niet uit een beker en ook niets "anders"drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gizmoo1, 1 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt op een dag nog drie x opvolgmelk, smorgen 150cc in een fles met een boterham, tussen de middag uit een fles 120cc-150cc en savonds 200cc pap van opvolgmelk of gewoon opvolgmelk. Soms doen we sochtends de pap. Tussendoor wil hij niets anders drinken, geen sap, geen water, geen thee noem maar op. Ook wil hij het niet uit een beker en ook als ik zn opvolgmelk in een beker doe weigert hij. Op vakantie heb ik hem ivm de warmte diksap en water in een flesje gegeven en dat dronk meneer wel leeg. Het lijkt er dus gewoon op dat hij geen dorst heeft. Jullie nog tips om hem toch te laten drinken uit een beker en hoe ik hem wellicht toch zover krijg om ook iets anders te drinken??

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    wat voor een beker heb je?
    antilek? met harde of zachte tuit. of misschien wel pakjes drinken met een rietje of zo'n anti lek beker met een met een rietje.
    Weet niet of je dus al verschillende varrianten hebt geprobeerd.
    Mijn dochtertje wilde/kon in het begin niet drinken uit een beker met een harde tuit, en het concept rietje had ze ook niet door.
    Ze dronk dus wel weer uit de nuby anti lek met siliconen tuit.

Misschien dus een andere beker poberen

3. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

16 okt 2007
    508
    0
    0
    Hardstikke bedankt voor je reactie. Ik heb een avent met harde tuit, en zachte tuit, ook twee tuitbekers van de hema en een oefenbeker van difrax ook drie verschillende bekers van nuby en een rietjes beker daarvan...:(, het maakt niet uit! Het drinken wat in de pakjes zit vind ik niet zo een goed idee, dus dat probeer ik dan maar niet!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

En met een los rietje in een bekertje?
    Hier sabbelt Thirza erg graag op een nat washandje... ;)

5. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Pff moeilijk zeg :( Ik zou wel blijven oefenen en hopelijk gaat het op een gegeven moment wel. Als hij dan wel wat anders uit de fles drinkt kun je toch evengoed wat extra vocht in het flesje geven? Lijkt me wel belangrijk dat hij voldoende vocht binnenkrijgt.

6. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Dante heeft hier ook in eerste instantie drinken gekregen uit de fles. Zo kon hij wennen aan de smaken. Ik zou inderdaad gewoon blijven oefenen met een beker en "for the time beiing" gewoon wat blijven aanbieden met de fles!

Jammer dat alle soorten bekers niet geaccepteerd worden.
    Je hebt trouwens tegenwoordig ook pakjes water bij de AH. Voor de gezonde dorst.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden dat probleem ook. Mijn zoontje dronk alleen uit de fles, en verder niks. Niet uit bekers, rietjes bekers, tuitbekers. Wel uit een pakje, maar dat is allemaal zoet spul..

Rond de 16 maanden merkten we dat hij uit de tuitbeker wel wat kon drinken, maar hij had niet genoeg dorst om door te drinken. Ook nog geprobeerd om alleen 3 flessen melk aan te bieden, en dan voor de rest de tuit. Maar dan dronk hij ook niks meer.
    We hebben toen besloten om de fles de deur uit de doen. Dus alleen nog de tuitbeker aanbieden. Beetje harde methode maar met 16 maanden moet je wat. En eigenlijk ging dat best goed. Hij heeft de 1e dag zo'n 6-8 tuitbekers gehad, en uit de laatsten ook redelijk goed gedronken. In ieder geval meer dan 500cc (ons minimum). Dag 2 dronk hij al beter, en dag 3 was het goed.

Maar dat zou ik eerst nog even afwachten en die andere bekers af en toe proberen.

Deel Deze Pagina