Niet in de reiswieg willen. Wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dexie, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Mijn kindje wil sinds 3 weken niet meer in de reiswieg, waarschijnlijk omdat hij niet kan zien want haal ik hem eruit dan is het goed ook de maxi cosi is geen probleem. In de reiswieg begint hij van het begin tot het eind te krijsen wat mij dus weerhoud om lekker met hem de deur uti te gaan wat ik wel heel graag wil. Hij is zondag 3 maanden en denk erover om hem dan in de wandelwagen te leggen op de ligstand. Op de laagste stand steunt hij op zijn rug en niet op zijn heupen.

Maar twijfel toch nog een beetje. Hebben jullie hier ervaring mee en kunnen jullie mij tips geven? Ook speeltjes aan de wieg is geen optie en de kap naar beneden werkt een paar minuten als ik geluk heb.

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    heb ik ook gedaan hoor! wat een uitvinding!
    of in maxi cosi of kan die bij jou niet er op?
    anders wat onder beentjes in buggystand verdeeld t ook btr als je daar over in zit

3. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Heel herkenbaar.

Hier toen ook zo opgelost met de ligstand van de kinderwagen!
    Het is nu echt een feestje om weg te gaan voor iedereen!

Succes

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Misschien een draagdoek of draagzak? Kan hij ook alles zien.

5. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Wij zijn ook snel met de wandelinzet begonnen. Gewoon ligstand geen probleem en sliep er ook goed in. Draagzak doen we hier voor korte stukjes vindt ze super leuk maar kan ze niet slapen.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    En als je die kap omlaag doet ?
    Mijn kleine vindt het soms ook niet leuk in de bak en als die kap naar beneden is. Is het prima ! Maar ze zit nu wel in de gewone wagen en daar zit ze helemaal trots in (bijna 6 mnd)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kussen onder het matras zodat hij toch ligt en wel kan rondkijken. Of in de draagdoek. Ik vind 3 maanden echt veel te vroeg voor de wandelwageninzet, zeker nu met de winter!

8. Delta

Delta Niet meer actief

hier ook een meisje dat de kinderwagenbak vreselijk vind. ze wil alles zien! dus wat doe je, als ze heel hard krijst terwijl je lekker in de stad even loopt, juist, eruit halen! we hebben nu een bondolino, daar gaat ze altijd in mee, en slaapt van begin tot eind!

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier hebben we niet dat probleem maar wel het probleem dat hij er al bijna te groot voor wordt. We moeten binnenkort dus wel over. Ik denk persoonlijk dat het geen kwaad kan op de ligstand. Ik kan hem er niet dubbel in vouwen en jij kan hem niet laten krijse dus dan is het niet anders toch?

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn oudste deed precies hetzelfde en die heb ik met precies drie maanden in de wandelwagen geparkeerd.
    Mijn jongste heeft er bijna nooit ingelegen. Gillen, brullen, blèren.
    Dat is een draagdoek geworden. Hij is nu dik vier maanden en zit nu pas net zo stevig als mijn oudste met drie maanden dus heel zelden mag hij eventjes in ligstand op het achterste zitje van de duowagen. Meestal draag ik hem nog.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Oei dit is hier echt heel anders. Dochter (7 maanden) ligt nog altijd in de reiswieg, zowel als we gaan wandelen als in de auto.

Binnenkort wordt ze er echt te groot voor, maar ik denk dat ze het zal missen.

Wat anderen al hebben gegeven als tip: draagdoek. Lekker warm in dit weer en ik zou een zitje nu nog echt niet doen.

12. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Met 2,5 maand heb ik m'n zoontje ook in de wandelinzet gedaan. Uiteraard in de ligstand. Hij wilde kijken. Nadeel is wel dat deze veel wind vangt.. Maar dat kan je dat oplossen door de regenkap erover te doen.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Tijdens autorijden in reiswieg ?

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Daar zijn speciale, goedgekeurde en veilige, reiswiegen voor.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Dat wist ik niet, lijkt me super handig.

16. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik had precies hetzelfde probleem met mijn zoontje.
    Denk dat ik in totaal 3 keer ben wezen wandelen terwijl hij in de kinderwagenbak lag.
    Net wat je schrijft de hele weg aan het krijsen.
    Wij gaan altijd met de maxicosi op pad.
    Hij kan lekker rond kijken en valt er ook lekker en makkelijk in slaap in.
    Dus dat is mijn tip, gewoon de maxicosi gebruiken :)

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Onze jongeman heeft ook een paar weken gekrijst in de wagenbak, uiteindelijk was dat op een goede dag opeens over ;)

Hij is nu over anderhalve week 5 maanden, maar hij is vandaag, tot mijn verdriet ;) overgegaan in de wandelwageninzet. Hij zit klem in de bak. Hij is erg lang en de Mutsy bak erg klein en ondiep. Hij draait al op zijn buik en wilde dat ook in de bak doen, ik zag telkens beentjes boven de rand heen hangen (op zijn zij gedraait, lag te wachten tot we klaar waren voor vertrek om te gaan wandelen)...vind het te link.

De inzet staat nu plat en ik moet zeggen het misstaat niets. Hij is groot en zelf vond hij het wel heel erg spannend. Grote ogen.

Ik heb hem lekker in een voetenzak, zijn n ieuwe winterjas aan..straks bij vorst een wikkeldeken in de zak, en een regenhoes tegen wind en regen...moet goed komen..

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Probleem is alleen dat de maxi cosi weer niet goed is. Mogen ze maar max 2 uur in liggen....

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oh en ik zweer ook bij de bondolino. Maar ik heb erge BI en vind het fijn om zelf achter de wagen te lopen, soort van houvast.

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik hebnook een mutsy. Die bak is ongeveer 74 cm lang en onze kleineis nu al 67 cm. Hij kan er dus niet lang meer in (is nu al krap) baal er wel van want t is zo lekker warm voor de winter!

Deel Deze Pagina