Nou, zo ben ik het ook niet helemaal met je eens. Waarschijnlijk rende hij weg van de politie omdat hij daar onterecht was. Maar dat kan de politie op dat moment niet beoordelen en is dus geen vrijbrief om te schieten. Het blijft gewoon triest voor alle partijen. En zoals met zoveel zaken is het moeilijk om er over te oordelen. We zijn er met zn allen niet bij geweest.
Laat het een goede leer zijn voor anderen. Als een politieagent zegt dat je moet blijven staan, hoor je dat te doen. En al die pubers met autoriteitsproblemen nemen het meestal niet zo serieus, zou ik dus maar wel doen. Ik ben blij dat de agent ingreep. Et zijn ook gevallen waar gekozen is om niet te schieten, en daarna een onschuldige ex vriendin de pineut was.
Ik zou zeggen schoenmaker blijf bij je leest. Als je nog nooit een pistool in je handen hebt gehad niet oordelen.
Niet alle reacties gelezen, maar kom op... Het is een situatie waarin je meteen moet handelen, tuurlijk heeft die agent hem niet dood willen schieten!! En tuurlijk worden ze opgeleid, maar de kans dat ze tijdens hun werk moeten schieten is klein! Ik vind dat sommige wel heel makkelijk oordelen. Iedereen maakt " fouten" en helaas is er bij dit beroep meer risico. Makkelijk oordelen zo. Zeker erg voor die jongen, maar ook voor de agent in kwestie. Ze doen het zo ook nooit goed....
Mijn eerste reactie: Terecht! Als je er van verdacht wordt een vuurwapen op zak te hebben, de politie komt op je af....je rent weg, ben je toch wel verdacht bezig. Maar als de politie halt roept en diegene weigert...tja....hij schijnt dan wat te pakken uit zijn jaszak en de agent schiet. REN DAN OOK NIET WEG! Je moet gewoon respect hebben voor de politie en als die "halt" roept, heb je te stoppen. Ga nu eerst dit topic eens door lezen.
Ik snap ook wel dat er geschoten is maar het feit dat hij in zijn nek is geraakt vind ik wel ernstig, dan klopt er gewoon iets niet. Een extra schietcursus vind ik nogal magertjes wanneer zoiets gebeurd.
Rishi was bekend bij de politie (vuurwapen gevaarlijk) dus dat het was hij of ik verhaal icm hand bij zn broek snap ik wel. En ik weet niet hoe het is om in zo'n sitiatie te moeten schieten maar kan me best indenken dat je al rennend (en misschien zenuwachtig en twijfelachtig bent)je zijn benen niet meer raakt. En vind ook dat daar wel wat mee gedaan moet worden. Maar vind het wel terecht dat er adequaat gehandeld is. paar jaar geleden liep er op de grote marktstraat een of andere debiel met een mes te zwaaien duurde het eeuwen en is die messenzwaaier door een waarschuwingsschot geraakt (kogel ketste af) en toen was er een zee aan kritiek dat er maar afgewacht werd..
Naja, blijf er bij dat je te luisteren hebt naar de politie en als je dat niet doet, moet leren leven met de consequenties. Ik had er vroeger, in het uitgangsleven, ook een beetje moeite mee om te luisteren naar een oud-klasgenootje. En nu moest ik dat, omdat hij bij de politie zat. Maar ja....je hebt het gewoon te doen PUNT. Onze "engeltjes" de hand boven het hoofd houden, daar schieten ze niks mee op. Respect bij brengen voor oa de politie wel.
Ja, politie hoeft niet vaak te schieten maar aangezien dit soort incidenten niet voor het eerst zijn,moet er toch een lampje ondertussen daar gaan branden? Ik moet straks me om de 2 jaar opnieuw BIG registeren voor mijn voorbehouden handelingen op verpleegtechnische handelingen. Is dit ook bij de poltitie? Krijgen hun om de 2 jaar een verplichte schietcursus? Krijgen hun een cursus met name wat te doen bij dit soort situaties? Er word zo gauw gezegd het was hij of ik, terwijl het in onze ogen ook anders kan. Denken wij/ik nou te simpel erover? Of moeten agenten hier toch meer in getraind worden? Want als ik kijk naar de toekomst gaat dit echt wel vaker gebeuren dat agenten daders moeten vragen om te stoppen, of een waarschuwingschot lossen of daadwerkelijk gericht moeten gaan schieten.