Scheve vloer nieuwbouwhuis afkopen?

Discussion in 'De lounge' started by Ssaarr, Jun 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Wij hebben huis gekocht, echt ons droomhuis.
    Met het laminaat leggen ontdekte we dat de vloeren best aflopen, in alle ruimtes naar dezelfde kant.
    De verantwoordelijke bouwer hebben we hier voor benaderd en wil de scheve vloeren afkopen.
    Omdat we er al wonen en de vloeren liggen, hebben we eerlijk gezegd geen zin meer om alles er weer uit te halen en de boel te egaliseren...
    Aan de ene kant denk ik hou het geld maar, maar aan de andere kant, zou het niet gaan storen die scheve vloeren?
    Wat Zouden jullie doen in deze situatie?

Is er iemand op het forum met aflopende vloeren in huis, stoort het jullie?

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Muren/vloeren zijn altijd wel wat scheef. Maar met extreem zou ik het niet laten afkopen. Wie weet wat voor ellende je er allemaal mee kunt krijgen.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Absoluut niet afkopen maar laten herstellen als er problemen zijn. Ooit wil je je huis verkopen en dan hebben jullie een probleem.

4. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Herstellen willen ze niet

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Waarom zou je hen dan niet laten betalen? Als ze aanbieden geld te geven?

6. zonnestraal21

Ze willen het niet herstellen maar wel geld geven.. In mijn ogen ( omdat ze het wel willen betalen) erkennen ze het probleem..

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Onze muren en vloeren zijn ook scheef maar vind dit niet storend eigenlijk.
    Dus ligt een beetje aan de mate.

8. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,015
    2,377
    113
    Vereniging eigen huis even bellen voor advies (mits je lid bent). Maar als het nieuwbouw is dan heeft er toch ook een oplevering mat aannemer en expert plaatsgevonden? Hier viel dat niet op? Ik zou geen geld accepteren, maar enkel herstel. Zoals hierboven gezegd: je weet niet wat er achter weg komt.

9. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,015
    2,377
    113
    Oh ja en wil ik niet smil ik niet. Als ze aangesloten zijn bij woningborg kun je die ook nog benaderen.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,646
    5,683
    113
    Herstel eissen. Ik ken mijzelf en zou er spijt van hebben als het niet gerepareerd word. Ik zou mij er te veel aan ergeren. Ook voor evt verkoop later is herstel gewoon het beste denk ik.

Zomerrr likes this.
  11. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    In hoeverre zijn ze scheef dan? Merk je het als je loopt of zie je het? Ik voel en zie dat namelijk wel Haha, mijn man daarin tegen merkt er niks van, ik ben wat gevoeliger hier in denk ik

12. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Ja precies, maar we wonen er echt net pas! Ik zie het echt niet zitten dit nu al te doen... we blijven hier ook wel wonen. Misschien later herstellen als we ooit een eens andere vloer willen?

13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik zou herstel eisen! Mocht jij ooit de woning willen verkopen zit jij met het probleem.
    En idd is er bij de eindoplevering niks gemerkt? Of plaatsen van keuken oid?
    Lijkt me dat afkopen voor de aannemer de makkelijke optie is, maar ik zou het er niet bij laten zitten.
    Zijn er meer mensen van dit project die dit probleem hebben? Anders zou je samen nog contact op kunnen nemen met de aannemer, dan sta je misschien nog wat sterker.

Succes!

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,646
    5,683
    113
    Snap dat je het niet nu wil maar van uitstel komt afstel. Plus je weet dat het ooit gaat gebeuren kun je het beter maar gelijk doen ben je er van af.

15. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Als jullie het nu niet storend vinden en niet meteen willen oplossen zou ik offertes gaan opvragen van aannemers om in kaart te krijgen wat het kost om de vloeren egaal en recht te krijgen. Dat bedrag zou je dan dus minstens afbetaald moeten krijgen.
    En dan weet je ongeveer wat het je over een x aantal jaren gaat kosten en kun je er rekening mee houden.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik zou het toch laten herstellen. Ik denk echt dat je spijt krijgt als je dat niet zsm doet.

17. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Weet ook niet of jullie (kleine) kinderen hebben...

Maar misschien is het voor kinderen wel storend als de op de grond willen spelen en dingen (ballen bijv) niet stil blijven liggen omdat de vloer scheef is...
    En staan je meubels ook niet schots en scheef dan?

18. Rianne1988

Rianne1988 Actief lid

Oct 21, 2015
    150
    18
    18
    Bij ons loopt de vloer ook af. Je voelt dit ook als je erover heen loopt, of een bal neerlegt. Wij hebben er verder geen last van.

19. zonnestraal21

Zou het ook nu laten doen..

Over een aantal maanden/jaren gaan ze dat natuurlijk niet meer oplossen wat ook logisch is. Je ondervind nu een probleem dan moet het ook nu opgelost worden.

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik snap dat je het niet ziet zitten maar beter nu herstellen dan later. Zij hebben dit zo opgeleverd en zullen dit moeten herstellen. Geld zou ik niet aannemen want je weet nooit welke problemen je niog gaat tegenkomen. Daarnaast zullen je spullen van zijn plek moeten en de vloer er ook weer uit moeten. Door het door hun te laten herstellen kunnen zij deze taak en kosten ook op zich nemen.

Ik snap wel dat ze het willen afkopen en ik snap ook dat je het niet zit zitten maar dit is wel de beste oplossing. Daarnaast..... ik neem aan dat je flink wat geld voor het huis hebt betaald, dan mag je verwachten dat zoiets belangrijks als de vloer wel perfect is. Ik zou zelf geen genoegen nemen met niet perfect voor zo iets duurs in ieder geval.

Share This Page