ik zit met een vraag. ik heb een heel lief meisje van ruim 1 jaar maar wil af en toe niet naar haar mama luisteren. naar haar vader luisterd ze vaak wel en probeert ze veel minder uit. Als ik visite krijg, dan gedraagd ze zich vervelend, huilt jengelt, dramt en zeurt als ik op visite ga, dan wil ze aandacht zit overal aan wat niet mag luistert niet in bijde gevallen lijken we net een ontspoort gezin! hoe pak ik haar aan en zorg ik ervoor dat ik meer grip op haar heb? ik zet haar wel eens in de hoek, maar ze kijkt niet zielig huilt dan ook niet en zodra ik me omdraai kruipt ze weg! Wat moet ik doen, verveeld ze zich of doe ik iets niet goed? al met al HELP!
Pffff, dat lijkt me lastig! Maar Laura luistert naar mij ook minder dan naar haar vader, dus dat is niet ongewoon! Als ik thuis nee tegen haar zeg kijkt ze me aan en doet het dan toch. Gelukkig gedraagt ze zich wel als er visite is! Op visite wil ze ook overal aanzitten, en het enige wat bij mij werkt is haar een koekje geven en naast me op de bank zetten, maar ja, dat duurt natuurlijk ook maar een min of 10! Ik vraag ook meestal waar ze wel aan mag zitten en dat zet ik dan bij haar neer. Want dan kan ze toch met iets nieuws spelen!
volgens mij zit er niets anders op dan geduldig wachten tot ze de leeftijd heeft bereikt waarop ze dit soort dingen gaat begrijpen. Straffen snappen ze nu echt nog niet dus dat heeft weinig zin volgens mij. In deze fase ben ik vooral bezig met mijn zoontje af te leiden van dingen die niet mogen. Ik doe dat meestal door te zeggen: Nee, dat mag niet...maar dit mag wel en zet hem dan bij speelgoed neer dat wel voor hem bestemd is. Dat moet je soms wel twintig keer achter elkaar doen, maar ja, dat hoort er een beetje bij denk ik. Maar ik vind het ook wel eens frustrerend hoor. Op visite gaan vind ik dan ook wel eens lastig nu, ligt een beetje aan bij wie overigens.
Hier ook vaker! Niet altijd, maar soms Ene keer superlief en kan ik ook rustig gezellig bijkletsen en andere keer kan ik hem wel achter het behang plakken! Gelukkig tot nu toe overal waar ik op visite ben geweest begrijpen ze het gelukkig heel goed, dat scheelt al een hoop! Alhoewel ik me wel steeds schaam als hij zich zo misdraagt!
ik zou me niet zo veel druk om maken. het zijn niet voor niets kinderen. Wanneer een kind in een nieuwe omgeving komt wil het ontdekken. Als je bij voorbaat al zegt van dit mag niet dat mag niet is het juist wel interessant om het wel te doen. Dus ik zou zeggen wees niet al te streng. Wat hier wel werkt is eigen speelgoed meenemen.