Hallo, Ik kwam er laatst achter dat ik weinig uitdagend speelgoed heb voor mijn dochter. Waar spelen jullie kinderen van ruim 3 jaar mee?
puzzels, strijkkralen (heel goed voor de fijne motoriek), rollenspel (poppen, keuken etc), heeeeel erg veel kleuren en knutselen. Boekjes, loco, memory, kwartet, kinderdobbelen, duplo
Puzzels, kleuren, kleien, spelletjes maar hier is ze ook wel gek op duplo en little people ( via speel o theek )
Weet je wat ze ook snel doorhebben, maar dan moet je zelf wel meespelen.. kinder mens erger je niet. Fantastisch en ze leert nog rekenen tot 6 ook puzzelen, kleuren, duplo achtig, knutselen, schilderen met waterverf, koekjes bakken (maar ook dan moet je er zelf weer bij zijn uiteraard). Kinderlaptop, klei maar dan met een apparaat dat ze dingen kunnen maken. Maar je kan haar ook gewoon zelfstandig opdrachtjes geven, die van mij (nu is ze 4 overigens, maar dit vond ze toen ook al fantastisch) vind het echt fantastisch als zij grote mensen dingen mag doen, zoals helpen tafel dekken, dingetjes in de prullenbak doen, dweiltje over de tafel. Voor haar is het een spelletje...
Puzzels, spelletjes, loco, memorie, fiets, loopfiets, zandbak, glijbaan, houten treinrails, klei, knutselen met papier, schaar, lijm, plakband en stempels, muziekinstrumenten.
Het gaat vaak niet erom hoeveel speelgoed je hebt maar wat je ermee doet. Kijk eens op pinterest of welke, hier kun je leuke ideeen opdoen. Maak eens een tent op de tafel, laat haar de knuffels eens echt in bad doen. Maak van ijzerdraad een groot rondje en je kunt hele grote bellen blazen. Er zijn ook veel rommelmarkten, geef je dochter een eigen portemonneetje en ga lekker struinen.
Bedankt voor de reacties. Ik bedoelde inderdaad meer speelgoed waarmee zij alleen kan spelen. Laatst was ik namelijk even aan het helpen omdat de jongste aan het douchen was met mijn man. Toen zei ik tegen haar; ga maar even spelen totdat mama klaar is. Vervolgens bekeek ik haar speelmand in haar kamer, waar ze dus ook weinig mee speelt, en bedacht ik me dat er nog veel babyspeelgoed in zat. Toen heb ik haar een boekje gegeven en daar is ze heel zoet mee geweest maar ik bedacht me wel dat we misschien wat uitdagender speelgoed moeten hebben voor haar. Ze heeft wel een Ikea keukentje en ander speelgoed, maar helaas kijkt ze hier niet veel naar om. Ze is momenteel meer van het klimmen en het buitenspelen, maar dat kan natuurlijk niet altijd want ik laat haar nog niet alleen in een speeltuin. Maar goed, dit geeft ook wel weer ideeën wat ik met haar alleen kan doen!
Auto's met garage en speelmat (Ikea) Duplo My Little Pony Spelletjes, zoals Knibbel Knabbel Knuistje, Huisje Boompje Beestje, Nijntje ballonnenspel, HABA spellen, bambino loco. Verkleedjurk Pop met luiers, flesje, kleding, bad, poppenwagen, bed, dekentje. Speelhuisje met minipoppetjes of diertjes Klei Maar ook: - pop in bad doen met washandje en sop - scheerschuim in de wasbak spuiten en lekker laten kliederen - Playmobil zwembad vullen met water - stoepkrijten Genoeg ideeën?
Ik lees even mee! 'k Wilde net een topic hierover openen! Ons dochtertje 'verveelt' zich... Is nu al toe aan school, maar dat duurt nog een half jaar....... Hier heeft ze bijv. een tijdlang kleurplaten met stiften ingekleurd, dan zelf uitknippen en vervolgens met kwastje en behangersplaksel op een ander gekleurd papier opplakken. Helemaal leuk. Maar nu vindt ze 't niet meer zo. Verder strijkkralen, maar dat is ook niet meer hot. Vanmorgen heeft ze voor het eerst borduurkaarten/rijgkaarten gedaan. Gaat ook vrijwel meteen goed. Dus ik ben ook op zoek naar iets uitdagenders voor haar.
Een afbeelding printen en dan lappen (oude) stof in kleine stukjes laten knippen en erop plakken. Een wit kartonnen bordje geel laten schilderen en laten drogen. Daarna met vingerverf haar handen geel verven en een stuk op acht keer op wit papier laten drukken. Daarna laten drogen en uitknippen. Op het kartonnen bordje met o.a. wiebeloogjes een gezichtje maken. Daarna de uitgeknipte handen rondom het bordje plakken, zodat je een zelfgemaakte zon krijgt.