wanneer konden julie baby's zitten en kruipen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moona1, 9 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    ben erg benieuwd :p :p :p

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris kan erg goed rechtop zitten als je haar zo neerzet; ze kan dan ook echt een uur lekker zitten spelen. Ze kan zelf nog niet van lig naar zit...Ook tijgert ze nog niet echt; ze schuift wel achteruit en kan draaien, maar verder niet. Soms maak ik me er zorgen over omdat ik denk dat ze te langzaam is...maar aan de andere kant is ze met andere dingen weer snel; ze zegt een paar woordjes, heeft een hele goede fijne motoriek, drinkt uit een beker enz. Is echt iets voor moeders om zich soms zorgen te maken, of niet?

3. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Kruipen deed hij met zes maanden.
    Zitten met 5 dacht ik ongeveer.

4. Luna doet nog nix! haha
    Ja zitten, als je dr weg zet.
    En verder vind ze t allemaal wel best!
    Als ik dr op de grond opdr buik leg om zo te stimuleren voor t kruipen legt ze dr hoofd er bij op de grond en gaat lekker liggen!

5. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    mijn zoontje kan nog niet zelf zitten, maar zit wel goed stevig in kinderstoel en op schoot.

Wat ik gisteren wel zag is dat hij aan het proberen is te kruipen met 1 been haha erg leuk!

6. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    zitten als ik haar zelf neerzetten met 5 maand.
    kruipen en zelf van buik/kruip naar zit met 10 maand.(ze kon trouwens al wel wat eerder buikschuiven maar dat tel ik niet mee)

7. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    hahaha ja dina doet ook nog niet zelf zitten,ze draait nu wel een beetje op haar buik en rollen doet ze ook prima maar verder is ze gewoon te lui en te nieuwsgierig om iets te ondernemen.
    ze drinkt inderdaad ook al goed uit een beker.

8. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    mijn zoontje kruipt ook nog niet. en alleen zitten gaat ook nog niet.
    ik vraag me af waar de kindjes leren kruipen in de box ofzo? ik zet m zoontje niet graag (op een kleedje) op de grond want wij hebben hard zeil en als hij op de buik ligt draait hij vaak snel om naar zijn rug en dan stoot hij zijn hoofd zo hard.

9. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    hey moona1 onze kindjes schelen net 1 dag :)

10. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    mizzy juist vaak doen.... ze leren dan wel hun hoofd okhoog te tillen!

mijn dochter was ook niet zo snel in de ontwikkeling en kreeg als advies om haar idd op een kleedje te leggen op de buik. Dan 1 speeltje in de hand en wat meerdere speeltjes wat verder weg zodat ze er echt moeite voor moest doen.

11. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Met 8 maanden 1 week en 5 dagen ging ze zelf zitten en kruipen op haar knieën (in 1 dag zitten kruipen en staan). Met 5 maanden kon ze zitten als je haar neerzette

12. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    oo wat leuk ze schelen inderdaad maar 1 dagje,hahahha ben benieuwd naar veel dingen.

bijv.
    kan die van jou zich ook zo moeilijk vermaken
    en is tie ook zo nieuwsgierig hahahhaa

13. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    hahah ik ben ook benieuwd naar veel dingen ;)

- mijn zoon kan zich wel goed zelf vermaken
    - en hij is heeel erg nieuwsgierig elk klein geluidje wil hij echt ontdekken waar het vandaan komt. en hij observeert heel erg!

en de jouwne he?
    hoeveel slaapjes doet hij/zij per dag?
    en wat eet hij/zij zoal per dag?

14. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Tayo kon met ongeveer 6 maanden zitten en teigeren met 8 maanden, het echtte kruipen deed hij met 9 maanden en staan ook met 9 maanden.

