Baby wil ruimte!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gentle, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hebben jullie ook zo'n gevoel dat je baby meer ruimte wil? Ik kan helemaal niets op mijn buik hebben, dan krijg ik meteen zo'n naar, bijna pijnlijk gevoel dat het niet kan. Alsof de baby zegt: 'Joehoe, ik zit hier, niet mij pletten!' Soms heb ik het idee dat mijn buik te klein is voor de baby en dattie me uit zit te rekken daar binnen.

Ik heb nog niet echt een zichtbare buik, maar is dit normaal wanneer je baby iets groter wordt? Hebben jullie ook zo'n gevoel gehad? Ik merk ook dat ik voel dat het m'n baarmoeder is die gevoelig is. Alsof ik nu opeens weet waar dat ding zit! Heel apart.. Mijn man vindt het trouwens maar niets, z'n hand is er al te zwaar op!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nee dit ken ik niet, maar er gebeurd niet zomaar wat met je kleintje hoor, en ze komen na de 30ste week pas ruimte tekort in de zin dat ze minder kunnen draaien. dus met 14 weken kun je rustig wat op je buik hebben, een bord eten of een hand, geen probleem! doe ik nu nog, alleen dan krijg ik wel een trap :)

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hoi gentle

Ik denk dat ik je gevoel een beetje herken. Vooral wanneer ik ' s nachs op mijn buik wil liggen bemerk ik dat de baby het niet zo leuk vind en mij duidelijk laat weten dat het niet zo aangenaam is voor hem/haar.

Daarnaast voel ik nu ook heel duidelijk waar mijn baarmoeder zit, vooral wanneer ik lig kan je het duidelijk voelen.

Liefs stephanie

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, ik weet inderdaad wel dat het mag, maar het voelt gewoon alsof er dan meteen druk ontstaat in mijn buik. Ik kan het lastig omschrijven, maar ik herken wel wat stephanie20 zegt. Op mijn buik liggen, daar moet ik nu niet aan denken. Ook op mijn rug voelt soms vervelend, omdat alles dan naar binnen duwt.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het lichtjes indrukken van de baarmoeder zoals gebeurt bij op je buik liggen, vindt de baby juist wel fijn! Hij heeft helemaal niet te weinig ruimte hoor, zeker met 14 weken nog niet! Omdat de baarmoederwand naar hem toekomt, kan bij daar lekker tegenaan schoppen! Misschien minder fijn voor jou, maar de baby ervaart dat als een warme deken om hem heen!
    Sommigen hebben het ook met klaarkomen; dat dat bij hun pijn doet, maar het doet de baby geen pijn, hij ervaart het als prettig.

Dat pijn doen van buitenaf herken ik; het waren bij mij de banden. Met 15 weken kreeg ik de eerste groeispurt en was de baarmoeder ook gevoelig als mijn man zijn handen erop legde en het minste of geringste elastiek zat al te strak! Ik heb nog steeds last van de banden, maar de pijn van buitenaf verdween wel weer.

6. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Dat gevoel ken ik wel!
    Heb tot 22 weken ofsow egt heel vaak gehad dat ik zo een opgeblazen gevoel had..en dan was me buik af enn toe ook egt zo bol als een ballon en heel gevoelig..
    Indd een uitrekkend gevoel van: geef me is ruimte!
    Is geloof ik gewoon het groeien van je baarmoeder, dat geeft een opgeblazen gevoel..

7. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Als ik iets van een boek ofzo op mijn buik leg, dan gaat ze er tegen schoppen hahaha

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ow ja, bedankt! Ik merk inderdaad dat het echt heel bol is. Wel vreemd, want normaal heb je dat alleen bij je darmen ofzo, en nu aan de onderkant.

Ik zei al, het is net alsof er een bal onderin mijn buik duwt. Af en toe wordt hij opgeblazen ;) Merk dat het ook meer 's avonds is.

Deel Deze Pagina