10/15 min na laatste fles huilend wakker worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MinnieJ, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Mijn zoontje die nu bijna 8 maanden is heeft sinds een maand of 2 een heel ander patroon gekregen, ik zit nog steeds te eikelen wanneer ik heb zijn 3e dutje moet laten doen, dit verschilt heel erg.

Maar ook iets heell anders is dat hij na de laatste fles juist nog even op wil zijn, ook al is hij moe en viel hij tijdens de fles in slaap.

Dus dan tijdens het drinken in de donker in zijn kamertje valt hij half in slaap zoals altijd, en dan leg ik hem in zijn bedje en slaapt hij lekker door. Dat ging altijd goed maar tegenwoordig wordt hij na 10/15 min opeens huilend wakker en stopt ook niet. Dan houd ik hem een uurtje bij mij in bed, even dollen en rollen en leg ik hem weer terug en dan gaat het goed..gewoon toch niet moe genoeg? Ik weet het niet...soms is hij dan al wel meer dan 3u op en zou hij moe moeten zijn

2. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Is het misschien mogelijk dat jouw zoontje dat derde slaapje niet meer zo nodig heeft?

Hier slaapt zoontje na het tussendoortje (fruit) rond 11.00 ongeveer 45 minuten. Daarna na de lunch, laatste tijd zo ongeveer een uur of anderhalf uur. Dus dan is hij wakker voor 3 uur voor thee met iets erbij.

Daarna trekt hij het tot zijn slaap tijd, dus tot 19.00!

Maar de ene baby heeft meer slaap nodig als de andere, die van ons is van begin af aan erg wakker. (pffff haha)

Misschien erg voor de hand liggend, maar goed laten boeren, maar dat weet je w.s. wel.

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

maar als jouw baby om 19u gaat slapen wordt hij dan niet enorm vroeg wakker de volgende dag? Hier slaapt hij ook tot 15u ongeveer maar rond etenstijd merk ik wel dat hij moe wordt, lastige is dat hij dus om 18u eet en dan nog niet om 19u trek heeft in een fles...misschien moet ik het hele schema eens omgooien.

In ieder geval snap ik niet waarom ik dit nu elke keer heb, als ik de fles rond 21u geef dat hij dan in slaap valt om vervolgens weer wakker te worden

4. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    's morgens meestal wakker tussen 6.30 - 7.00 (speelt wel even, krijgt zijn pap om 7.00)

Hij eet om 17.00 en om 18.30 begint het naar bed breng ritueel.

17.00 is hij duidelijk aan zijn maaltijd toe, maar lukt het ons nooit om gekookt te hebben, dus een van ons geeft potje en de ander kookt voor ons. Daar baal ik wel eens van, hij mag inmiddels best met ons mee eten, maar het lukt ons meestal niet....

Zal je even ons schema opschrijven, al moet je gewoon goed naar je eigen kindje kijken hoor, die van ons heeft zoals ik al zei overdag niet veel slaap nodig.

7.00 pap
    (een enkele keer pakt hij na de pap nog een klein slaapje, max 20 minuten)
    11.00 fruit
    slapen
    12.00 Brood
    13.00 fles
    Slapen
    15.00 thee/sap met iets te knabbelen
    17.00 warme maaltijd
    19.00 naar bed.

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

de laatste dagen valt hij wel weer meteen in slaap na de laatste fles, aparte wezentjes zeg, ik heb echt niks anders gedaan. Ik probeer hem zoveel mogelijk rust en regelmaat te bieden maar elke 2 a 3 dagen wil hij alles weer anders

Deel Deze Pagina