schiet mij maar lek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door krumfrum, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.261
    4.492
    113
    Wauw dat zou ik eens naar je huisarts gaan hoor, want die van mij is prima in staat om via hun buik te voelen of er een verstopping in de darmen aanwezig is. Kan heel goed wezen dat er wel wat zit en dat ze het zogenoemde overloopdiaree heeft. (had mijn dochter ook en de lactulose heeft heel goed geholpen).

Wat betreft de bijvoeding, ik zie niet in waarom de fv (en ik ben een fv moeder) beter zou zijn dan bv met een dieet.
    Ik zou voor nu even lekker stoppen en dan over 2 weken 1 ding kiezen en dat introduceren. Mij is toen geadviseert door het cb om met alleen pure aardappel te beginnen omdat dit hypoallergeen zou zijn. Dan moet je het product 3 dagen achter elkaar blijven geven om een reactie te kunnen lezen.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.261
    4.492
    113
    [QUOTE Ook lactulosesiroop. Is een en al suiker trouwens ook nog eens, waarvan je helemaal niet wilt dat je kind dat zoveel binnenkrijgt ][/QUOTE]

DAt is vreemd want in de bijsluiter staat

Deze stroop bevat vrijwel geen suikers en mag overeenkomstig de gebruiksaanwijzing ook door suikerpatiënten gebruikt worden. Ondanks de zoeten smaak bevat deze stroop weinig calorieën)

3. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Aller eerst respect hoor! wat goed dat je toch nog bv wilt blijven geven. Lijkt me erg zwaar. Geef ook bv maar weet niet of ik het zou kunnen hoor.

Moeilijk al die adviezen, kan me voorstellen dat je in de war bent ervan. Ik zou denk ik ook naar een andere ka gaan. Zoals ik lees zitten jullie niet op 1 lijn. Dat kan natuurlijk en jij hebt al het recht om naar een ander te gaan die jou wel begrijpt. Wat betreft de BV moet je doen wat voor jou goed voelt. Want een gelukkig moeder is het belangrijkste voor je kindje. Verder geen adviezen. Maar wilde je wel even succes wensen. Hopelijk voelt je meisje zich snel beter !!!

4. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    bedankt meiden voor alle reacties. morgen afspraak gemaakt met de huisarts (in tranen gebeld met de ass. dat ik het echt niet meer wist en kon gelijk komen, maar gekozenvoor morgen zodat mijn man mee kan). ben benieuwd wat hij te melden heeft...

kan ik hem meteen vertellen dat ondanks zijn bedenkingen j wel degelijk koemelkallergie heeft ondanks dat ze borstvoeding krijgt.

meiden echt waar, jullie weten niet half hoe fijn het is jullie reacties te lezen. gewoon het gevoel dat er mee gedacht wordt is erg veel waard merk ik.

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Sterkte meid, en hopelijk kan de huisarts wat voor jou en je kleintje wat betekenen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Uit de bijsluiter:
    Belangrijke informatie over enkele bestanddelen van Lactulose Actavis
    Lactulose Actavis bevat galactose, lactose en fructose (soorten suiker). Als uw arts u heeft verteld dat u
    bepaalde suikers niet verdraagt, neem dan contact met hem op voordat u dit geneesmiddel gaat
    gebruiken.

7. raspberry

Nee, is niet hetzelfde, maar dit zou ook genoeg moeten zijn dan.
    Je zegt ook dat je een darmflorapoeder gebruikt, dat zal dan wel probiotica zijn denk ik. Die bevatten meestal koemelk, dus als je een koemelkvrije wilt, moet je even eentje van solgar bestellen. Via hun website kun je contact krijgen met de klantenservice, die jou kan vertellen welke je dan moet hebben. bestellen kan via Vitaminstore.nl koop online uw vitamines, sportvoeding en afslankers (HUN klantenservice niet bellen met die vraag, zij wisten het destijds toen ik belde niet.... ;)).

Succes!

8. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat het zo gaat.Serieus genomen worden is zo belangrijk! En bv is echt de beste keuze,volgens mij ben je daar zelf ook wel zeker van.

Even het bericht van rozemarijke kopieren:Uit de bijsluiter:
    Belangrijke informatie over enkele bestanddelen van Lactulose Actavis
    Lactulose Actavis bevat galactose, lactose en fructose (soorten suiker). Als uw arts u heeft verteld dat u
    bepaalde suikers niet verdraagt, neem dan contact met hem op voordat u dit geneesmiddel gaat
    gebruiken.

Lactose echt niet geven bij koemelkallergie!! Het zal ongetwijfeld minimaal zijn,maar bij heftige allergie reden genoeg om voor ellende te zorgen.

Ik wens je veel succes bij de huisarts,hoop dat je daar met een goed gevoel weg gaat.
    Ons mannetje is nu bijna 7 maanden,heeft ook allergieen.Ik ben sinds hij 7 weken oud was op streng hypo allergeen dieet (onder begeleiding van een dietiste).

Als je het fijn vind om er verder over te kletsen mag je me altijd pb`en ;)

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Orthiflor start is koemelk en sojavrij.

Lactulose vind ik ook een erg raar advies. Wat je schrijft over haar ontlasting lijkt me niet erg raar. Hier is het waterdun en okergeel maar wat dikker en stukjes erin is ook normaal. Groen komt vaak door krampjes of reactie/allergie.

Ik hoop dat de huisarts wat voor jullie kan betekenen.

