scheve tenen. iets aan laten doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roozjuh, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ooohhh dat heb ik ook. Dacht dat ik de enige was! Eigenlijk best fijn te lezen dat er velen zijn die het ook hebben. Ik heb er geen last van al heb ik er wel snel blaren op met nieuwe schoenen. Toen ik jonger was schaamde ik me ervoor en liep nooit op slippers. Nu maakt het me niet meer uit. Denk niet dat je dit had kunnen voorkomen maar even aan de huisarts vragen wat hij er van vindt kan toch geen kwaad?

2. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Bij mij waren ze altijd al zo krom, is niet erger geworden, maar wellicht heeft de prothese daar toch aan meegewerkt? Dat het er niet beter van werd maar ook niet ergen? De 'slechtste' kant is bij mij geopereerd en waar ik het meest last van had was dat hoe kort ik de nagel ook knipte hij zat altijd in de teen ernaast, maar vooral bij pumps ed. dus daar zal je zoon (en de mijne) ws niet zo snel last van hebben ws ;)

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik heb dit bij beide kleine tenen gehad.
    Ze groeiden naar binnen en de nagels groeide steeds in,en de teen langs de kleine teen was telkens kapot aan de onderkant omdat de kleine teen daaronder zat..

Uiteindelijk ben ik er aan geopereerd en hebben ze wat bot verwijderd om de teen in te korten zodat ze recht gaan staan..
    Is erg goed gelukt,maar oooooh wat een pijn na de operatie..
    Kon echt wel janken zeg..
    Zolang je kind er nog geen last van heeft niks aan doen zou ik zeggen,de pijn na de operatie was echt niet leuk...

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou het deskundige oordeel vragen van een kinder-orthopeed. Alleen hij/zij kan er wat zinnigs over zeggen.

Cosmetisch zou ik het zo laten, bij een meisje zou ik daar ook weer anders over denken.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Zelf heb ik dit ook en mijn zoons ook. Ik kan er prima mee leven, alleen de teennagel van kleine teen zit snel in teen ernaast. Dat is lastig, maar goed bijhouden.

Deel Deze Pagina