Ik krijg er nu lichtelijk genoeg van het slapen van Jill overdag. ze is al een paar weken niet te genieten en slaapt veelste weinig. Ze sliep voorheen smorgens 1/1,5 uur en smiddags idem maar nu wil ze smorgens absoluut niet meer slapen en is het echt een drama in bed, schreeuwen, gillen en springen in bed. en dit houdt ze gewoon zolang vol tot ik haar er maar weer uit haal. Dan trekt ze het opzich wel tot een uurtje of 12/13uur maar is dan natuurlijk doodmoe en dan denk je dat ze dan wat langer zou slapen maar nee hoor max een uurtje en dan is ze er weer en is ze dus wakker van 14-19uur. en je raadt het al rond 16/17uur is het weer een drama en is ze weer dood moe. ik heb haar dan ook wel eens nog op bed gelegd maar werderom een drama. Ik zet dan vaak maar Bumba aan en geef haar de speen en knuffel en zo kan ik dan toch nog even koken. Verder is ze soms heel erg overactief (volgens mij omdat ze dan over haar moeheid heen is) en soms wordt ze kij jengelig. WIE o WIE kan mij helpen? of herkend dit of heeft de goude tip? of wie weet wat er loos is? eten en zo doet ze prima en snachts slaapt ze (GOD dank) ook gewoon door.
Ik zou dat slaapje in de ochtend niet meer doen. Ze is inmiddels 15 maanden dus die kan ze vast nu wel overslaan. Ik denk dat het dan even een omschakeling is en dat ze daarom maar een uurtje slaapt. Hier ging dat ook zo maar op een gegeven moment sliepen ze wel langer
ik lees hier inmiddels meerdere 'herkenbare'verhalen en denk idd dat ze rommelt om naar 1 slaapje te gaan.... maar even volhouden dus
Ja joh, het is gewoon een van de vele fases. Ik zou inderdaad haar ochtendslaapje afschaffen. Ik kan het mij niet heel goed meer herinneren, maar er staat mij iets van bij dat mijn zoontje ook een aantal weken (tijdens de overgang van 2 naar 1 slaapjes) maar 1,5 uur sliep. Dat is overgegaan en nu slaapt hij braaf weer 3 uur achter elkaar.
Wat ik deed was Jelle gewoon iets eerder in bed leggen. Dus niet rekken tot 12.00/13.00, maar hij zat om 11.00 al aan zijn boterham en lag rond 11.30 in bed. 9 van de 10 keer sliep hij dan wel langer. (meestal een uur of 3) Dat heeft een paar weken geduurd en toen kon ik hem tegen 13.00 op bed leggen en gewoon om 12.00 een boterham geven.