ernstig, al kan het wel klachten geven. Ik heb geen idee vanaf hoe oud je medicijnen als Pantozol kunt gebruiken, ik weet wel dat ze verder absoluut geen bijwerkingen hebben en dat je ze jaren kunt gebruiken! Ik hoop dat je hier iets mee kunt, succes! groetjes, Krullebol
Hallo Elmo, Aan mijn kant in de familie komt het veel voor ( broer, vader, oma etc) en mijn vriend heeft een gaatje in zijn middenrif.( slikt hier al jaren medicijnen voor en dat gaat goed) Mijn dochter (1 jaar ) heeft ook last van oprispingen en er komt zo nu en dan ook vocht uit haar mondje. Ik loop tegen de muur bij de ha en bij het CB, ik heb verteld dat het aan beide kanten van de familie zit maar ze zitten te kijken of ze water zien branden. De opmerkingen van: "iedere baby spuugt"gaat wel over als ze vast voedsel gaat eten"etc komen mijn strot uit! Vorige week bij ik via de fysio ( die heeft mijn dochter onder behandeling gehad voor haar voorkeurs houding en helmpje ) bij een osteopaat geweest, als ik geen verbetering zie dan ga ik er alles aan doen om een verwijsbrief te krijgen voor de ka.. ik wil gewoon zeker weten of ze ook geen breukje of gaatje heeft, en heeft ze dat wel dan weet ik tenminste waar het aan ligt en kunnen we stappen ondernemen. suc6
Bedankt voor jullie reacties! Kan het nog over gaan...als ze nog zo klein zijn (dat het dicht groeit ofzo). Hoe ontstaat het eigenlijk? Als je, zoals in Ruben zijn geval, geen eten teruggeeft...maakt het dan alsnog uit wat je hem geeft (gekruid etc.?). Elmo
Ik denk dat hij last kan hebben van gekruid eten, ook al spuugt hij niet. Ik ga niet direct oprispen als ik mijn medicijnen niet heb gehad, maar ik kan wel echt naar brandend maagzuur hebben...en dat kan hij natuurlijk nog lastig aangeven! Of het over kan gaan, geen idee...zou je toch aan een internist moeten vragen denk ik, die heeft bij mij in ieder geval de diagnose gesteld!
Ja, die diagnose kan nu nog niet worden gesteld heb ik van mijn ha begrepen. Omdat hij gewoon nog te klein is... Arme ziel.