dochter heeft rare vlekken en na wat googlen kom ik er nog niet uit. natuurlijk morgenochtend meteen de huisarts bellen maar omdat ik zelf zwanger ben zit het me toch niet lekker en vraag ik me echt af wat het kan zijn op haar borst zijn heeele lichte vlekjes ( als ze de rode vlekken niet had was dat me niet zo snel opgevallen , dan had ik gedacht dat het van de warmte was ) het begon met vanochtend de 1 plek aan de zijkant ( die nu inmiddels het grootste is ) ze heeft geen koorts en speelt wel maar is wat hangerig en minder honger ( kan natuurlijk ook weer door de warmte komen ) ze heeft vorige week wel 2 dagen wat verhoging gehad, rond de 38.5 , toen heb ik haar 2 avonden voor het slapen een zetpilletje gegeven omdat ze erg warm aanvoelde. iemand zo op het oog een eerste idee?
Niet de vijfde, mijn dochter en zoontje hebben die nu. Overal kleine bult achtige vlekjes kenmerkend op buik/rug/arm/billetjes etc. De lichte vlekjes onderin zou het wel kunnen zijn, maar die grote eigenlijk niet..
Warmte uitslag in combinatie met ontstoken muggenbulten? Die grote bulten is in ieder geval geen van beiden zo op het eerste gezicht.
ik dacht eerst ook muggenbult , bij de grootste maar de andere fel rode vlekken kwamen in de loop van de dag opzetten ze heeft gewoon binnen zitten spelen en we zijn even naar n babywinkel geweest dus of ze daar nou nog een paar keer ergens gestoken zou zijn lijkt me ook weer niet. in ieder geval blij dat het geen vijfde ziekte is , volgens mij zijn de overige dingen niet zo gevaarlijk voor zwangere dacht ik ? al blijf ik het heel zielig vinden voor mn meisje, ze lijkt er weinig last van te hebben maar het ziet er zo ernstig uit op dat kleine lijfje
Mocht het wel de 5e ziekte zijn dan is het nu niet meer gevaarlijk voor je kindje, want je bent de 20 weken gepasseerd gelukkig Rode hond is ook gevaarlijk voor zwangere vrouwen, dacht in het eerste trimester ook. Heb nog nooit rode hond in het echt gezien, dus kan niet oordelen of dat het wel is. Als je het echt zeker wil weten kun je natuurlijk het beste even langs de ha gaan morgen.
De eerste 2 foto's lijken op waterpokken; maar goed, ik ben totaaaaaaaaal geen vlekjesexpert, dus ik weet het verder niet.
Het is ook niet de 6e ziekte denk ik. De bulten lijken gewoon insectenbulten. Mijn zoontje van 4 had er 2weken terug ineens 3 die groot werden. Even behandeld met prikweg en klaar.
6e ziekte begint met paar dagen hoge koorts, mijn dochtertje heeft dat gehad, die vlekjes zagen er anders uit, meer vlekkerig, leek op warmte uitslag.
mij lijkt het gewoon insectenbulten (mug of steekvlieg) en warmte uitslag.. Maar als je het niet vertrouwt zou ik toch gewoon even naar de huisarts gaan.. die ziet het meteen
dankjewel allemaal. toch al wat gerustgesteld even kijken hoe het morgenochtend is , mocht het niet weggetrokken zijn toch even langs de huisarts ze ligt nu fijn te slapen en is verder ook niet ziek en geeft aan ook geen pijn te hebben alleen jeuk
is het geen reactie op vlooienbeten? En anders idd muggen, mijn man krijgt daar ook gigantische plekken van... die wordt non-stop geprikt, waar ie ook is.. muggen, horzels, steekvloegen.. Strophulus pruriginosum (prurigo infantum)
Net meteen onze hond bekeken op vlooien maar niks te zien en krijgt pipets maat gister zijn we wel bij mijn ouders geweest en bij een kennis op feest beide in de tuin gezeten en zij gespeeld dus misschien idd daarvan Ik zat nog te twijfelen er wat op te smeren maar niet gedaan durf het niet omdat ik niet weet wat het is. Zie haar op de babyfoon rustig liggen dus ze krabt er nu niet aan