Hoi, Ik moet straks weer naar de gynacoloog in het zh n.a.v. een opname vorige week. Ik moest vorige week met spoed naar het zh omdat ze bang waren voor premature weeen. Gelukkig was dit het niet maar waren het harde buiken en voorweeen. Nu heb ik nog steeds last van harde buiken en voorweeen en ben ik dus bang dat ik weer moet worden opgenomen. Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik ben echt zo bang dat mn kleine frummeltje veel eerder komt, heb er al nachtmerries van. Sorry hoor dat ik zo loop te zeuren maar ik ben echt bang en jank hier om de klip klap om. Liefs, Kim.
Meid, heb vertrouwen in je lichaam en als je weer opgenomen moet worden is dat heel vervelend, maar zeker wel het beste voor je kindje. Ik ben ook opgenomen geweest met vroeg weeen tijdens mijn eerste zwangerschap en ik was op een gegeven moment bang om naar huis te gaan. Ik wilde er alles aan doen om te zorgen dat mijn mannetje bleef zitten. Het is een emotionele ervaring en je moet je ook niet schamen omdat duidelijk te maken. Het is heel eng als je weeen te vroeg op gang komen. Wat bij mij toen geholpen heeft. Ik mocht naar de neonatologie afdeling om te kijken hoe het er daar aan toe ging en ik kreeg van het ziekenhuis goede informatie en dat heeft mij gerust gesteld. Hopelijk blijft het bij jou gewoon oefen weeen en harde buiken. En blijft je kleintje nog even lekker warm in je buik zitten. Mijn zoontje is trouwens na de 37 weken geboren en helemaal gezond.
Ik heb er ervaring mee, zie mijn topic in vlinderlounge! Ik lig nu alweer een week in het ziekenhuis en dit tot ik beval.
God meid wat heftig! En dan loop ik maar te zeuren.. Heel veel sterkte en ik hoop dat je een mooi gezond kindje op de wereld mag zetten. Liefs..
Hey meid, Ik ben bij me vorige zwangerschap ook rond 30 weken opgenomen vanwege harde buiken...En moet wel zeggen dat ik het wel geruststellend vond. Want daar kunnen ze je beter helpen dan thuis denk ik. Maar heb alleen 2 dagen aan aparaat gelegen. Met wat rust ging het wat beter. Had ik minder last van harde buiken en 2 cm onsluiting.. Maar de kleine kwam pas na de 41 week.. @ Sam0110; wat naar joh, zolang in het ziekenhuis moeten liggen. Maar het komt vast goed..Hoe voel je je nu? Liefs Jeanney
Hier harde buiken vanaf week 14! Week 21 opgenomen voor een paar dagen, ze wilde me langer houden, maar ik wilde absoluut niet! Verloskundige constateerde iets van ontsluiting, ik schrok me rot ik was nog maar 21 weken! Moest door naar de gyn. die vertelde mij dat hij mijn baarmoederhals wel aan de korte kant vond, hij was toen 3,3. Nu moet ik om de 2 weken naar het zk om te controleren of de baarmoederhals verstrijkt door die harde buiken ja of nee. Sinds een maand is hij nu 3,8, ik was superblij, hoef geen inwendige echo's meer. Ben alweer 33 weken, de tijd vliegt gewoon. Ik heb veeeeel te lang met harde buiken gelopen, omdat iedereen maar zei het is normaal hoor, 't is normaal. Maar ze werden steeds meer, van 10 naar 30 en nog meer. Ik ben er nu aangewend. Heeeel veel sterkte toegewenst, komt vast wel goed hoor! De verloskundige zei als ze niet gepaard gaan met pijn, bloed/bruin dan is er niet zoveel aan de hand.
ik ben gister bij de gynacoloog geweest en alles zag er stabiel uit. hoefde gelukkig niet te blijven. heb wel mn angsten met haar besproken en ze zei dat dat eigenlijk heel normaal is. Maar nu ben ik vanmorgen heel veel slijm verloren van van onderen en ik meende dat er ook wat bloed bij zat of dat het bruin slijm was. Wat kan dit zijn? Is dit wel normaal of moet ik toch even bellen voor de zekerheid? Sorry voor die onzekerheden maar ik ben op het moment echt heel onzeker. Twijfel ook echt elke keer aan me zelf. Kan ook alleen maar huilen van blijdschap en verdriet. Sorry voor al dat zeuren. Liefs, Kim
ik zal even bellen voor de zekerheid. Kan namelijk stukjes slijmprop zijn, maar dat hoeft niet! maar liever 100 keer teveel bellen als 1 keer te weinig meis! Laat je het nog weten? hopelijk is het niks! sterkte en succes
Hier ook vanaf 12wk/15wk al last van harde buiken, en bloedverlies vanaf 10wk. Met 26+4 weken opgenomen geweest aan remmers en spuiten. Had veel harde buiken. Ben nog steeds heel bang, maar ben *gelukkig* bijna 31 weken, hij zou een goede kans hebben, maar we blijven rustig ondanks dit.
Bellen hoor! Ik verlies ook brokken slijm, maar al vanaf t begin en nu zonder bloed gelukkig. Maar mijn cervix(baarmoedermond/hals) is ook verkort.
Je kunt ook bruinverlies hebben als ze inwendig hebben gekeken, dat kan normaal zijn. Maar sowieso bellen meteen!
Ik hoop natuurlijk dat je ukkie nog even lekker blijft zitten in je buik, maar ter geruststelling: mijn zoon is met 31 weken en 5 dagen geboren en is nu 13 maanden en een stoer binkie! Maar hou hem/haar nog maar zo lang mogelijk binnen hoor! Succes!
Ik heb gebeld met het zh en de gynacoloog zei dat dat die slijmprop kan zijn en dat de baarmoedermond of hals ik weet het niet meer aan het verweken/verstrijken is. Ik moest me niet te veel zorgen maken en mocht ik nog meer harde buiken krijgen of weeen of dat ik minder leven voel dan moet ik direct weer bellen. Maar dit was wel normaal zei ze. Heel erg bedankt voor de reacties. Liefs, Kim
Snap dat het heel vervelend voor je is allemaal. Maar je kan beter voorkomen dan genezen en mocht je kleintje eerder komen dan ben je beter op zn plaats in het ziekenhuis dan thuis. Als je baarmoederhals aan het verstrijken is kan het idd zijn dat je wat bloedverlies hebt. Maar je bent 30 weken ik zou me niet al te ongerust maken met 30 weken komen veel kindjes gewoon gezond op de wereld. Als het komt dan komt het daar doe je vrij weinig aan. Ik heb zelf met 26 weken zwangerschap in het ziekenhuis gelegen tot het einde met af en toe een weekendje verlof. Constant aan de weeen remmers terwijl ik nog een kleintje thuis had.. absoluut niet handig maar het belangrijkste is dat je het doet voor je kindje.