Ik denk dat hij best snel is.
    Alleen met andere dingen is hij weer langzamer, zoals zwaaien bv dat doet hij nog niet, liedjes luisteren vind hij ook helemaal niets.
    Hij heeft het zo druk met staan, kruipen en proberen wat stapjes te maken dat hij bijna geen oog heeft voor andere dingen, hij kan ook echt heel lang alleen spelen.

15. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Mijn dochtertje heeft vanaf het begin zo weinig overdag geslapen,
    ze doet nu nog 3 keer een slaapje van een half uur tot uur overdag en s ávonds om 7 uur naar bed tot s ochtends 6 of 7 uur.

Momenteel is het een drama met slapen,ze slaapt moeilijker in en wordt opeens ook s nachts wakker en is ze niet meer moe of heeft ze honger.
    soms wil ze haar speen ook weer hebben.

Met eten geef ik 200ml fles om 7 uur
    10.00 fruit en water
    13.00 fles 200ml
    tussendoor een beetje brood of liga
    17.00 grote pot groenten en toetje
    19.00 fles melk.

en hoe is het bij jou,leuk zeg hahah

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Hier begon het al met 3 maanden zelf proberen te zitten (met behulp van zijkant ledikantje) ik geloof met 4 maanden kon ie het alleen (moest even CB boekjes erbij zoeken, dat soort dingen vergeet je echt snel) niet lang erna kwam kruipen en met 5-6 maanden begon hij zich op te trekken en liep ie overal langs (banken, stoelen, aan het handje e.d.) maar heeft nog wel heel lang geduurd voordat ie los liep (hij vond het wel fijn hij naam gewoon zijn kleine stoeltje mee als ie ergens heen wilde haha) pas met 12 maanden ergens helemaal los (en dan heb ik het niet over 3-5 stappen dat deed ie allang) maar echt heel de kamer door bij wijze van spreken..

17. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Inge kon met een maand of 7 blijven zitten als je haar neer zette of in de kinderstoel. Ook gaat ze altijd rechop zitten in de wipper. Maar ze kan nog steeds niet uit zich zelf zitten. En als ze op de grond zit moet je niet achter haar gaan staan want dan viel ze achter over omdat ze je wil zien :D.
    Achteruit buikschuiven kon ze ook vanaf die tijd ongeveer. Met een maand of acht ging ze ook vooruit en nu kruipt ze heel de kamer door en probeert zich aan vensterbanken en zo op te trekken. En kan ze een paar stapjes zetten als ik haar vasthoud aan haar handjes.

18. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    met 6,5 maand tijgeren en bleef hij zitten als je hem wegzette. met 8.5 maand ging hij op dezelfde dag zelf zitten en staan. een paar dagen later ging hij kruipen en langs de tafel lopen.

groetjes, Miranda

19. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    mijn zontje sliep vanaf het begin ook heel slecht. toen zijn we gaan inbakeren.
    hij doet nu ook 3 slaapjes overdag de 1ste 1 uur de 2de slaapje ong. 1-1,5 uur en de 3de 3 kwartier
    hij gaat om 20.00 naar bed tot volgende dag 8-8.30

wat jammer dat het nu even een drama met slapen is. ik heb wel gelezen dat ze rond 8 maanden gaan dromen enzo en veel dingen van de dag moeten verwerken vandaar dat moeiliker slapen. hier nog geen last van maar dat komt denk ik nog wel.

verder eet JJ nog geen stukjes het lukt hem nog niet het is iedere keer overgeven als hij stukjes(brood bijv.) krijgt. en jou dochtertje dan? eet ze al stukjes?

verdr krijgt JJ
    8.30 - 200 ml melk ( hij drinkt niet alles van de rest maak ik pap)
    11.30 100 ml melk en 100 ml pap
    14.30- 100 ml melk en potje fruit
    18.15 potje groente/vlees en 125 ml yoghurt
    20.00 naar bed.

hoe lang en zwaar is je dochtertje? die moeders willen ook altijd vergelijken he? hahah ;)

20. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    kruipen: 5,5 maand
    zitten: 9 maand

Deel Deze Pagina