Schietpartij Utrecht

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Riverdale87, 18 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Dat is hij zeker; de dader.
    Maar je steekt je kop in t zand als je je afsluit voor de andere discussie.
    Ik denk dat t niet verkeerd is om een discussie hierover aan te gaan. Maar t Wordt al snel verkeerd uitgelegd of opgevat en dat is jammer.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    De discussie dubbele nationaliteit heeft niks te maken met dit hele gebeuren. Zonder dubbele nationaliteit had hij dit net zo goed gedaan.
    Ik denk dat we ons eerder druk moeten maken over ons rechtssysteem. Zijn we in Nederland niet te soepel qua straffen? Hoe kan het dat iemand die tot voor kort nog vast zat nu beschikken over een wapen? Laten we daar ons druk over maken!

Hana84 en MyMiracle vinden dit leuk.
  3. Moluks78

Hoe zou dat komen?
    Misschien omdat personen met deze nationaliteit vaker negatief in t nieuws komen?
    Ik ben zelf half Moluks. Voordat ik geboren was waren er enorm veel problemen met mensen met deze nationaliteit. Momenteel eigenlijk bijna niet meer. Dat komt ook doordat ze zich anders zijn gaan gedragen.

4. Moluks78

Ik weet niet of t er niks mee te maken heeft. In de media werd er gelijk gesproken over de Turkse nationaliteit, toen was de toon al gezet. Toen begon de hele discussie.
    Misschien hadden ze dat beter niet kunnen doen.
    Maar aan de andere kant, als je die nationaliteit wilt behouden, Zal hij ook genoemd worden.

Natuurlijk moeten we ons druk maken over wapenbezit, en ons rechtsysteem, maar bovenstaande speelt ook een rol in onze samenleving. En daar moet je ook over in gesprek blijven.

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dit inderdaad.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Waarom speelt dubbele nationaliteit een rol in de samenleving? Wat zorgt ervoor dat een dubbele nationaliteit invloed heeft op de maatschappij? Van een dubbele Nationaliteit merken onze buren,collega’s van mijn man of als je op straat loopt niks hoor. Het is een stukje papier, dit heeft niks te maken met de manier hoe iemand in het leven staat of wat iemand zijn overtuiging is. En dat stukje papier doet er al helemaal niet toe bij een misdrijf.

Het is het toppunt van zielig om dit aan te kaarten bij een trieste gebeurtenis als wat er gisteren gebeurd is. Over de rug van de slachtoffers. Denk je dat het hun uitmaakt of hij nu een dubbele nationaliteit heeft of niet? Maakt dat de daad erger? Ga je alsjeblieft druk maken over waar het daadwerkelijk om gaat.

Hana84, Zara75 en MyMiracle vinden dit leuk.
  7. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Ik hoor niet heel veel positieve dingen over Molukkers hoor. Maar moet ik dan elke Molukker dan 'haten' ? Nee. Ik kijk naar de persoon, niet naar afkomst

Hana84 vindt dit leuk.
  8. Moluks78

Heb je t persoonlijk tegen mij?

9. Moluks78

O, dat is jammer.
    Mijn Molukse familie is volledig geïntegreerd. Heeft allemaal een baan en geen crimineel verleden.
    De negatieve dingen die jij over Molukkers hoort zullen dan waarschijnlijk helemaal los staan van hun afkomst.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik kan overigens nergens vind dat de dader een dubbele nationaliteit had?

itakepictures vindt dit leuk.
  11. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Dat bedoel ik te zeggen... Dat deze turk een laffe daad heeft gepleegd heeft niets te maken met zijn afkomst..

Waar ik het over had is een grotr groep. Heb er zelf geen probleem mee hoor. Maar om dan te denken dat elke Molukker zo is weiger ik.

Hana84 vindt dit leuk.
  12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Is dat dan ook niet zo met Turken, Marokkanen, Nederlanders ed? Het staat toch sowieso altijd los van hun afkomst?

13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Wat mij betreft een voorbeeld van minder bedden in de GGZ en bezuinigingen op deze zorg. Deze man had volgens de berichten psychische problemen en was drugsverslaafd. Een combinatie die je heel veel ziet in het strafrecht en ook vaak ziet terugkeren (zoals ook hier met een vol strafblad).

Er lopen helaas veel mensen rond die in de war zijn en gevaarlijk kunnen worden. Maar daar kan je weinig mee.

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En dat denk ik dus wel. Waarom zou je je tweede nationaliteit willen behouden? Ik las dat het iemand trots maakte. Trots op wat? Normen? Waarden? Taal? Religie? Omgangsvormen? Geschiedenis?
    Je wilt daarmee (in mijn ogen) vast houden aan dingen die anders zijn dan je huidige samenleving. En velen geven dit bewust of onbewust ook door aan de volgende generatie. En ik vind het heel logisch dat daar problemen door ontstaan.
    Iedereen wil wel zo graag multicultureel, maar maar weinigen kunnen dat echt.
    Dat lukt niet in Nederland, maar ook niet in andere landen op deze globe.

15. Moluks78

Zo zie ik het ook. Maar je wordt helaas altijd afgerekend op je afkomst/nationaliteit/geloof enz. Ik weet ook niet helemaal waar dat vandaan komt. Maar t is wel aan de orde. Dat blijkt na gisteren wel weer.
    En nogmaals, ik vroeg je in een andere post of je mij persoonlijk aansprak. Ik voel me nogal aangevallen namelijk door je manier van reageren op mij in die post. Maar t kan dat je t in t algemeen bedoelde.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ach kom, iedereen weet hoe dat werkt in de media. En dat wordt gevoed door die populistische partijen zoals FVD en PVV. Ik vind de dubbele nationaliteit compleet niet ter zake doen.
    Je zegt zelf dat de negatieve dingen die men over Molukkers hoort los staan van hun afkomst, want jouw familie is niet crimineel en compleet geintegreerd.
    Dat kan voor deze Turkse Nederlander net zo goed gelden.

Huismuisie, Hana84 en MyMiracle vinden dit leuk.
  17. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

@Moluks78 Denk je echt dat mensen die terug gestuurd worden naar "hun" land daar ook braaf blijven?

18. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Waarschijnlijk wel.
    Maar dit geldt niet voor Turken en Marokkanen?

tuc vindt dit leuk.
  19. Moluks78

Ik haal de media er ook bij. Die heeft de eerste zet gedaan door te spreken over Turkse nationaliteit/afkomst.
    En daarna wordt er inderdaad heel snel een link gelegd naar afkomst-negatief gedrag.
    Ik zeg dat je t los moet zien, maar dat blijkt erg lastig te zijn.
    Als mijn Molukse familie buiten zijn boekje gaat wordt de afkomst er ook weer gelijk bijgehaald. Of ze nou wel of niet geïntegreerd zijn.

20. Moluks78

Helaas niet altijd. Dat blijkt wel over de discussie nu (niet alleen hier overigens)
    Hoe denk jij dat dat komt dan? Alleen door de negatieve aandacht in de media? Misschien ook wel heel veel vooroordelen?
    Ik ben 'streng gereformeerd' dat wordt er ook gelijk bijgehaald als wij over de schreef gaan. (Discussie Urk)

Mila27 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina