...sinds een paar dagen heb ik die. Het doet pijn als ik voor een grote boodschap moet en met afvegen zit er ook helder bloed bij. Dacht eerst dat het misschien inwendige aambeien waren maar zalf en tabletjes slaan niet aan. Met een spiegeltje ->) gezien dat het dus scheurtjes zijn. Wie heeft dit ook gehad en is het over gegaan? Wat heb je hiervoor gedaan?
ik heb dit ook (al 9 maanden) het heet anaalfisuur, je kan op internet googelen wat je eraan kunt doen. Maar het heelt heel erg moeilijk hoor... Ik gebruik nu een mild laxeermiddel zodat het kan helen... Maar ik hoef het maar even te vergeten of het scheurt weer... pfffff Sterkte!
heb er als kind last van gehad, erg pijnlijk! bij mij hebben ze het onder narcose dichtgeplakt (alleen het scheurtje he )
ik heb het ook gehad. Hier ben ik 2 keer voor geopereerd. Het is zeer pijnlijk en heb het zelf nu weer. Het beste waar je mee kan beginnen is inderdad de ontlasting dun houden, lukt dat niet raad ik aan even naar de huisarts te gaan. Ik ben toen doorverwezen naar het ziekenhuis en heb in eerste instantie een zalf ervoor gehad. Dat hielp heir helaas niet dus een operatie gehad. Sterkte ermee.. Maar even langs de huisarts gaan raad ik aan.
ik heb er ook last van gehad. Mocht je ontlasting hard zijn, dan moet je eerst zorgen dat dat veranderd (pruimen, tuttifrutti, kiwi's etc). Lukt dat zelf niet door voeding, dan kun je via de huisarts bv lactulose krijgen. Verder had ik zelf een zalfje om het vettig en soepel tehouden, ik weet alleen de naam niet meer... Er zat ook wat verdovends in... (hoe heet het nou ook alweer?!) . Bij de apotheek kreeg ik er netjes plastic 'vingertjes' (topjes plastic handschoen) bij, om het aan te brengen. Het heeft een tijd geduurd, maar met een paar maanden was het echt over. Tussendoor was het weleens minder, maar 1x 'pech' en het lag weer open... Ik denk dat ik toch even naar de huisarts zou gaan in jou plaats.
Van dat zalfje kreeg ik vreselijke hoofdpijn, dit was ook een bijwerking en daarbij als je het soepel houdt door er een zalfje op te doen, heelt het veel slechter... Wat ik ook wel vaak doe is, na een grote boodschap een washandje gebruiken ipv papier... Veel prettiger en ook nog schoner, heelt dan ook beter.....
Oh mensen, dit klinkt niet best.... Nou moet toch al naar de huisarts voor een spiraal kan ik dit meteen vragen. Ze is nu met vakantie.....
Even regulan of movicolon(oid) vragen aan de huisarts, maakt je ontlasting zachter en dan minder pijnlijk! Succes ermee
Ik heb hier ook last van. Ik weet niet eens hoe lang in iedergeval meer dan 2 jaar. Twee keer bij huisarts geweest en twee keer zalf gehad hielp niks en inderdaad kreeg er erg hoofdpijn van. geen doorverwijzing van ziekenhuis gekregen. Ik moet gewoon opletten wat ik eet. Als ik niet iedere dag naar wc ga dan weet ik dat het weer open gaat. Na twee dagen is het dan weer over. Erg vervelend en pijnlijk maar ben eigenlijk niet meer naar huisarts geweest. Veel op internet gelezen en operatie lijkt mij geen pretje dus dan maar af en toe pijn. groetjes
ik heb het ook wel gehad maar dan met name na de sex.. tijdens de sex... en nee vriendlief heeft normaal formaat.... ik weet niet of dat hetzelfde is maar zeg maar een scheurtje van je muts naar je anus recht naar beneden... erg pijnlijk en ik on dan ook echt fff een poosje geen sex hebben.. gelukkig al in geen tijden gehad..maar inderdaad met een grote boodschap extreem pijnlijk gr Jose
Of afvegen met billendoekjes van je kleine (zitten verzorgende bestanddelen in en zijn lekker zacht). Daarna niet door de wc spoelen hè?!
Ik heb dit ook een tijdje gehad een paar jaar terug, doordat ik 3 antibioticakuren achter elkaar en dus wekenlang diarree had gehad.... Ik heb de huisarts laten kijken en het waren dus ook scheurtjes, ik heb toen vaseline lidocaine gehad. Meteen naar de wc als je enigszins aandrang voelt, creme erop smeren, nog even wachten en dan dus gaan poepen . Dan viel het nog redelijk mee. Wel mijn werk even ingelicht dat het eventjes kon duren als ik naar de wc ging . Na een paar maanden was het over. Die creme geneest het niet, maar voorkomt wel dat je krampachtig gaat doen en het zo dus erger maakt (als je verkrampt terwijl er ontlasting door gaat wordt het er niet beter op...). Oh ja, en afvegen met vochtige ongeparfumeerde doekjes/nat washandje ipv wc papier.
als je maar wel de goeie pakt.. ik dacht hetzelfde... maar m'n kont stond in de fik van de Huggies billendoekjes! Nooit meer! net als Snoopy had ik de Vaseline Lidocaine en dat hielp hier uiteindelijk goed, ik smeerde het er naderhand op, maar dat verzachte alles toch ook wel.
Goh, toch best veel mensen die hier (ook) last van hebben. Hier heb ik het van tijdens de zwangerschappen. Dan had ik harde ontlasting en scheurde ik steevast uit. Daarna is het nooit meer mooi geheeld en kan ik er echt niet meer mee voor de dag komen...
Ik heb het ook sinds de bevalling en gebruik ook vaseline lidocaïne. In combinatie met elke dag movicolon heb ik nu geen pijn meer en is mijn ontlasting voor het eerst in mijn leven eens wat dunner! Toch maar even aan de dokter vragen dus!
http://www.chi.nl/bibliotheek/imagesbib/chinieuwssept2005.pdf In deze nieuwsbrief kun je meer over Tamanu lezen. Tamanu helpt echt super bij het genezen, mijn dochtertje heeft het ook gehad en dat spul werkt als een tierelier, vond andere dingen weinig bijdragen.