Ja, maar wat wil je dan? Is het volgens jou dan een optie om iedereen daar te laten verrekken, zodat het probleem niet wordt verspreid? Duizenden onschuldige mensen en kinderen terugsturen zodat je eigen hachie gered kan worden. Voor mij geen optie, je zult maar in hun schoenen staan. En tuurlijk is er veel mogelijk dan nu. De daders van de aanslagen in Parijs waren toch al bekend in Turkije? is nooit wat mee gedaan.
Het is nog nooit zo rustig geweest wat betreft terreurdode de afgelopen 15 jaar. Ik wil toch een ding aanhalen. media en social media. Daar waar 20 jaar geleden een dikke krant op de mat plofte heb je hier al tijdens de klopjacht foto's, filmpjes en getuigenverklaringen tot je beschikken. Dit maak alles levendiger. Nice lijkt ineens in de achtertuin te liggen. 15 jaar geleden werd er misschien 3 min op het NOS journaal aan besteed en las je de volgende dag een artikel in de krant. Op het schoolplein sprak men er misschien schande van en in de kroeg had je een hevige discussie met je biermaatje. Dat is nu anders, en dat laat het misschien lijken dat alles veel erger is dan toen. Maar laten we wel wezen. Als je naar de keiharde cijfers kijkt dan is zie ik een flinke daling. in het aantal slachtoffers. Aantal doden per jaar door terroristische aanslagen in West Europa sinds 1970 | Datagraver
Ik zei: Je kan niet ontkennen dlat het alleen maar meer is geworden het afgelopen jaar. Ik heb het niet over de afgelopen 50 jaar. Daarbij heb ik het over aanslagen in West Europa. Hier dus. Kijk een's naar het verschil tussen 2014 en 2015/2016. Vrij duidelijk toch? Het begint langzaamaan hiero in Europa op te lopen. Updated the chart below to reflect what already happened in 2016 (Brussels/Zaventem, Nice). Be aware the 2016 figures are not verified and that the attack on Nice is not claimed yet. The reason for the attack is yet unclear.
Prima het afgelopen jaar. Dat klopt als je het vergelijkt met 2 jaar geleden. De cijfers die ik liet zien zijn ook west europa. Ik denk alleen dat het heel erg onverstandig is om alleen naar het afgelopen jaar te kijken in verhouding tot, ja tot wanneer? Waar vergelijk je het mee? Wat ik zie als ik naar de laatste 30-40 jaar kijk is dat er af en toe een piekjaar is en dan weer even rustig. Waar het 20 jaar geleden nog elk jaar 'raak' was.
Dat klopt, het afgelopen jaar wel. Maar ik denk niet dat dat komt door vluchtelingen wat jij eerder noemde, daardoor kwamen we op deze discussie. Eerder door aanslagen vanuit het westen op het oosten de de haat die daardoor gevoed wordt.
Ik gaf eerder al aan, in dat andere topic van die bomaanslag. Met de vluchtelingen zijn heel veel IS strijders meegekomen. Doordat iedereen gewoon wordt ontvangen gaan dit soort gasten gewoon met de stroom mee. Er is geen controle op. Er is zelfs door een IS strijder notabene op TV gezegd dat ze gebruik maken van onze generositeit en meekomen met de.vluchtelingen om dood en verderf te zaaien in West Europa. DAAR is geen moer mee gedaan en alleen maar om gelachen door de politiek. Ik zeg nergens dat het aan alle vluchtelingen ligt. Het ligt aan het beleid. IEDEREEN wordt zomaar toegelaten. IEDEREEN. Jaren geleden is er grzegd: doe de grenzen nou terug, maak een streng en duidelijk beleid. Controleer mensen, selecteer mensen, laat niet iedereen toe. Maar daar is.nooit naar geluisterd. Nooit. En nu er een.enorme stroom mensen Europa is binnengekomen gaan de aanslagen alleen maar omhoog. Waarom? Iedereen komt het land binnen. Maar mensen die hier al 35 jaar wonen en werken die.worden het land zonder pardon uitgezet. Kinderen die er al 12 jaar wonen en zijn geboren en getogen worden zonder pardon naar hun thuisland gestuurd. Dat is pas met twee maten meten.
Maar de meeste aanslagen zijn helemaal niet door de vluchtelingen van de afgelopen jaren gepleegd, dat bedoelde ik te zeggen. Dat is eerder ook al in dit topic gezegd. De reden dat het aantal aanslagen nu omhoog gaat komt door de onrust tussen westen en oosten en heeft haast niets te maken met de vluchtelingen die hier binnen zijn gekomen. En het klopt dat vluchtelingen meer gecontroleerd zouden moeten worden. Maar dat heeft dus weinig te maken met de aanslagen van afgelopen jaren.
Tja in veel Arabische landen is toch ook alles naast hun eigen taal in het Frans/Engels/Spaans. Kan me bijna niet voorstellen dat je terroristen kweekt met zo'n foldertje. Daarbij begrijpt 80% van de Marokkanen zo'n Arabischtalig foldertje toch niet eens, omdat het geen Arabieren zijn. Onnodig (vooral tegenwoordig) is het zeker maar zie geen link met uitschot van de maatschappij en zo'n foldertje eerlijk gezegd.
Nee het is gewoon een te slappe aanpak van mensen, ze hierdoor de wil niet hebben hun best te doen omdat je toch wel recht hebt op een uitkering. Je komt in een achterstandswijk, buiten de maatschappij te staan met alle gevolgen van dien.