'Meerdere doden bij schietpartij op basisschool in VS' | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl 27?! Wat een verschrikkelijk drama. Die arme kinderen. Arme ouders Wat bezield zo'n achterlijke debiel om zoiets te doen?
Afschuwelijk, sprakeloos. Die ellendig gebrekkige wapenwetten ook in de VS waardoor elke psychopaat of psychotische persoon een moordwapen in z'n klauwen kan krijgen.....met alle gevolgen vandien. :x
AFGRIJSELIJK!!!! hoe haalt iemand het in zijn hoofd om zoiets te doen??? vreselijk op de school van onze kinderen zijn afgelopen vakantie nieuwe hoge toegangspoorten geplaatst en ik ben er zo blij mee niemand kan er zomaar in. Nadat hier in Belgie een eikel een creche binnen is gekomen zijn scholen veel alerter hier op en hebben maatregelen genomen. Absurd natuurlijk dat het moet maar helaas gebeurt het zo vaak
Verschrikkelijk!!!! En een kleuterklas???!!!! Hoe HAALT de dader het in zijn hoofd? Mijn god wat verschrikkelijk....Zoveel lieve onschuldige kindjes de dood gevonden door een of andere gek.
Nou dat dus ook. Die debiele wapens daar in de VS. Waarom joh?! En vooral die debiele wapenliefde van een hoop Amerikanen. Verbieden die ellende, de hele rambam. Ik snap het gewoon niet. Kijk eens hoeveel mensen er worden doodgeschoten daar, en bijvoorbeeld hoeveel in Duitsland. Echt belachelijk. En ze leren er helemaal NIKS van. GRRRR.
Hier in Nederland zijn wapens verboden en ook hier komen schietpartijen voor. De wapenwet in de VS kan bijna niet veranderen. Het is een paradox; mensen hebben wapens nodig om zichzelf te kunnen beschermen tegen debielen met wapens.
Maar de schietincidenten hier vallen compleet in het niet vergeleken met de VS. In Bowling for Columbine wordt heel 'mooi' de schietincidenten van de VS vergeleken met de rest van de wereld ( vooral west Europa ). Je kan niet van de 1 op de andere dag de wapens verbieden, maar uitbannen kunnen ze het zeker. Laten ze beginnen om die rommel uit supermarkten te halen, echt belachelijk.
Te erg voor woorden Schandalig dat je in Amerika wapens krijgt bij het afsluiten van een hypotheek of lening of abonnement Zelfs bij de kapper en supermarkt Als het niet zo makkelijk verkrijgbaar was waren er vast minder schietpartijen. Voor psychopaten is Ameroka gewoon een soort snoepwinkel waar alles vrij verkrijgbaar en legaal is
Die opnames in de documentaire "Bowling for Columbine" zijn in scene gezet. On topic, echt verschrikkelijk dat iemand zoiets doet.
Ik vond het schietincident in Noorwegen anders niet in het niets vallen. Als je zo'n groot land als Amerika eerlijk wil vergelijken, moet je het doen met Europa. Ik gaf Nederland alleen als voorbeeld. En Michael Moore is behoorlijk subjectief. Bovendien kloppen lang niet al zijn feitjes. Ik heb genoeg documantaires over Michael Moore gezien om zijn docu's als ongeloofwaardig te bestempelen.
Oh absoluut, wat er op Utoya is gebeurd is ook verschrikkelijk en valt zeker niet in het niet. Maar ik heb het over schietincidenten, en hoeveelheden. Ik wil die vergelijkingen best eens zien. Hoeveel mensen er in west europa overlijden n.a.v. een schietpartij en hoeveel er in de VS. Op jaarbasis. Moore is inderdaad subjectief, maar die cijfertjes die hij toen liet zien klopte aardig.