Scheve buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama079, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Hoi!

Ons kindje ligt de laatste tijd heel veel tegen de buikwand aan te duwen. Altijd aan de rechterkant, met het hoofdje iets boven de navel. Die kant wordt helemaal hard en het trekt dan onderin mijn buik en soms doet het gewoon zeer, mijn buik is dan helemaal scheef. Wie heeft nog meer zo'n duwende baby :p

2. Berenice

Berenice Lid

19 jan 2007
    66
    0
    0
    Had ik ook!
    Mijn zoontje zat altijd heel erg met zijn billen te duwen aan de rechterkant. Zag er vooral van bovenaf erg grappig uit, zo'n scheve buik.

3. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Mijn kleine meid ligt ook toevallig rechts te duwen met haar billen tegen me ribben echt fijn is het niet;)
    Maar mijn buik loopt ook helemaal scheef haha en soms zie je een grote bobbel verplaatsen van links naar rechts echt heel grappig:D

4. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    En ja hoor! Hier nog 1. Hoofdje beneden en billen rechts. Die van mij heeft echt voorkeurshouding. Linkerkant is altijd zacht. Rechterkant erg hard. Af en toe komt ze naar boven drijven, nou dan heb ik het gevoel dat ik geen lucht meer krijg.

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier ook, echt maf om te zien. Al wijk ik af naar links dan haha :D
    Maar hier ook zo'n duwer ja en het is inderdaad flink pijnlijk op z'n tijd. Vooral nu sinds een week.. hij denkt volgens mij nog alle ruimte te hebben en scharrelt er nog flink op los met als gevolg, steeds harde buiken :(

6. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Jah! hier nog zo'n gevalletje :D
    Bij mij zijn het de billetjes meestal!
    Vind het een beetje gek voelen.. maar gelukkig blijft ze nooit zo heel erg lang zo liggen:)

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ghehehe hier zat ze ook altijd vooral aan één kant, dus mijn buik was altijd scheef. Was een grappig gezicht en ik mis het nog wel eens ( jaa..nu nog!0

8. beppie1983

beppie1983 Fanatiek lid

10 nov 2010
    2.557
    0
    0
    verzorgende,eigen bedrijfje in kunstnagels
    den haag
    ja mijn knul zat ook rechts

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hier nog een :D
    Of tegen de rechter zijkant en dat doet dan ook vaak pijn dan trekt heel mijn buik en heb ik een hele scheve buik, of tegen mijn ribben ook geen pretje maar doet niet zo'n pijn als tegen de zijkant.

10. Fien1983

Fien1983 Lid

21 nov 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog 1!! Ze ligt ook met haar billen aan de rechterkant tegen mijn ribben aan. Ik moet dan echt rechtop gaan zitten om nog lucht te krijgen.

Ik moet zeggen dat ik van die billen echt kan genieten!!!

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik ben nog niet zo ver als jullie ;) maar ik zie heel vaak een bult rechts of links van mijn navel. Als ik mijn hand er dan op leg voel ik echt een harde bult. :)

12. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Ja hier nog zo eentje! ze heeft echt een voorkeurshouding met haar hoofdje links onder bij mijn liezen en haar billen rechts naast mijn navel. vooral die billen duwt ze soms hard naar boven toe en dan heb ik een hele bult op mijn buik zitten. Het voelt niet altijd even prettig, maar toch vind ik het leuk om ze zo te voelen! Ben benieuwd of ze dit al die weken nog blijft doen.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

bij mij zit ze ook vaak aan de rechterkant tegen me buikwand aan te duwen:p hoofdje beneden en billetjes boven;)

14. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Jup hier ook een ventje die dat doet maar dan met de billen boven.. Lekker rekken en strekken heel fijn gevoel haha.;)

15. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik denk dat je niet de enige bent ;) en ja..ik heb het ook en inderdaad ook het kontje/ruggetje aan de rechterkant. Als ze 't doet dan zie je de rechterkant van mijn buik opbollen en het wordt dan helemaal hard. Als ik mijn hand er op leg dan voelt het alsof ze er ook helemaal in gaat liggen, haha. Ziet er maf uit, maar volgens mij volkomen normaal dus..

16. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hier ook een rekker strekker.
    Alleen wat ik me altijd afvraag; die bult die ik zie en voel verplaatsen van rechts midden naar bovenin mijn buik, hoe weet je nou of het de billen zijn of dat het het hoofdje is? Mijn placenta ligt over de hele voorwand dus ik voel waarschijnlijk de contouren van de baby minder goed?

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook een scheefligger. Met rug aan de rechterkant en zijn of haar kont "lekker" tegen mijn ribben. Ik vind het wel grappig. Als hij/zij aan de andere kant ligt, voelt het helemaal niet lekker. Hebben jullie dat ook?

@Myo, je VK of gyn kan je vertellen hoe je kan voelen wat een hoofd en kont is. Misschien even vragen bij controle?

18. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook! :D
    De beeb ligt al vanaf het begin met het hoofd naar beneden. de billen steken rechts ook wat uit, dus een harde bobbel aan die kant. Soms verschuift het even naar links, maar is binnen een paar miuten weer terug. De schopjes zijn ook altijd links onderin, aangezien de beeb helemaal opgekruld in mijn buik ligt. Maar ja... nog een paar weekjes en dan ga ik van een scheve buik naar waarschijnlijk een flubberbuik hahaha

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja dat heb ik ook, ik kan ook écht misselijk worden van z'n gedraai en gescharrel :)
    Mijn 1ste zoon is bij ruim 37 weken nog gedraaid van links naar rechts en daar was ik gewoon ziek van. Toen vond ik het ook even niet zo leuk meer dat zwanger zijn hihi :p

20. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Hier nog z'n heerlijk rekkerster en strekster, bij mij duurt het echt heel erg lang voor ze weer terug gaat, dus meestal geeft ik iets van lichte druk en gaat ze terug alleen wordt het steeds meer een spelletje. Want 3 min daarna doet ze het weer en dit kan zeker een uur zo doorgaan. Ben ook volledig beurs aan die kant. Ze ligt ook met haar hoofdje links in mij lies en haar rug en billetjes rechts. Dus ook regelmatig een scheve buik. Man vindt het erg lief ik minder. Maar ja hoort erbij.

Deel Deze Pagina