Ik vind die kinderarts maar rare adviezen geven. Hier veel gehad aan de adviezen van Stefan.
    Hier kwam met de bijvoeding (vanaf 6 maanden) alleen reactie op peer. Na haar 1e verjaardag kon ze daar wel tegen. Om de 3 maand ofzo heb ik geprobeerd yoghurt en soja geprobeerd. Met 14 maanden kon ze daar tegen via de borstvoeding. Vanaf 2 jaar zelf tegen soja en nu reageert ze niet meer op kleine beetjes melkproducten en proberen we langzaam yoghurt wat op te bouwen in de hoop dat het goed blijft gaan.

10. raspberry

Wat bumbaa zegt is waar! Had er even helemaal niet aan gedacht, maar de meeste lactose, (melksuiker), is onvoldoende 'schoongemaakt' en dan hangt er dus allerlei melkeiwit aan en dan heb je met een KMA echt een behoorlijk groot probleem.... :( Thirza krijgt hier ook niks met lactose/melksuiker, omdat we gewoon niet weten of het zuivere melksuiker is, (die ze in principe wel zou moeten kunnen verdragen), of dat er dus toch melkeiwitten aan zitten....

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    waarom in godsnaam advies geven over stoppen met de bv?
    Omdat een fles zo makkelijk is??? Terwijl je met hulp heel goed bv kan geven en het zelfs minder belastend is op haar lijfje en ze de goede stoffen nog altijd binnen krijgen.
    Tuurlijk als het niet anders kan oke maar met hulp kun je zelf heel veel doen.
    Ik zou eerder eens stoppen met de bijvoeding (die geadviseerd word vanaf 6 mnd ivm de darmen) want ze kan er blijkbaar helemaal mog niet tegen.
    Waarom dan door gaan als het niet goed gaat?

Ik zou een andere arts zoeken of een ander cb.
    Las al dat er geprikt is op allergieen en ga niet verder accoord zonder testen.
    Je hoeft het niet bij de ka te laten he je kunt ook naar je eigen huisarts en een second opinion vragen.
    De ka kan zoveel zeggen en niet willen maar jij bent de moeder en moet op der strepen gaan staan.

12. PippiMax

PippiMax Actief lid

15 mrt 2011
    153
    0
    16
    Ik zou ook overstappen op een andere kinderarts. En er met een diëtiste aan werken hoe en waar je kindje op reageert, zodat je bv kunt blijven geven juist nu is dat zo belangrijk. Omdat de bijvoeding niet zo goed gaat kun je volop bv blijven geven. Met fv heb je een limiet!!

Mijn dochter heeft met de bv nooit ergens op gereageerd maar als ze zelf ei eet spuugt ze alles tot er niks meer in zit eruit. Gelukkig na 3x achter gekomen. Sindsdien geen ei meer en dus ook geen gespuug. Maar ik heb het zelf wel altijd gegeten en heb 9 maanden bv gegeven en ze heeft nooit een reactie gegeven.

Heel veel sterkte! Het is een hele zoektocht maar met de juiste begeleiding komt het absoluut goed en kun je je kindje nog heerlijk aan de borst hebben.

13. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    hebben doorverwijzing gekregen voor andere kinderarts (zelfde ziekenhuis). was duidelijk en helder gesprek. ha had meer de visie van de dietist en had ook echt zoiets, lekker zelf blijven voeden als het voor jou en j goed gaat, bijvoeden ff laten zitten. bij de nieuwe ka laten uitzoeken of de darmproblemen vd allergie komen (en dan evt verwijzing vragen naar allergiepoli) of dat er al darmproblemen waren waardoor de allergie gekomen is. hij vond sommige dingen ook vreemd van deze ka, maar kan daar geen oordeel over vellen omat hij niet alles kent en ook niet erbij was tijdens de gesprekken.
    al met al goed gesprek en voel me ook stuk sterker in mijn schoenen staan door te zeggen ik blijf bv geven met dieet voor mezelf en bijvoeden laten we nog eventjes achterwege.

bedankt voor iedereens reactie !!! ben er echt blij mee, dat meedenken van jullie.

14. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    nu maar hopen dat we snel afspraak krijgen bij de nieuwe kinderarts. want meisje slaapt met de dag minder.....wat haar groei ook niet bevorderd.

15. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    kan pas over een maand terecht. ass vond het maar raar en wilde dat de afspraak die stond bleef staan bij de huidige ka en daarna dat we naar de nieuwe ka gingen.

16. Koon

Koon Niet meer actief

Dat duurt veel te lang! Terug bellen en de situatie nogmaals(eventueel wat overdreven) uitleggen.
    Je bent niet voor niets overgestapt naar een andere KA. Goede keuze trouwens. Hopelijk hebben jullie meer duidelijkheid.

17. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mss kan je vragen of de huisarts een afspraak wil maken,dan gaat het meestal veel sneller ;)

Wens je heel veel succes,het gaat vast goedkomen! Vind het super dat je bv blijft geven,petje af!
    Mss gaat het beter met je meisje nu de bijvoeding stopt?

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    gewoon via zorgverzekering ander zh zoeken!!!!!
    veel succes!!!

19. raspberry

Daar heeft een assistente helemaal geen donder over te zeggen! Je hebt een doorverwijzing voor een second opinion gekregen en dus moet ze je gewoon zo snel als mogelijk is inplannen bij een andere KA. Weer bellen dus en de afspraak laten vervroegen.

Of je kunt een ander ziekenhuis bellen: je hebt een verwijzing en daarmee kun je gewoon kiezen naar welk ziekenhuis je wilt.

20. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    verwijzing is specifiek voor deze nieuwe kinderarts. zal morgen eens bellen of het niet eerder kan.

Deel Deze Pagina