Evy is gevallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arti13, 5 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

#1 Arti13, 5 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2010
    :( Evy is zelfs 2 x gevallen :(

Gisteren was ze aan het spelen en ze stond tegen de speelgoedkist aan zoals altijd. Maar ze is de laatste tijd nogal wild en druk en wil vanalles wat nog niet lukt. Ze maakte dus een rare draaibeweging en boem met d'r wang op de punt van de kist en hoofd op de grond. Tand door de tong, bloeden, krijsen en heel verdrietig.

Vandaag was ze in net zo'n drukke bui met de loopauto aan het spelen bij opa en oma. Ik zit er zefls nog naast. Ik ruik even of ze een vieze broek heeft en op dat moment stapt ze op de loopauto en valt zo voorover met d'r gezichtje op de vloer :(:(. Ondertand door het tandvlles bij d'r boventanden en tand boven ook nog los.
    Ze zijn nog maar een klein stukje door,...groeit dat weer vast??

Ze is gewoon niet te houden. Ze kan nog niet los staan of lopen, maar ze wil zooo veel, terwijl ze het evenwicht dan niet heeft.
    Ze schuift d'r blokkendoos of stoeltje naar de bank en klimt op de bank. Ze klimt overal onder, op en door. Ze klimt zo de trap op naar boven. Vindt ze geweldig! Heeft ze een energie overschot ofzo?

Als ze even haar zin niet krijgt, verandert ze in een driftkikker. Als ik haar dan vast heb op een arm, dan gooit ze zich achterover en wurmt zich in alle bochten. Soms hou ik haar bijna niet. Ze stoot zich dan ook wel eens expres. Dan rolt de met de hoofd hard op de grond ofzo.

Ik voel me echt soms zo'n slechte moeder, omdat soms mijn geduld echt slinkt tot bijna nul. Dan heb ik zoiets van zoek het maar even uit. Soms werkt dat ook wel. Maar het lijkt soms wel alsof ik niets goed kan doen. Terwijl er naar mijn idee niets is waarom ze zo moet dreinen.

En als ze dan weer valt dan denk ik, ben ik nou zo onvoorzichtig?
    Doe ik iets fout?

Zo effe van me afschrijven,...het was een zwaar weekend ;):)

Misschien zit ze wel in zo'n sprong?

Met dank aan de lezers:)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Die tanden groeien wel weer vast hoor! Maak je geen zorgen en van een beetje blauwe plekken en butsen worden ze niet minder... Als dat wel zo zou zijn, dan zouden de meeste mama's van jongetjes echt een probleem hebben. Mijn zoontje valt elke week wel een nieuwe grote blauwe plek.
    Jouw dochtertje klinkt gefrustreerd (ook dat bozige)... ze wil meer dan ze kan. Door te proberen leert ze het echt vanzelf en het snelst.

Een energie overschot? Nee joh, gewoon een ondernemende tante. Wij berusten ons in het voorkomen van ernstige ongelukken waarbij grote schade kan ontstaan (de trap bijvoorbeeld) maar verder? Laat ze maar gaan. Met vallen en opstaan (en dus met blauwe plekken, tanden door de lip, krassen etc) worden ze groot!

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Oh je woorden doen me goed!

Inderdaad, ze kan niet bij de trap komen, dus dat scheelt weer.

Maar ook op de commode is het echt vervelend. Ze vliegt naar de rand op d'r buik en houdt zich dan stevig vast met d'r handjes om de rand. Ik kan inmiddels een luier andersom aandoen, want anders kreeg Evy nooit meer een schone luier.

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hoi, hoi!
    13 maanden is wel een sprong leeftijd. Hierna is er de 15 maanden sprong. Luca had ook rond die leeftijd de experimenteer leeftijd. Hij wilde vooruit, zonder zich vast te houden van de verhoging af, In die tijd hadden we ook elke dag een tand door de lip en dat soort dingen. Wat kan dat bloeden zeg!!
    Pff, ik vond het ook vermoeiend en intensief. Maar opeens is het over en interesseert het hem totaal niet meer, al dat durven en is hij weer mama's kleine jongen die wel weer opgetild en geknuffeld wil worden (gelukkig). Het is de leeftijd dat 'nee' betekent dat hij het 'moet' proberen. trots dat hij is als het lukt, dat wel, maar ja als je het niet kan, dan is het huilen.
    Het gaat wel weer over hoor! Maar het is een hoop proberen, terwijl ze het nog niet kunnen, ach ze worden er groot van!

Deel Deze Pagina