Schiedamse mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door charan, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Bij ons komt er ook geen tweede hoor maar gewoon omdat we niet meer willen..ruimte zat maar wij zijn compleet!

Zal zo mijn ervaring neerzettrn als ik op de laptop zit.

2. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    @ charan, nee kan me goed voorstellen dat je dat niet nog een keer wilt meemaken!!

Ik heb in het begin wel moeite gehad met een band voelen met mijn dochter. Ik ben om half negen 's avonds bevallen, heb haar toen een paar seconden in de couveuse gezien toe ze werd langsgereden en daarna pas de andere ochtend om elf uur en op dat moment had ik daar niet eens zo'n moeite mee... Nee voelde me in het begin absoluut geen moeder... Pas toen ze mee naar huis mocht ben ik echt een super band gaan opbouwen!

3. Angela2009

Ben in het oude ziekenhuis bevallen in Vld en heb allemaal positieve ervaringen maar komt ook misschien omdat ik er maar een paar uurtjes ben geweest en al snel weer thuis was.

Ik kwam om 3 uur 's nachts aan in het ziekenhuis en om half 4 kwam de vk en toen had ik gelukkig al 6 cm ontsluiting en mocht ik blijven. Had een hele leuke verpleegster op dat moment die toevallig bij mij op de zaak een huis had gekocht dus daar herkende ik haar van dus dat werd gewoon een leuk praatje en was heel gezellig. Mijn moeder kwam ook vrij snel erna want mijn vriend had haar gebeld want ik wilde dat mijn moeder erbij zou zijn. Maar het ging allemaal best vlot en het was nog steeds gezellig al had ik wel pijn van de weeen maar het was een relax sfeertje zeg maar. Had al snel volledige ontsluiting maar het persen duurde 1,5 uur. Maar toen die kleine er bijna uitkwam was het eigenlijk wisseling van de wacht voor de verpleegsters maar die verpleegster is erbij gebleven tot hij geboren was. Dus dat kon ik wel waarderen niet dat er het laatste half uurtje ineens iemand anders bijkwam. Toen was mijn zoontje om 7.28 uur geboren en ik was om 11 uur 's ochtends alweer thuis met mijn zoontje. Dus vanaf 3 uur 's nachts tot 11 uur 's ochtends ben ik in het zh geweest en verder dus niet. Heb gelijk mogen douchen, ze hebben me nog een boterham gegeven en als ik had geplast mocht ik naar huis.

Misschien omdat ik er maar een paar uur was in totaal dat ik er niks negatiefs van kon meekrijgen.

4. charan

charan Actief lid

31 jan 2008
    237
    18
    18
    schiedam
    Moet zeggen dat ik de verlosafdeling dus wel goed vond,maar de kraamafdeling dus echt niet.Ik heb er van woensdag tot zaterdag gelegen en mijn zoon van woensdag tot maandag.Ik was van plan om thuis te bevallen,maar omdat de verloskundige niet kon voelen hoe hij lag toch maar naar het ziekenhuis en daar bleek dat hij in stuit lag en toen werd het een spoedkeizersnede.De verloskundige is wel gebleven tot ik weer terug was op de kamer.Dat vond ik wel erg fijn.
    Waren jullie ook allemaal onder controle bij aleida?Ik had kirsten tijdens de bevalling,dat was echt een lief mens.

5. Angela2009

@Romy, lijkt me echt een moeilijke tijd geweest als je niet zomaar zwanger kan raken, ik vond het elke maand al frustrerend als ik ongesteld werd en ik was met 6 maanden al zwanger.

@Charan, jeetje meis schrik een beetje van je bevallingsverhaal en ervaring met het zh, ik herken dat helemaal niet.
    En lijkt me vreselijk om pnd te hebben, het idee dat je je eigen kindje wel wat zou aan kunnen doen lijkt me zo dubbel gevoel als moeder zijnde. Gelukkig gaat het nu beter met je!
    Kan me heel goed voorstellen dat je dat niet nog een keer mee wilt maken en jullie hebben een gezonde zoon en dat is het belangrijkste.

Ik ben net als charan ook geen babymama en moet ook eerlijk zeggen dat het moederschap me zwaarder is gevallen dan ik ooit had gedacht. Nu is mijn zoontje een wereldslaper want hij sliep met 3 weken al door en hij wordt nooit maar dan echt nooit 's nachts wakker. Dus daar heb ik niks over te klagen maar gewoon het idee van 2 kinderen dat trek ik gewoon niet. Mijn zoontje is erg aanwezig en een duidelijke peuterpuber en ik heb niet altijd heel veel geduld.
    En ik ben iemand die heel erg van haar ' eigen ding' houdt, lekker regelmatig op stap, lekker happie eten met vriendinnen, gaan en staan waar ik wil en met 1 kindje is dat gewoon nog goed te doen.
    En wij willen nog zoveel...we wonen in een groot huis, hebben 2 auto's, gaan lekker op vakantie en kunnen alles kopen wat we willen. Mijn vriend wil weer een motor en die wil dit en dat en ja dat willen we eerlijk gezegd niet opgeven voor een 2e. Misschien egoistisch maar zo zie ik het gewoon.
    Ik ben gewoon geen moeder waar haar hele dag om de kinderen draait, flesje hier, luier daar, voetballes hier, balletles daar.

Kijk ik ben nog maar 26 dus je weet het nooit maar op dit moment zeg ik voor 100% er komt geen 2e.

6. Angela2009

@Charan, nee ik liep bij de Luiermand in Vlaardingen.

7. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik was wel onder controle bij Aleida, ze zijn uiteindelijke dan niet bij de bevalling geweest maar ben wel heel blij met ze geweest!
    Als zij niet zo alert waren geweest had het voor ons beide heel anders kunnen aflopen....

8. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    @Angela het is niet echt een moeilijke tijd geweest gelukkig. Tuurlijk is het vervelend als je na 1,5 jaar nog niet zwanger bent maar ik en mijn man zijn allebei erg nuchter gelukkig.
    Toen wij eenmaal wisten wat er mankeerde is alles heel snel gegaan. In September zijn we voor het eerst naar het zioekenhuis gegaan en eind Februari was ik zwanger!!

Ik heb tot 7 maanden bij Aleida gelopen en daarna onder controle in het ziekenhuis en ik was blij dat ik niet meer naar aleida hoefde.
    Ben echt niet te spreken over hun. Heel veel kleine maar rare dingen meegemaakt.

Vandaag verjaardag in Belgie dus ga zo ff klaarmaken.
    Fijne dag allemaal vandaag.

Liefs

9. charan

charan Actief lid

31 jan 2008
    237
    18
    18
    schiedam
    Hier hebben ze bijna allemaal van aleida gezegd dat hij goed ingedaald lag.Later in het ziekenhuis bleek hij dus in stuit te liggen.Ze hadden hem ook geschat op 8 of 9 pond.Hij was maar 6 pond toen hij geboren werd.
    Mijn schoonzusje had 2 weken geleden bij aleida een stagiare die tegen haar zei:Als de weeen nou beginnen moet je naar het ziekenhuis dan krijg je een baby.Nee wat denk je dan dat ze een nest jonge hondjes krijgt hihihi.Verder was ik wel positief over aleida.

10. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hahaha lekker bijdehand zeg.....
    Alsof je schoonzus uit een ei komt. hihi

11. Angela2009

@ Romy, ooh fijn dat jullie het niet als een vervelende periode hebben gezien. Ik ben zelf ook nuchter maar ik weet wel als je graag zwanger wilt worden dat als het langer duurt het stiekem toch vervelend kan zijn. (had ik wel tenminste)
    Maar dan is het idd vlot gegaan vanaf het moment dat jullie naar het zkh waren gegaan. :D

Veel plezier in Belgie vandaag.

Nee ik ben bij de Luiermand gegaan ten eerste omdat ik Vlaardingen werk dus dat was voor mij heel dichtbij om tijdens mijn werk naar de vk te gaan en aangezien ik verder niks met Schiedam heb was het voor mij een logische keuze om in Vld naar de vk te gaan. haha!
    Ik was super tevreden hoe het daar allemaal verliep en een hoop meiden uit Schiedam gingen ook daar naar de vk.

Ja mevrouw u bevalt van een nestje hondjes...whahah!! Ja best wel dom om te zeggen en dan komt er een baby...lekker serieus neem je zo'n vk dan

12. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    `haha lekker opmerking van die stagiaire!

Ik ga ook al weer afsluiten voor vandaag, we gaan onverwachts een dagje naar de efteling! Helemaal zin in!

Fijne dag allemaal!

13. Angela2009

Veel plezier in de Efteling.

Ik heb een lekker rustig dagje, vriendlief is nog aan het werk en die gaat vanmiddag met de kleine man naar de kapper. Een vriend van ons heeft een eigen zaak en daar gaan ze naartoe. Mijn nichtje komt straks even mijn haar verven want het is echt nodig!!

Fijne dag allemaal

14. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    ik heb dat ook gehad met een stagiaire bij aleida
    ik was op een woensdag bij ze geweest en het was al een beetje aan het rommelen en toen bleek ik 2 cm te hebben dus een van de dames heeft mij gestript.
    eind van de middag belde ik want het was begonnen en ik moest dan gelijk bellen omdat mijn dochter binnen anderhalf uur kwam. en tygo dus nog sneller kon komen. toen kwam de vk met de stagiaire en wij naar boven zij voelen nee hoor mevrouw uw baarmoedermond ligt nog naar achteren dus het zijn geen weeen ik zou een paracetamol nemen en even onde rde douche gaan dan gaat het wel over. ik stond helemaal perplex. in de avond kon ik mooi weer terug want het was wel degelijk begonnen

15. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Zo, dames ff een meldplicht. Vrijdag om 18.29 uur is onze zoon Y.estin geboren. Hij woog 2675gram en was 48cm. Helaas is het niet zo soepel gegaan als ik had gehoopt, dus we liggen nog in het Vlietland. Als het goed is mogen we straks naar huis . Voorlopig even tot hier.

16. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Mooie naam heeft hij gekregen!

Ik hoop dat jullie zo lekker naar huis mogen en dan gaan genieten van de kraamtijd!

17. charan

charan Actief lid

31 jan 2008
    237
    18
    18
    schiedam
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.Hele leuke naam.
    Hopelijk mag je straks lekker naar huis en kan het genieten beginnen.

18. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    He....GEFELICITEERD!!!!!!!!
    Zeker een mooie naam.
    Jammer dat het niet zo gegaan is als je gehoopt had maar gelukkig hij is er en alles is goed.
    Hopen dat je straks naar huis mag en dan kan het genieten gaan beginnen.
    Doe lekker relax en laat alles lekker op je af komen en vooral niet vergeten te genieten!!!!!

Veel liefs

19. Angela2009

Gefeliciteerd met jullie mannetje doe rustig aan en geniet lekker van hem. Hoop dat jullie snel naar huis mogen!

20. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    gefeliciteerd met jullie manneke. geniet ervan.

Deel Deze Pagina