Schietpartij school en angst dochter

Discussie in 'De lounge' gestart door LindaS80, 14 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.899
    19.386
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat de anderen al schrijven: zorg dat je morgen in ieder geval bij die bijeenkomst bent.

Ik weet niet hoe het in jullie gezin geregeld is met werk, maar als je volgende week moet werken, is het misschien handig dat jij / jullie alvast op je werk gaan bespreken, zodat jij of je partner (als die er is) de eerste dagen beschikbaar is om haar naar school te brengen en te halen.

Thuishouden zou ik afraden, omdat je zoals anderen al zeggen de drempel hoog maakt. Als je haar nu thuis houdt, bevestig je als het ware dat school inderdaad een onveilige plek is. Daarnaast denk ik dat juist het samenzijn heel waardevol is. Er zal de eerste tijd veel ruimte zijn voor het delen van deze ervaring en het verwerken ervan. Dat mist ze anders. Bovendien is het ritme / de structuur van een schooldag belangrijk. Voor alle kinderen, maar voor een kind met autisme in het bijzonder. Aangezien dit een school voor speciaal onderwijs is, verwacht ik dat ze er alles aan zullen doen om het delen & verwerken samen te laten gaan met structuur en regelmaat.

Mocht je er toch voor kiezen haar enkele dagen thuis te houden, omdat het echt niet anders gaat, benadruk dan steeds voor haar dat je dit doet om haar even op adem te laten komen. De school is nog steeds een veilige plek. Vooral voor een kind met autisme lijkt me het heel belangrijk dat je echt duidelijk en concreet uitlegt wat er gebeurt en waarom je iets doet. Dus als ze thuis blijft, leg uit hoe lang ze mag thuis blijven en wanneer ze weer naar school moet. En leg ook uit waarom ze thuis mag blijven: niet omdat de school onveilig is, maar om zelf tot rust te komen.

Heel veel sterkte. Dit is een nare situatie die op alle leerlingen, ouders en leerkrachten veel impact zal hebben.

littlemunchkin en MyMiracle vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina