Scheurtjes bij anus....

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Mijn zoontje die heeft het (arm kind krijgt zelfs aambeien tijdens het persen zijn ontlasting is niet hard) maar de KA heeft hem toen een verdovend zalfje voorgeschreven. wat we nog steeds niet hebben ontvangen r is iets mis gegaan met het faxen van het recept. Als ik het heb zal ik even de naam ervan doorgeven. En idd laxeer middel erbij of roosvice laxo als dat helpt. Veel succes

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Echt? Jee zeg, die ga ik dus niet voor mijn zoontje gebruiken!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat dacht ik toen ook ja ;) . Ik had ze gekregen/uitgezocht via de Etos zegels indertijd, maar zelf gebruikte we meestal pampers sensitive voor m'n dochter. Maar ik vond het een handige manier om ze uit te proberen... Nu vond ik ze al niet zo prettig voor m'n dochter (gewenning waarschijnlijk aan de pampersdoekjes), maar uiteindelijk zijn ze dus in de vuilnisbak beland...

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    #24 DeeLighT, 23 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2013
    Zo, wat een boel reacties, fijn hoor!
    Eigenlijk heb ik niet echt harde ontlasting.... maar wellicht verlicht het inderdaad wel als het nog soepeler is.

Jo79, waar kan ik die olie halen?

Wat heftig trouwens van die Huggies doekjes!
    Ik gebruik vochtig toiletpapier sensitive, en dep het daarna droog.

@ikweetevennietmeerwie: als je tijdens seks een scheurtje in je huid krijgt, heb je waarschijnlijk een heel droge huid op je perineum. Bijv door dragen van string. Heb dit ook gehad, elke dag beetje babyolie of iets anders vettigs op smeren. Dan is het zo weg.

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik ben ook wel benieuwd waar die olie te krijgen is.
    ik heb ook last gehad van dit probleem en nu dus weer. tijdens de zwangerschap kreeg ik erg veel last van verstoppingen en na de zwangerschap heb ik een zware achterwandverzakking overgehouden waardoor het dus helemaal hopeloos is. met Movicolon is eht goed te houden, maar ook ik vergeet het dus wel s met als gevolg dat ik nu dus weer met een flinke verstopping zit en alles daar zeer doet. maar weer ff wat extra zakjes van die troep dus en een naproxen tegen de pijn.

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb daar ook een hele tijd geleden last van gehad. Alleen bij mij ging het toen van kwaad naar erger. Hier werd het fisura ani genoemd. Ik heb toen een zalfje gehad om te verlichten, botox gehad in mijn kringspier (auwauw!), daarna via ruggenprik opgerekt om meer rek erin te krijgen, ook geen succes (deed gelukkig allemaal geen pijn). Tijdens de zwangerschap 1e keer eraan geopereerd (kringspier ingeknipt een stukje om de spanning eraf te halen) Nog geen succes, na de zwangerschap opnieuw geopereerd, dit had wel succes maar sindsdien heb ik de ziekte van crohn waardoor ik sinds 2,5 jaar geen vaste ontlasting meer heb. En als ik al iets vastere ontlasting heb voel ik het gelijk weer.

Maar bij de ziekte van crohn komt het wel eens voor, dus ik zal er met een beetje pech altijd last van hebben...

7. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Hmmmm, misschien een rare vraag........... maar als je met zoiets naar de HA gaat, moet je dan echt je broek laten zakken?

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ik denk niet dat ie het door je broek heen kan zien he;)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    #29 Jo79, 23 sep 2009
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
    Ik heb het 3 jaar geleden ofzo bij een groothandel gehaald, waar ze ook allerlei aromatherapiedingen enzo verkochten, ik weet niet of je daar zonder kvk-nummer ook dingen kunt halen.
    Even gegoogled, zag ook een online winkel waar ze het verkopen: sentosa. Dit is dus die olie die ik heb, heb dus alleen geen ervaring met deze webshop. En er stonden nog wat meer winkels bij. Anders eens bij zo'n reformwinkel of een aromatherapeut vragen of die het verkopen.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Okee, ik ga op zoek.

Wat een heftige ervaringen Minimuisje!

11. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    inderdaad een heftig verhaal van minimuisje.

Toch fijn dat dit topic er is want het is best wel een ding waar je niet zo snel over praat en blijkbaar hebben veel mensen er toch last van.

Ik ga ook eens kijken voor die olie. Bij mij is het zo dat ik door het vele scheuren en helen er een stuk wild vlees ofzo is ontstaan. Ziet er niet uit ben ik ook bij huisarts geweest en die zei dat dit wel normaal is en dat ik goed moet opletten met hygiene en dat het eventueel operatief verwijderd kan worden maar dat ze dat eigenlijk niet zo snel doen pas als je meerder van die dingen heb. Het had ook een speciale naam maar die ben ik vergeten ik noem het altijd mijn wormvormig aanhangsel.

Over die huggies doekjes ik had ook drie pakken maar ik vond het ook niks leek wel krantenpapier zo stug. Hier ook alleen zwitsal of pampers sensitive:)

12. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    jo79 misschien stomme vraag maar smeer je die olie iedere dag preventief of alleen als scheurtje er weer is

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik had trouwens de zalf lidocaïne toen voorgeschreven gekregen...

En als je ermee naar de huisarts gaat, moet je idd letterlijk met de billen bloot ;) Maar als het echt veel pijn doet maakt het je echt niks uit, zolang je maar geholpen wordt!

14. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Die middeltjes waar jullie het over hebben, is dat allemaal op recept, of kun je het gewoon bij de apotheek/drogist halen? En die olie? Hoe smeer je dat er op? Lijkt me een beetje een smeerboel worden ;)

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Ik zat toen nog in zo'n periode dat ik de schaamte helemaal voorbij was (na de bevalling enzo) haha.. Maar hij keek echt maar 2 tellen, het was zo gebeurd. Dus ok, even genant ;) , maar dat is het wel waard...

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Idd, die kijken eventjes, gaan niet je hele poeperd onderzoeken haha!

@ Beep -> die lidocaïne zalf is naar mijn weten alleen op recept...

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Eigenlijk alleen als het scheurtje er is, maar het zal prefentief misschien ook wel werken. Het is hele dikke olie trouwens, dus je doet behoorlijk lang met zo'n flesje.

@Minimuisje, tsjee, wat een verhaal!

Huggies doekjes heb ik ook eens gekocht. Wat een baggerdingen. Bovendien trok ik die doekjes ook gelijk aan flarden als ik ze uit het doosje haalde.

Deel Deze Pagina